امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تصادف و ادعا خسارت پس از ۱ ماه
#1
با سلام
چند وقت پیش زمانی که در کوچه در حال رانندگی بودم یک کوچه فرعی در سمت چپ من قرار داشت بعد از عبور از کوچه یک ماشین به پشت ماشین من زد. ماشینی که به بنده زد از جلو سمت راست به پشت ماشین من در سمت چپ برخورد کرد با اینکه شخص نه گواهی نامه داشت و به جایی اینکه از سمت راست کوچه بپیچد از سمت چپ پیچیده بود افسر من را مقصر گرفت دلیلش را هم گفت من از مسیرم منحرف بودم که واقعا اینگونه نبوده چون بنده ماشینم را در گوشه چپ کوچه پارک کرده بودم و آن شخص هم از این موقعیت سو استفاده کرد و به افسر گفت که من اصلا در مسیر نبود خلاصه من مقصر شدم (در کل زندگیم این اولین تجربه تصادف و اصلا تماس با ۱۱۰ برای من بوده است ! شاید برای همین من نمیدانستم باید چه کنم ! ضمنا بنده به ایشان گفتم که من اصلا مشکلی ندارم برویم اما اسرار بر تماس داشتند و همچنین ایشان گواهی نامه نیز به همراه نداشتند و با لباس خانه و با عجله در حال رفتن بودند که خوده افسر هم بهشان گفت ! من که کاملا گیج شدم باز با اینهمه شواهد من مقصر شناخته شدم بماند پلیس بعد از حدود ۴۰ دقیقه امد !)
در آخر افسر گواهینامه من را به ایشون داد. قرار شد پدر بنده فردا با ایشون صحبت کنه که ماشین شان را ببرن تعمیرگاه یکی از دوستانشان اما به جای اینکه ایشان با پدرم صحبت کنند گوشی را به شخص دیگر دادند (قبلا حین صحبت با پدرم گوشی را بر روی ایشان قطع کردند) و آن شخص گفت شما باید ۶۰۰ هزار تومان بدهید !!!!! و بعد از آن دیگر تماسی نه با بنده نه با پدرم بابت تعامل خسارت نگرفتند. خلاصه از آنجایی که من نه وقتی داشتم و درگیر بودم تا یک ماه اصلا پیگیر گواهینامه ام نبودم و فکر کردم شخص خودش ماشینش را درست کرده زیرا خسارت چیزی کمتر از ۵۰ تومان بوده سپر سمت راست جلو کمی آسیب دیده بوده و مانند سپر پشت بنده تا اینکه چند روز پیش با یک دادخواست حل اختلاف مواجه شدم !!!! که کسی مثل این برگه های تبلیغاتی در خانه انداخته بود دو کاغذ بود یکی دادخواست و دیگر اخطار !
در دادخواست ذکر شده من به ماشینشان زدم و ایشان در خط اصلی بوده و نظر یک کارشناس را گرفتند که بله شیشه جلو سینی فن و سپر و چراخ جلو و .... همگی باید تعویض و تعمیر شود و ۶۰۰ تومان هزینه دارد ۱۵۰ تومان هم هزینه کارشناس شده است و من باید پرداخت کنم ایشان وکیل گرفته اند و باید هزینه وکیلشان را هم من بدهم و ...؟!
حال پرسشم این است اولا مگر افسر در همان بار اول اگر خسارت بالای ۲۵۰ الس ۳۰۰ تومان باشد کپن نمیدهد ؟! و بحث کروکی و اینها !!! افسر سر صحنه ماشین ایشان را دید و گفت خوب چیزی نشده برای ما هم همینطور بروید. الان تکلیف من چیست اون چیزی که مشخص است اگر افسر ایشان را مقصر میگیرفتند من اصلا قصد گرفتن خسارت نداشتم و حال ببینید وضعم چیست !
این سیر اتفاقات قابل دفاع است ؟ یعنی حق را به من میدهند ؟ من باید چه کنم ؟ اصلا نیازی هست به این جلسه حل اختلاف بروم ؟ تازه ایشان وکیل هم اختیار کرده اند من اصلا متوجه نمیشود کل سپر ماشین ایشان ۱۲۰ هزارتومان هم نمیشود اگر فرضا تعویض میخواست بشود . ضمنا بعد نظر کارشناس نیز بعد از ۱ ماه از تصادف است آیا اصلا اعتبار قانونی دارد آمد ایشان اصلا ماشینشان دوباره زدند یا خودشان خراب کردند آخر تصادف باسرعت کمتر از ۱۰ کیلومتر در کوچه چگونه کاسه فن ماشین و شیشه جلو را خراب میکند ! ضمنا این دو برگ پر از غلط است نام پدر بنده اشتباه ذکر شده پلاک ماشین ایشان در آن برگه کارشناس پلاک ماشین بنده ذکر شده است همچنین آیا اصلا این که از دادگاه بخواهند من هزینه وکیل دادرسی و کارشناس را بدهم قانونی است ؟
شرمنده اینقدر زیاد شد اما تکلیف من چیست !؟ آیا من می توانم علیه ایشان شکایت کنم ؟ با توجه به موارد بالا ؟ با توجه به اینکه به هیچ عنوان علاقه به این کار ها ندارم !
واقعا هضمش برایم سخت است فکر کنم حدود ۵۰ تومان هزینه دادرسی + ۱۵۰ تومان کارشناس و کلی هم وکیل را داده است برای چه یک عدد سپر ۱۰۰ تومانی ! دوستان جدا من گیج شده ام.
با تشکر از همگی عزیزان.
پاسخ }
سپاس شده توسط


پیام‌های داخل این موضوع
تصادف و ادعا خسارت پس از ۱ ماه - توسط hesam_al - ۲۶ بهمن ، ۱۳۹۴, ساعت --> ۳۶ : ۰۰

موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  مراحل رسیدگی به تصادف جرحی zohamasadi 2 3,945 ۱ آبان ، ۱۳۹۸, ساعت --> ۱۱ : ۱۲
آخرین ارسال: zohamasadi
  اعتراض به کروکی تصادف unnamed 3 22,518 ۱۲ مرداد ، ۱۳۹۸, ساعت --> ۱۵ : ۱۶
آخرین ارسال: amir877
  تصادف جرحی سارا راشدی 3 5,112 ۱۷ مهر ، ۱۳۹۷, ساعت --> ۲۵ : ۰۳
آخرین ارسال: vakil
  اعتراض به کروکی تصادف بعد از 2 ماه پرسشگر 4 9,593 ۲ فروردين ، ۱۳۹۶, ساعت --> ۴۷ : ۲۰
آخرین ارسال: حکمت
  تصادف منجبر به جرح با کودک و فرار از صحنه علی ترکی 5 8,118 ۸ آذر ، ۱۳۹۵, ساعت --> ۳۳ : ۱۳
آخرین ارسال: حکمت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان