انجمن حقوقی هامون
تصادف و ادعا خسارت پس از ۱ ماه - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن حقوقی هامون (https://www.vakil.net/forum)
+-- انجمن: تالارهای مشاوره و مباحث حقوقی (https://www.vakil.net/forum/forumdisplay.php?fid=6)
+--- انجمن: انجمن تخصصی مشاوره حقوقی آئين دادرسی مدنی (https://www.vakil.net/forum/forumdisplay.php?fid=17)
+--- موضوع: تصادف و ادعا خسارت پس از ۱ ماه (/showthread.php?tid=1027)



تصادف و ادعا خسارت پس از ۱ ماه - hesam_al - ۲۶ بهمن ، ۱۳۹۴

با سلام
چند وقت پیش زمانی که در کوچه در حال رانندگی بودم یک کوچه فرعی در سمت چپ من قرار داشت بعد از عبور از کوچه یک ماشین به پشت ماشین من زد. ماشینی که به بنده زد از جلو سمت راست به پشت ماشین من در سمت چپ برخورد کرد با اینکه شخص نه گواهی نامه داشت و به جایی اینکه از سمت راست کوچه بپیچد از سمت چپ پیچیده بود افسر من را مقصر گرفت دلیلش را هم گفت من از مسیرم منحرف بودم که واقعا اینگونه نبوده چون بنده ماشینم را در گوشه چپ کوچه پارک کرده بودم و آن شخص هم از این موقعیت سو استفاده کرد و به افسر گفت که من اصلا در مسیر نبود خلاصه من مقصر شدم (در کل زندگیم این اولین تجربه تصادف و اصلا تماس با ۱۱۰ برای من بوده است ! شاید برای همین من نمیدانستم باید چه کنم ! ضمنا بنده به ایشان گفتم که من اصلا مشکلی ندارم برویم اما اسرار بر تماس داشتند و همچنین ایشان گواهی نامه نیز به همراه نداشتند و با لباس خانه و با عجله در حال رفتن بودند که خوده افسر هم بهشان گفت ! من که کاملا گیج شدم باز با اینهمه شواهد من مقصر شناخته شدم بماند پلیس بعد از حدود ۴۰ دقیقه امد !)
در آخر افسر گواهینامه من را به ایشون داد. قرار شد پدر بنده فردا با ایشون صحبت کنه که ماشین شان را ببرن تعمیرگاه یکی از دوستانشان اما به جای اینکه ایشان با پدرم صحبت کنند گوشی را به شخص دیگر دادند (قبلا حین صحبت با پدرم گوشی را بر روی ایشان قطع کردند) و آن شخص گفت شما باید ۶۰۰ هزار تومان بدهید !!!!! و بعد از آن دیگر تماسی نه با بنده نه با پدرم بابت تعامل خسارت نگرفتند. خلاصه از آنجایی که من نه وقتی داشتم و درگیر بودم تا یک ماه اصلا پیگیر گواهینامه ام نبودم و فکر کردم شخص خودش ماشینش را درست کرده زیرا خسارت چیزی کمتر از ۵۰ تومان بوده سپر سمت راست جلو کمی آسیب دیده بوده و مانند سپر پشت بنده تا اینکه چند روز پیش با یک دادخواست حل اختلاف مواجه شدم !!!! که کسی مثل این برگه های تبلیغاتی در خانه انداخته بود دو کاغذ بود یکی دادخواست و دیگر اخطار !
در دادخواست ذکر شده من به ماشینشان زدم و ایشان در خط اصلی بوده و نظر یک کارشناس را گرفتند که بله شیشه جلو سینی فن و سپر و چراخ جلو و .... همگی باید تعویض و تعمیر شود و ۶۰۰ تومان هزینه دارد ۱۵۰ تومان هم هزینه کارشناس شده است و من باید پرداخت کنم ایشان وکیل گرفته اند و باید هزینه وکیلشان را هم من بدهم و ...؟!
حال پرسشم این است اولا مگر افسر در همان بار اول اگر خسارت بالای ۲۵۰ الس ۳۰۰ تومان باشد کپن نمیدهد ؟! و بحث کروکی و اینها !!! افسر سر صحنه ماشین ایشان را دید و گفت خوب چیزی نشده برای ما هم همینطور بروید. الان تکلیف من چیست اون چیزی که مشخص است اگر افسر ایشان را مقصر میگیرفتند من اصلا قصد گرفتن خسارت نداشتم و حال ببینید وضعم چیست !
این سیر اتفاقات قابل دفاع است ؟ یعنی حق را به من میدهند ؟ من باید چه کنم ؟ اصلا نیازی هست به این جلسه حل اختلاف بروم ؟ تازه ایشان وکیل هم اختیار کرده اند من اصلا متوجه نمیشود کل سپر ماشین ایشان ۱۲۰ هزارتومان هم نمیشود اگر فرضا تعویض میخواست بشود . ضمنا بعد نظر کارشناس نیز بعد از ۱ ماه از تصادف است آیا اصلا اعتبار قانونی دارد آمد ایشان اصلا ماشینشان دوباره زدند یا خودشان خراب کردند آخر تصادف باسرعت کمتر از ۱۰ کیلومتر در کوچه چگونه کاسه فن ماشین و شیشه جلو را خراب میکند ! ضمنا این دو برگ پر از غلط است نام پدر بنده اشتباه ذکر شده پلاک ماشین ایشان در آن برگه کارشناس پلاک ماشین بنده ذکر شده است همچنین آیا اصلا این که از دادگاه بخواهند من هزینه وکیل دادرسی و کارشناس را بدهم قانونی است ؟
شرمنده اینقدر زیاد شد اما تکلیف من چیست !؟ آیا من می توانم علیه ایشان شکایت کنم ؟ با توجه به موارد بالا ؟ با توجه به اینکه به هیچ عنوان علاقه به این کار ها ندارم !
واقعا هضمش برایم سخت است فکر کنم حدود ۵۰ تومان هزینه دادرسی + ۱۵۰ تومان کارشناس و کلی هم وکیل را داده است برای چه یک عدد سپر ۱۰۰ تومانی ! دوستان جدا من گیج شده ام.
با تشکر از همگی عزیزان.


RE: تصادف و ادعا خسارت پس از ۱ ماه - حکمت - ۲۶ بهمن ، ۱۳۹۴

سلام
ای وای که چقدر سخت گرفتی؟
اینگونه نیست که تصور مینمائید درصورت ناتوانی نسبت به دفاع وصدور محکومیت هزینه دادرسی شورا15500تومان+حق الوکاله وکیل طبق تعرفه قانونی100000تومان+خسارت وارده600000تومان جمعا میشود715500تومان که پس از طی مراحل قانونی وتشکیل پرونده اجرائی که این پروسه ممکن است چهار ماه تا یکسال هم به طول انجامد باید پرداخت کنید.
اما اینکه آن افسر بدون معرفی مرتکب فاقد گواهینامه به مرجع قضائی و عدم معرفی شما وزیان دیده به شرکت بیمه مرتکب تخلف شده واز طریق بازرسی ناجا که واقعآ دنبال چنین گزارشاتی هستند مرتکب تخلف شده است.
گیج شدن ندارد درجلسه دادرسی شورا حرفتان این باشد که افسرراهور مارا با توجه به اندک بودن خسارت که درحد صدورکروکی نبوده به بیمه معرفی نمود واین آقا با توجه به اینکه بیمه با توجه به عدم داشتن گواهینامه رانندگی امکان پرداخت وجودنداشته متوسل به شورا شده است تا قانون را دوربزند درصورتی که ما چندین بار با ایشان جهت پرداخت خسارت از طریق بیمه تماس گرفتیم قطع تماس مینمود


RE: تصادف و ادعا خسارت پس از ۱ ماه - کامیاب - ۲۶ بهمن ، ۱۳۹۴

با تشکر از دوست بزرگوار جناب حکمت و بیانات شیوای ایشان در تکمیل بیانات دوست عزیزم مطابق قوانین جاری خسارات تا مبلغ فکر کنم یا دو یا پنج میلیون تومان نیازی به گزارش و کروکی افسر پلیس نبوده و همچنین با توجه به اینکه همراه نداشتن گواهینامه تخلف بوده و نداشتن کلی گواهی نامه تخلفی دیگر و هر کدام تعریفی مجزا اقدام طرف مقابل شما امری طبیعی و معمول اختصاصاً در تهران و شهرستانهای بزرگ بوده و مراجعه به شورا و دریافت کروکی فرضی و نظر کارشناس هم اموری قانونی نه شما بیکار و علاف ایشان و نه ایشان بیکار و علاف شما بوده و وظیفه راننده مقصر پیگیری و تامین خسارت راننده خسارت دیده میباشد و به هر دلیلی بین شما و راننده مقابلتان بر اساس تفکرات ذاتی و اخلاقی اختلافی وجود داشته که طرف مقابل شما چنین کاری نموده در ضمن شورا ابتدا باید به شما اخطار و ابلاغ مینموده و در صورت عدم حضور و مراجعه شما باید اینکارها را مینمود چون در کشور ما متاسفانه هدف شورا برخلاف ماهیت وجودی این نهاد بوده از نظر بنده بعنوان یک حقوقدان شورای حل اختلاف نهاد خوبی بوده به شرط رعایت قانون اما متاسفانه یک عده دختر ترشیده و مجرد و مطلقه و یک عده اشخاص خود رای و زورگو و خلاف قانون نگر و خودکامه و متکبر مسئولیت این نهاد را به عهده گرفته و با خود کامگی چنین مشکلاتی را بوجود می آورند چه بسا با یک اخطار و معرفی به بیمه نیازی به کارشناس و.... نباشد لذا در مورد هزینه ها بیمه مبلغ را پرداخت خواهد نمود لذا همانگونه که دوست بزرگوار جناب حکمت فرمودند ناراحت و نگران نباشید این هم نظر و برداشت شخصی بنده بوده


RE: تصادف و ادعا خسارت پس از ۱ ماه - hesam_al - ۲۶ بهمن ، ۱۳۹۴

با تشکر از دوستان

راستش اصلا قرار بر بیمه نبوده افسر راهور فرمودند شما مسئله را بین خودتان حل کنید و همان زمان ایشان به افسر گفتند بله من هم گفته بودم نیازی به پلیس نمیباشد و برویم ! (درصورتی که ایشان اسرار داشتند تماس بگیریم) یعنی ایشان هم به افسر گفته بودند عملا اتفاقی نیافتاده است ! حال ادعای چنین خسارتی کذایی را کردند.

تنها یک پرسش دیگر آیا آن نظر کارشناسی اصلا مبنای قانونی دارد با توجه به گذشت یک ماه از تصادف ؟ با توجه به اینکه خسارت هایی عجیبی به بخش کارشناس اضافه شده
و اینکه اصلا نحوه دریافت احضاریه شورای حل اختلاف به چه گونه است ؟ یعنی همینطوری یک کاغذ بدون هیچ پاکتی را می اندازند خانه شما !

با تشکر فراوان از شما دوستان که وقت می گذارید و افرادی مانند بنده را از این سردرگمی نجات میدهید همانطور که گفته ام بنده اصلا تا الان پایم به اینجور جا ها باز نشده است در کل نسبت به این موارد هیچ نمیدانم !

- (این را تنها اضافه کنم افسر راهور ایشان را ۴۰ تومان بابت نداشتند گواهی نامه جریمه هم فرمودند و این شخص شاکی بوده که من باید هزینه جریمه ایشان را هم بدهم !(این را به پدر بنده گفته بودند! در همان تماس کوتاه!)


RE: تصادف و ادعا خسارت پس از ۱ ماه - حکمت - ۲۷ بهمن ، ۱۳۹۴

سلام
با تشکراز دوست عزیزم جناب کامیاب وصراحت کلام ایشان وتوجه کاربران محترم به این نکته که علیرغم جدیت ورک گوئی دارای قلب رئوفی هستند شاید بعضی از کاربران از رک گوئی ایشان ناراحت شوند اما واقعآ دلسوز هستند ودراین انجمن زحمت کش

واما پاسخ شما کاربرمحترم
نظر کارشناسی از باب طریقت است نه موضوعیت اما غالیا محاکم به نظر کارشناس اهمیت میدهند مگر اینکه با اوضاع واحوال قضیه مطابقت نداشته باشند که در موضو ع دعوی شما نظرکارشناس توسط شورا اخذ گردیده با دادخواست به محل اقامت آورده شده چون درخانه نبودید مامور ابلاغ صرفا ابلاغیه را الصاق نموده نه پرت نماید نیاز به پاکت هم نیست همان ابلاغ است بروید شعبه شورا ضمائم آنرا تحویل بگیرید.
جریمه ایشان مصداق به بلخ کرد گنه آهنگری به کرمان زدندگردن مسگری نیست افسر راهور ایشان را کمک نموده که به شورا جهت تعقیب کیفری ازبابت نداشتن مجوز رانندگی معرفی ننموده ضمن اینکه با نداشتن واهینامه افسر حق اجازه رانندگی مجدد را به اونداشته که اینهم تخلفات افسر راهوربود


RE: تصادف و ادعا خسارت پس از ۱ ماه - hesam_al - ۲۸ بهمن ، ۱۳۹۴

(۲۷ بهمن ، ۱۳۹۴, ساعت --> ۳۷ : ۲۰)حکمت نوشته است: سلام
با تشکراز دوست عزیزم جناب کامیاب وصراحت کلام ایشان وتوجه کاربران محترم به این نکته که علیرغم جدیت ورک گوئی دارای قلب رئوفی هستند شاید بعضی از کاربران از رک گوئی ایشان ناراحت شوند اما واقعآ دلسوز هستند ودراین انجمن زحمت کش

واما پاسخ شما کاربرمحترم
نظر کارشناسی از باب طریقت است نه موضوعیت اما غالیا محاکم به نظر کارشناس اهمیت میدهند مگر اینکه با اوضاع واحوال قضیه مطابقت نداشته باشند که در موضو ع دعوی شما نظرکارشناس توسط شورا اخذ گردیده با دادخواست به محل اقامت آورده شده چون درخانه نبودید مامور ابلاغ صرفا ابلاغیه را الصاق نموده نه پرت نماید نیاز به پاکت هم نیست همان ابلاغ است بروید شعبه شورا ضمائم آنرا تحویل بگیرید.
جریمه ایشان مصداق به بلخ کرد گنه آهنگری به کرمان زدندگردن مسگری نیست افسر راهور ایشان را کمک نموده که به شورا جهت تعقیب کیفری ازبابت نداشتن مجوز رانندگی معرفی ننموده ضمن اینکه با نداشتن واهینامه افسر حق اجازه رانندگی مجدد را به اونداشته که اینهم تخلفات افسر راهوربود

با تشکر از شما جناب حکمت.

یعنی با این تفاسیر هیچ گونه جای اعتراضی به این نظر کارشناسی نمی باشد ؟ زیرا واقعا به این میزان ایشان خسارت ندیده اند زیرا اگر تاجایی که بنده قانون را مطالعه کردم مبلغ خسارت چیزی بالاتر از ۳۰۰ تومان باشد مامور راهور بعد از بررسی ماشین ها از شخص مقصر کوپن بیمه اش را به شخص خسارت دیده میدهد که در زمینه ما اصلا همچین چیزی نبوده یعنی افسر راهور مبلغ خسارت را بسیار ناچیز دیده بودند حتی خوده ایشان هم همچین عقیده ای را داشتند . یعنی باز هم جای اعتراضی به مصداق این نظر در باب حادثه اصلی را باز نمی گذارد ؟

-----
جناب حکمت تمامی ترس بنده از این است که با توجه به گفته هی جناب کامیاب ما مقصر اعلام کنند و بنده به نوعی این هزینه ی زور را به ایشان بدهم ! بحث این است اصلا بنده شانسی دارم اینگونه که دوستان تفسیر نمودند در کل دست بنده به جایی بند نیست و بزور قرار است متهم شویم به کاری که واقعا انجام نداده ایم (بنده منکر خسارت ایشان نیستم (اصلا از بحث مقصر چشم پوشی کنیم) اما نه به این میزان بسیار بالا شاید ۱۰ برابر !)


RE: تصادف و ادعا خسارت پس از ۱ ماه - حکمت - ۲۸ بهمن ، ۱۳۹۴

عرض نمودم بروید از شورا دادخواست و متظمات آنرا رابگیرید تا نظر تکمیلی ارائه گردد
پاسخ بر اساس حدس وگمان بود
متهم نه واژه محکوم صحیح تر است


RE: تصادف و ادعا خسارت پس از ۱ ماه - hesam_al - ۲۹ بهمن ، ۱۳۹۴

(۲۸ بهمن ، ۱۳۹۴, ساعت --> ۲۸ : ۲۲)حکمت نوشته است: عرض نمودم بروید از شورا دادخواست و متظمات آنرا رابگیرید تا نظر تکمیلی ارائه گردد
پاسخ بر اساس حدس وگمان بود
متهم نه واژه محکوم صحیح تر است

با تشکر
فقط به همراه برگ دادخواست برگه ی نظر کارشناس نیز ضمیمه گشته است آیا باز هم موارد دیگری هم هستند که باید آن ها را از شورا دریافت نمایم ؟


RE: تصادف و ادعا خسارت پس از ۱ ماه - حکمت - ۲۹ بهمن ، ۱۳۹۴

دقیقآ همین است که عرض شد چنانچه از تاریخ ابلاغ یکهفته نگذشته طی لایحه ای به ان اعتراض کنید که ارزش اعتراض را هم ندارد چون هزینه 3کارشناس هرکدام 150000تومان را باید بدهید
درجلسه رسیدگی از اعضاء شورابخواهید پس از اخذ نظرکارشناس راهور در صورت مقصر شناخته شدن از بیمه خودرو استفاده نمائیدکه کارشناس راهور نیزبرای چنین خسارتی کروکی صادرنخواهد نمود وبه بیمه جهت دریافت خسارت دلالت خواهید شد
.........................................................................................................................
تکمیل پاسخ مورخ30/11/94
اگر میخواهید دفاع درپرونده را به یک حقوقدان با گرایش امور بیمه ای بسپارید پیشنهاد میکنم با پیوست کپی از بیمه نامه تان و سایرمدارک طی دادخواست جلب شخص ثالث که تنظیم میکنید شرکت بیمه گر را احد از خواندگان وهمچنین خواهان پرونده را خوانده قرار میدهید منتهای مراتب این خواسته لزومآباید قبل از تشکیل جلسه دادرسی مطرح شود درچنین موردی نماینده بیمه گر که باید خسارت راپرداخت نماید درقبال خواسته با راهنمائی جنابعالی دفاع خواهدنمود.