امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تعیین تکلیف خانه بعد از ظلاق
#1
اگر خانه ای که در ان زندگی میکنیم به نام فرزند زیر 18 سال باشد.بعد از طلاق وضعیت خانه چگونه است؟حضانت و سرپرستی با مادر است.ایا پدر این حق را دارد که خانه را از فرزند بگیرد؟
پاسخ
#2
سلام
فرزند بالای 15سال ذکورباشدیااناث در حد سن رشد میباشد وهر تصرفی دراموال خویش میتواند بنماید نیاز به تنفیذ والدین نمیباشد اما چنانچه دخترزیر15سال سن باشد وضعیت تفاوت خواهد نمود که چون پرسش در ذهن اینگونه متبادر گردیده که بالای15سال میباشد از پاسخ معذورم
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ
#3
ممنون از پاسختون.دختر 14 سال هستند.چه مدرک یا وکالتی میتوان گرفت که تا رسیدن به سن قانونی خانه را پدرش نفروشد؟
پاسخ
#4
(۲۸ مرداد ، ۱۳۹۴, ساعت --> ۰۳ : ۱۴)بیتا996 نوشته است: ممنون از پاسختون.دختر 14 سال هستند.چه مدرک یا وکالتی میتوان گرفت که تا رسیدن به سن قانونی خانه را پدرش نفروشد؟
مخاطب گرامی پاسخ پرسش اولتان را جناب حکمت فرموده که نافذاست اما اگر دختر درسن 14 سالگی باشد نیاز به انتقال سندرسمی میباشد . اگر این مورد انجام نشود از طرف مالک طی وکالت نامه قطعی بلاعزل که حق فسخ از موکل سلب وساقط باشد و وکیل وکالت که (دختر 14 ساله ) میباشد دارای اختیارات تام ونامحدود بنحویکه نیازی به مجوز واذن واجازه ثانوی موکل نباشدو مختاربه انجام هرگونه معامله باشد
حضانت از ریشه حضن و به معنای زیر بال گرفتن، در برگرفتن؛ در دامن خود پروردن و پروراندن؛ دایگی و پرستاری كودك است.(1) معنای اصطلاحی آن عبارت است از: نگهداری و مراقبت فرزند توسط افرادی كه قانون تعیین كرده است. و در درجه نخست پدر و مادر حضانت فرزند را به عهده دارند.

درحضانت هم از جنبه مادی مطرح است و هم از جهت معنوی؛ به این معنا كه نگهداری طفل شامل پرورش جسمی وی و فراهم آوردن امكانات لازم برای رشد اوست؛ از جمله تهیه خوراك ، پوشاك و مسكن و در صورت بیماری بهره مندی از پزشك و دارو و درمان، و به طور كلی هر آن چه برای دوام و بقای طفل لازم است. نگهداری محسوب می شود و در كنار پرورش و رشد و نمو جسمی، رشد معنوی طفل نیز ضروری است. شناخت محیط و آداب و رسوم و آشنایی با فرهنگ جامعه ای كه خانواده در آن زندگی می كند و آشنایی با افتخارات فرهنگی این جامعه و امكان تحصیل كه مهم ترین وسیله ی پرورش روحی و روانی طفل است به عنوان تربیت مطرح می شود.
فرزند پسر تا ۲ سالگی و فرزند دختر تا ۷ سالگی نزد مادر می‌ماند و پس از آن پدر می‌توانست فرزند را از مادر تحویل بگیرد. البته دختر در صورت رسیدن به سن 15سالگی و پسر در صورت رسیدن به سن ۱۵ سالگی از حضانت خارج شده .و شخصاً تصمیم می‌گیرند که در نزد کدامیک از والدین خود یا حتی شخص ثالثی از بستگان خود زندگی نمایند گرفتاری مادران در گرفتن حضانت فرزند در صورت جدایی بیشتر در مورد فرزند پسر اتفاق می‌افتاد که در سن طفولیت و پس از دوره شیرخوارگی باید مادر حضانت وی را به پدر می‌سپرد
پاسخ
#5
1-اگر ملک دارای سندرسمی باشد هیچ دفترخانه ای هیچگونه سندرسمی تنظیم نمینماید مگر درشرایطی که آن هم درخواست فرزند از دادگاه خانواده مبنی برصدور حکم رشد که آنهم عواقبی چون مسئولیت کیفری دارد که بنده به هیچ دختر صغیری چنین پیشنهادی نمینمایم زیرا بعضآ گرگ صفتانی درلباس بره درجامعه ما وجوددارن که با یک قرارداد ساده براحتی دخترتان را میتوانند به مرجع قضائی به جرم فروش مال غیر وسایر بکشانند.
البته این که عرض کردم درپرونده ای تجربه اش را دارم.

اگر سند عادی باشد وانتقال عادی صورت گیرد بارسیدن فرزند به سن رشد میتواند بطلان عقد بیع وبه تبع ان ابطال سند عادی را از دادگاه بخواهد مبنی براینکه پس از رسیدن به سن رشد عقدقراردادرا تنفیذ ننماید؟

3-اگر پدر یا مادر موضوع بیع را تحت عنوان مالکیت قرادادتنظیم نمایند مرتکب جرم فروش مال غیر شده اند

به فرموده دوست ارجمندم که همیشه می فرمودند این نظر شخصی بنده میباشد

این نظر شخصی بنده میباشد
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ
#6
ممنون و سپاس بسیار از شما بزرگواران.
1- شنیدم که دختر 9 سال به بالا در دادگاه حق انتخاب دارد که با کدام یک از والدین زندگی کند.ایا درست است یا قاضی خود تصمیم میگیرد؟با توجه به جرمهای زیاد پدرامکان دادن حضانت است؟
2-از گفته های قبل شما برداشت کردم که سند رسمی مناسب نیست.در صورت سند عادی فرمودید که والدین که حضانت بر عهده گرفته اندبه هیچ طریق نمیتوانند خانه را به نام خود بزنند مکر اینکه فرزند خودش بعد از رسیدن به سن قانونی انجام دهد؟
3-زوج میخواهد از دادن مهریه زوجه سرباز زند.ایا میشود ملک را که به نام فرزند مشترک است به دلیل دادخواست مهریه گرفت؟یا در دادگاه از این طریق ثابت کرد که زوج توانایی پرداخت مهریه را دارد؟
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  خانه به نام مادرم هست. میگه از خونه من باید بری بیرون. محمدمحمدی 1 1,150 ۲۹ بهمن ، ۱۳۹۸, ساعت --> ۱۸ : ۲۰
آخرین ارسال: حکمت
  من در خانه امنیت روانی و جسمانی ندارم تنهایی من 4 6,790 ۲۳ خرداد ، ۱۳۹۵, ساعت --> ۳۵ : ۱۸
آخرین ارسال: hamid79
  راهنمایی در تعیین مهریه sahar 4 8,261 ۹ تير ، ۱۳۹۱, ساعت --> ۰۱ : ۲۱
آخرین ارسال: vakil

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان