امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نحوه مطالبه مهریه زن از شوهر
#1
سلام خسته نباشید.
سوال اولم :
من و شوهرم چن روز قبل از عید تصمیم به طلاق توافقی گرفتیم و دادخواستی به شکل زیر تنظیم و تسلیم دادگستری کردیم.
شوهر نصف مهریه من و 300 هزار تومن هم نفقه دخترمان که 9 سال دارد را که حضانتش با من است را باید بدهد. از اونجا به مشاور معرفی کردن و افتاد برای بعد عید....
در همین گیرودار شوهرم زد زیر همه چیز و گفت نه به مشاوره میاد و نه به دادگاه.
حالا سوال من این است باید چیکار کنم؟ اگر به مشاوره و دادگاه نره طلاق توافقی انجام نخواهد شد. چیکار باید بکنم؟؟؟!
از این بابت مطمن هستم که به دادگاه نخواهد رفت برای طلاق توافقی.
...................................

سوال دومم :
اگر نتیجه دادخواست بالا منتفی است؟! باید اون درخواست رو بزارم کنار و دادخواست مهریه بدم ؟! برای این کار چیکار باید بکنم؟!
مهریه من موقع عقد 10 میلیون تومان در سال 80 بوده که به نرخ روز میشه 90 میلیون فکر کنم! اگه اشتباه محاسبه کردم راهنمایی کنید.
اگه من درخواست مهریه بدم 3درصد میخوان که در توان مالی من نیست اونو چیکارش کنم؟
و اینکه شوهر من یک زمین به ارزش 40 میلیون داره و 30 میلیون هم برای رهن خانه داده است. میتوانم توفیق اموال بدم؟ چون در حال تدارک سفر به اروپاس.
و سوال اخرم، شوهرم میخواد منو طلاق بده ولی بدون دادن مهریه و حق فرزندش.
برای دخترم چیکار میتوانم بکنم.
....
لطفا متن بالا را با حوصله خوانده و یک راهنمایی درست بکنید تا بعد از تعطیلات عید بروم و دادخواست بدم.
من و دخترم تنهاییم..... خدا خیر بده پدر و مادر شما را
پاسخ
#2
سلام
هرچند توافقاتی مابین شما و شوهرتان مبنی برتوافق بر صدورگواهی عدم امکان سازش(طلاق توافقی) صورت گرفته باشد اما نافی حق زوجین نسبت به عدول از ان نیست براحتی قبل از حلول جلسه دادرسی مطابق بند الف ماده107قانون آئین دادرسی مدنی میتوان دادخواست را مسترد نمودريا،قرارابطال دادخواست صادرخواهد گردید.

مهریه محاسبه شده با شاخص سال 96بیش از صدمیلیون تومان خواهد بود که میتوانید از دادگاه آنرا مطالبه نمائید ضمنا چنانچه توانائی پرداخت هزینه دادرسی که 3/5میلیون تومان خواهد بود راندارید به گواهی 2گواه مرد یا 4گواه زن ضمن ارائه دادخواست با خواسته های در یک دادخواست 1-مطالبه مهریه 2-بدوآ تامین خواسته3-دادخواست اعسار از پرداخت هزینه های دادرسی تقدیم دادگاه نمائید.
خواسته تامین خواسته به این علت است که اموالی را که دارد نتواند به فروش رساند وتا تعیین تکلیف خواسته اعسار و مطالبه مهریه در توقیف دادگاه خواهد بود.

ضمنا حضانت دخترتان با حق ملاقات باشوهرتان به نظر دادگاه خواهد بود مگر اینکه این حق رااز خویش سلب نموده باشد یا اینکه دادگاه موافق حضانت پدرنباشد انهم در شرایطی؟
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ
#3
ممنون از شما
یعنی من باید دادخواست اول رو باطل کنم و سپس برای دادخواست مهریه اقدام کنم؟! میتوانم دادخواست را به تنهایی باطل کنم؟! چون بالا هم گفتم شوهرم اصلا حاضر نیست به دادگاه بره. یا نیازی به ابطال دادخواست قبلی نیست؟!
درباره حضانت: شوهرم همانطور که گفتم میخواد بره خارج. برای همین هم خودش مشتاق تره به طلاق ولی وقتی فهمید مهریه من چندبرابر شده است زد زیر طلاق توافقی.
وگرنه نه من را میخواد نه دخترش را. حق دخترم چیکار باید بکنم؟
به نظر شما فقط برای مهریه اقدام کنم یا نفقه و مهریه؟! چون توی این تقریبا یک ماه حتی یک ریال هم به من نداده و کارت یارانه که دست من بود اونم سوزونده.

ببخشید اگر امکانش است یک نمونه دادخواست به شکلی که گفتید را بزارید.
پاسخ
#4
نمونه ستون دادخواست جنابعالی
1-رسیدگی وصدور حکم مبنی براعسار از پرداخت هزینه های دادرسی2-رسیدگی وصدور حکم مبنی بر مطابه مهریه به نرخ روز 1050000000ریال3-رسیدگی وصدور حکم مبنی برتامین خواسته نسبت به اموال زوج
این ستون دادخواست شماست حال اگر خواستید فرم اعساررا دانلود کنید به این نشانی رجوع کنید
http://www.saha.adliran.ir/ShowNews.aspx?ID=18
اما اینکه بخواهید مطالبه نفقه نمائید پیشنهادمیکنم تمام پل های پشت سر را خراب نکنید یک پل برای عبور بگذارید راه بهتری برای اذیت کردن وجوددارد که فعلا از اعلام ان به جهت عدم گسستن روابط خانوادگی معذورم
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ
#5
سپاس از شما. ولی ادرسی که دادید باز نمیشه.
سوالم در مورد ابطال دادخواست طلاق توافقی رو پاسخ ندادید.
باید دادخواست اول رو باطل کنم و سپس برای دادخواست مهریه اقدام کنم؟! میتوانم دادخواست را به تنهایی باطل کنم؟! چون بالا هم گفتم شوهرم اصلا حاضر نیست به دادگاه بره. یا نیازی به ابطال دادخواست قبلی نیست؟!
........................
در مورد پل های پشت سر.
شما مردی رو در نظر بگیرید که فقط فکر رفتن به خارج از کشوره. حتی حاضر نیست حق و حقوق دخترش را بدهد.
من زن بدی هستم. دخترش چه گناهی کرده است؟!
پاسخ
#6
(۳ فروردين ، ۱۳۹۶, ساعت --> ۰۲ : ۲۳)taraneh1370 نوشته است: سپاس از شما. ولی ادرسی که دادید باز نمیشه.
سوالم در مورد ابطال دادخواست طلاق توافقی رو پاسخ ندادید.
باید دادخواست اول رو باطل کنم و سپس برای دادخواست مهریه اقدام کنم؟! میتوانم دادخواست را به تنهایی باطل کنم؟! چون بالا هم گفتم شوهرم اصلا حاضر نیست به دادگاه بره. یا نیازی به ابطال دادخواست قبلی نیست؟!
........................
در مورد پل های پشت سر.
شما مردی رو در نظر بگیرید که فقط فکر رفتن به خارج از کشوره. حتی حاضر نیست حق و حقوق دخترش را بدهد.
من زن بدی هستم. دخترش چه گناهی کرده است؟!


ضمن عرض سلام و ادب و احترام و کسب اجازه از محضر اساتید گرامی

مخاطب محترم . . . .

جواب سوالات شما به شرح ذیل تقدیم میگردد :

1- ( اگر به مشاوره و دادگاه نره طلاق توافقی انجام نخواهد شد. چیکار باید بکنم؟؟؟! )

وقتی زوج در نزد مشاور حاضر نشود عملا دیگر آن طلاق ، توافقی نیست ، و با توجه به قانون حمایت از خانوده و آئین نامه اجرایی آن ، امکان ثبت طلاق توافقی بدون مراجعه به مشاور وجود ندارد. . .

2- ( اگر نتیجه دادخواست بالا منتفی است ؟! باید اون درخواست رو بزارم کنار و دادخواست مهریه بدم ؟! )

بله ، باید دادخواست مطالبه مهریه را مطابق ارشادات استاد حکمت عزیز تقدیم دادگاه نمائید . . .


3- ( مهریه من موقع عقد 10 میلیون تومان در سال 80 بوده که به نرخ روز میشه 90 میلیون فکر کنم! اگه اشتباه محاسبه کردم راهنمایی کنید. )

مهریه به نرخ روز 1050000000ریال

4- ( اگه من درخواست مهریه بدم 3درصد میخوان که در توان مالی من نیست اونو چیکارش کنم؟ )

چنانچه توانائی پرداخت هزینه دادرسی که 3/5میلیون تومان خواهد بود راندارید به گواهی 2گواه مرد یا 4گواه زن ضمن ارائه دادخواست با خواسته های در یک دادخواست 1-مطالبه مهریه 2-بدوآ تامین خواسته3-دادخواست اعسار از پرداخت هزینه های دادرسی تقدیم دادگاه نمائید . . . .


5- ( یعنی من باید دادخواست اول رو باطل کنم و سپس برای دادخواست مهریه اقدام کنم؟! میتوانم دادخواست را به تنهایی باطل کنم؟! چون بالا هم گفتم شوهرم اصلا حاضر نیست به دادگاه بره. یا نیازی به ابطال دادخواست قبلی نیست؟! )

ابطال دادخواست طلاق توافقی در صلاحیت دادگاه می باشد و نیازی نیست شما برای ابطال آن اقدامی بکنید . . .


6- ( به نظر شما فقط برای مهریه اقدام کنم یا نفقه و مهریه؟! چون توی این تقریبا یک ماه حتی یک ریال هم به من نداده و کارت یارانه که دست من بود اونم سوزونده )

اگر به نصایح مشفقانه اساتید عزیز و برادر کوچکتان گوش فرا دهید میگوئیم نه برای نفقه اقدام کنید و نه مهریه ، باور کنید فردای روز جدایی فرزندتان سوال های زیادی از هر دو نفر شما خواهد داشت که جز سکوت پاسخی برایشان نمی یابید . . . .

در مورد یارانه نیز میتوانید به چند طریق احقاق حقوق نمائید 1- ادعای ترک انفاق را در طی یک استشهادیه مطرح نموده و به فرمانداری محل سکونت خود مراجعه نمائید 2- با دردست داشتن تصویر دادخواست طلاق که به تایید مرجع رسیدگی کننده رسیده باشد به فرمانداری محل سکونت خود مراجعه نموده و درخواست جداسازی یارانه را مطرح نمائید 3- تصویر مصدق شناسنامه فرزندتان را به همراه استشهادیه محلی مبنی بر این که فرزند با مادر زندگی می کند و به تایید شوراهای اسلامی یا شوراهای محله رسیده باشد تنظیم نموده و به فرمانداری محل سکونت خود مراجعه نمائید ، فرمانداری پس از بررسی مدارک و مستندات مربوطه، در صورت تایید ، سرپرست جدید خانوار را به همراه نامه رسمی فرمانداری به دفاتر پلیس 10+ جهت اِعمال تغییر سرپرست معرفی می‌کنند . . .

7- ( حق دخترم چیکار باید بکنم؟ )

دخترتان به حقی بیش از نفقه و خوراک وپوشاک و 300 تومان پول نیاز دارد و آن حق ، سایه ی پدر و مادر است ، آن حق چتری به نام خانواده است که همیشه بالای سرش باشد ، دخترتان حق دارد آرامش را در کنار خانواده اش تجربه کند ، دخترتان حق دارد در کنار پدر و مادرش بزرگ شود و به تحصیل علم واخلاق بپردازد اما آیا تا بحال به این موضوع هم فکر کرده اید که بعد از جدایی شما ، فرزندتان چه حقوقی را از دست میدهد ؟! . . . فرزندتان حق نخواهد داشت پدر و مادرش را زیر یک سقف ، درون یک خانه ، دور یک میز شام ببیند . . . ! . . . دخترتان حق نخواهد داشت بهمراه پدر و مادرش به یک رستوران شیک برود . . . ! . . . . دخترتان حق نخواهد داشت با خانواده اش به تعطیلات برود . . . ! . . . دخترتان حق نخواهد داشت به همکلاسی اش بگوید چه خانواده خوبی دارند . . . ! . . . . و . . . . . . . .



و این واقعیت انکار ناپذیری است که هر كدام از ما آدمها در يك برهه اي از زندگی مان درگير اشتباهاتي شديم ... نابينا و ناشنوا شديم ...
گفتند و گوش نكرديم ...
راه درست را پيش پايمان گذاشتند و بدترين مسير را انتخاب كرديم ...
پافشاري كرديم روي اشتباهِ زندگيِ مان ...
زمين خورديم و از سر خجالت بلند نشديم ...
خوابيديم و زار زار گريه كرديم ....
كافي نيست اينهمه اشتباه کردن ؟!
بلند شوید ، خودتان را بتكانيد و ثابت كنيد تغيير كرده ايد...


لحظه وصل
به يك چشم زدن میگذرد

اين فراق است
كه هر ثانيه اش يكسال است


هرگز پلی را که از روی آن عبور می کنی، خراب نکن، حتی اگر دیگر مسیرت به آنجا نمی خورد
در زندگی از اینکه چقدر مجبور می شوی از روی یک پل قدیمی عبور کنی ، تعجب خواهی کرد !


به قول استاد عزیزم ، جناب حکمت که واقعا حکیمانه فرموده اند : ( تمام پل های پشت سر را خراب نکنید یک پل برای عبور بگذارید ) . . . .
تنها یک قانون ثابت است ، هیچ قانونی ثابت نیست !!!
پاسخ
#7
سلام
با سپاس از دوست ارجمندم جناب hamid79که درتکمیل پاسخ بنده ارشاداتی روان شناسانه ارائه نمودند.
نیاز به ابطال دادخواست طلاق توافقی نیست چون اتلاف وقت خواهد شد در جلسه مشاوره نیز حاضرشوید
علت باز نشدن سایت پایانه ثنا تعطیلات نوروزی است علی ایحال آماده آنرا به حضورارائه مینمایم

استشهادیه اعسار ازپرداخت هزینه های دادرسی
بدین وسیله از کسانی که علم و اطلاع دارند اینجانب ................... فرزند .................... به شماره شناسنامه .................... صارده از ............... شماره ملی ............................................ با شغل ................... به نشانی :....................................
که وسیله امرار و معاش من...................................می باشد به دلیل عدم تمکن مالی و نداشتن دارایی کافی قادر به پرداخت دفعه واحده محکوم به، به مبلغ ............................................. ریال نمی باشم. لذا استدعا دارد مراتب فوق را با تکمیل فرم ذیل گواهی نمایند.
امضاء خواهان عسار
گواه اول : اینجانب ................................. فرزند ............................... بشماره شناسنامه ............................... صادره از .................................
به نشانی: ........................................................................................................................................................... که از طریق ................................ از وضعیت مالی و زندگانی خواهان اعسار مطلع بوده و با التزام به راستگویی و در نظر گرفتن خداوند متعال مراتب فوق را گواهی می نمایم.
امضاء گواه اول
گواه دوم: اینجانب ................................. فرزند ............................... بشماره شناسنامه ............................... صادره از .................................
به نشانی: ........................................................................................................................................................... که از طریق ................................ از وضعیت مالی و زندگانی خواهان اعسار مطلع بوده و با التزام به راستگویی و در نظر گرفتن خداوند متعال مراتب فوق را گواهی می نمایم.
امضاء گواه دوم
گواه سوم: اینجانب ................................. فرزند ............................... بشماره شناسنامه ............................... صادره از .................................
به نشانی: ........................................................................................................................................................... که از طریق ................................ از وضعیت مالی و زندگانی خواهان اعسار مطلع بوده و با التزام به راستگویی و در نظر گرفتن خداوند متعال مراتب فوق را گواهی می نمایم.
امضاء گواه سوم
گواه چهارم: اینجانب ................................. فرزند ............................... بشماره شناسنامه ............................... صادره از ............................
به نشانی: ........................................................................................................................................................... که از طریق .............................. از وضعیت مالی و زندگانی خواهان اعسار مطلع بوده و با التزام به راستگویی و در نظر گرفتن خداوند متعال مراتب فوق را گواهی می نمایم.
امضاء گواه چهارم
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ
#8
خیلی ممنون از اقای حکمت و اقای حمید.

اقای حکمت این شاهدها باید غریبه باشند، یعنی نسبت فامیلی نداشته باشند؟! مثلا عمو عمه دایی برادر پدر مادر اینا میتونن شاهد باشن و حتما باید چهار نفر باشن؟!
ممنون میشم به سوالم پاسخ بدید.
.............
در جواب اقای حمید
شماها خودتون بهتر از من قانون را میشناسید. من کاره ای نیستم و کاری از دست من برنمیاد برای حفظ این زندگی
شوهرم میخواد بره خارج از کشور. برای پاسپورت و مداراکش اقدام کرده و میخواهد منو طلاق بده ولی بدون دادن حق و حقوق من. حتی برای دخترش هم ارزشی قایل نیست
پاسخ
#9
برادر و پدر ومادر نمیتواند شهود قرار گیرند اما دائی, عمو میتواند

حس نموده ام خانه دار هستید چرا2نفر مردبه عنوان گواه بدون داشتن رابطه نسبی به دادگاه معرفی نکنید ؟؟؟؟؟؟؟
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ
#10
بله خانه دار هستم و متاسفانه تنها.
نمی دانم چیکار کنم. تنها امیدم این است که مهریه را بگیرم تا برای خودم و دخترم خانه ای اجاره و امرار معاش کنم. با یک وکیلی هم صحبت کردم گفت یک میلیون میخواد برای وکالت.
متاسفانه ندارم.
تازه همین وکیل هم گفت شوهرت میتونه راحت بره خارج از کشور و یک وکالت نامه بزاره برات برای طلاق بدون دادن حق و حقوق.

اقای حکمت متوجه نشدم.
دو نفر مرد بدون چی معرفی نکنم؟؟؟!
پاسخ
#11
1-اگر اعسار شمادردادگاه اثبات شود میتوانید ازوکیل معاضدتی کانون وکلاء(رایگان)استفاده نمائید.

2-تاکی میتواندبماند خارج از کشور؟آیا نمیخواهد برگردد؟اگر هم برود نیاز به وکالت نیست چون میتوانید با اثبات ترک انفاق براحتی توسط دادگاه با حفظ تمامی حقوق از جمله نفقه خویش وفرزند مهریه طلاق بگیرید.

3-توکلتان به خداباشد وسعی کنیدباکدخدا منشی موضوع را حل نمائید

قسمت اخیرپرسش تان در ارسال خودم اصلاح شد.
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ
#12
سلام مجدد.
اقای حکمت من تمام کارها رو برای مهریه و نفقه انجام دادم فقط مونده امضای نهایی که مدیر اون بخش در تعطیلاته.
نمیدونم شوهرم از کجا فهمیده دیروز رفته شکایت عدم تمکین زوجه داده. حالا نمیدونم در دادگاه یا کلانتری. توی این برگه ادرسی چیزی نیست فقط یک مهر زده باعنوان اظهار نامه و دادخواست دادگستری کل استان.
این برگه امروز به در خونه پدرم فرستادن و شوهرم ادعا کرده که من از تاریخ 96/1/2 ترک منزل کرده ام و از ان تاریخ به خانه برنگشته ام. و 48 ساعت بهم مهلت دادن تا به خانه برگردم وگرنه بهم نفقه نمیرسه. همین
اقای حکمت من اصلا ترک خانه نکرده ام. تازه دوهفته پیش رفته بودم خانه پدرم بعد سه ساعت که برگشتیم دیدم شوهرم در را قفل کرده و رفته بیرون چند بار زنگ زدم برنداشت دوباره برگشتم خونه پدرم عصر باز رفتم دیدم نیست به برادر زنگ زدم رفت قفل ساز اورد و قفل در را عوض کرد.
الان من باید چیکار کنم ؟ برم دادخواست دورغ و افترا بدم یا چی؟ من همش خانه بودم دخترم هست شاهده.
پاسخ
#13
سلام
من تمام کارها رو برای مهریه و نفقه انجام دادم فقط مونده امضای نهایی که مدیر اون بخش در تعطیلاته.
پاسخ:بعد از تعطیلات به دعوی خودادامه دهید.

نمیدونم شوهرم از کجا فهمیده دیروز رفته شکایت عدم تمکین زوجه داده. حالا نمیدونم در دادگاه یا کلانتری. توی این برگه ادرسی چیزی نیست فقط یک مهر زده باعنوان اظهار نامه و دادخواست دادگستری کل استان.
پاسخ: اظهارنامه دادخواست نیست درخواست از شماست برویددفترخدمات قضائی پاسخ دهید که ترک منزل نکردید که دادخواست تمکین ارائه نموده اید تاریخی تعیین کنید تا با حضور در کلانتری محل به خانه بروید.
ضمنا محاکم در مورد تمکین اظهارنامه را قبول نمی نمایند از زوج میخواهند اگر دلائلی دارد که بعد از ترک منزل ریش سفیدانی برای میانجیگری برباز گشت شما ارسال نموده یا خیر؟

این برگه امروز به در خونه پدرم فرستادن و شوهرم ادعا کرده که من از تاریخ 96/1/2 ترک منزل کرده ام و از ان تاریخ به خانه برنگشته ام. و 48 ساعت بهم مهلت دادن تا به خانه برگردم وگرنه بهم نفقه نمیرسه. همین
پاسخ: ایشان درمرتبه ای نیست که درخصوص نفقه تعیین تکلیف نمایند.

اقای حکمت من اصلا ترک خانه نکرده ام. تازه دوهفته پیش رفته بودم خانه پدرم بعد سه ساعت که برگشتیم دیدم شوهرم در را قفل کرده و رفته بیرون چند بار زنگ زدم برنداشت دوباره برگشتم خونه پدرم عصر باز رفتم دیدم نیست به برادر زنگ زدم رفت قفل ساز اورد و قفل در را عوض کرد.
پاسخ:برادرتان رادراین مورد دخالت ندهید.

الان من باید چیکار کنم ؟ برم دادخواست دورغ و افترا بدم یا چی؟ من همش خانه بودم دخترم هست شاهده.
پاسخ:نگران نباشید از این اظهارنامه ها ودادخواست های الکی زیاده که شوهرتان میتواند ارائه نماید اما آیا به نتیجه مطلوب خواهد رسید؟
نگران نباشید
قاضی در بدو رسیدگی جاهل نسبت به طرفین دعوی میباشد اما پس از رسیدگی به درجه اجتهاد با توجه به اظهارات طرفین خواهد رسید.
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ
#14
اقای حکمت من اصلا از خانه قهر نکردم که پای ریش سفید به خانه پدرم باز بشه. من در منزل شوهرم هستم منتها ایشان خیلی مشتاقتر به طلاق دادن من اما میخواد بدون دادن مهریه و نفقه این کار را بکند. نه حق من و نه حق دخترش.

الان نه خرجی به ما میده نه هیچی نهار و شام رو که خانه مادرش میخورد صبح میره شب میاد. فقط میخواد با اذیت کردن، منو وادار به طلاق کنه بدون گرفتن حق و حقوقم

لطفا جواب پیام خصوصی رو هم بدید. تشکر از شما
پاسخ
#15
پس اینطور/
هرچنددرموارد اینچنینی تلاش دارم زندگی زوجین از هم پاشیده نشود علی ایحال با درنظر گرفتن پاسخ دوست ارجمندم جناب hamid79 ومصلحت جنابعالی و توجهآ به اینکه درزیر یک سقف زندگی میکنید اما با طلاق عاطفی مواجه شده اید ، با استناد به دادخواست طلاق توافقی و اینکه ایشان به منظور در عسر وحرج قراردادن شما از پرداخت نفقه زوجه و فرزندش امتناع مینماید دردادسرای محل طرح شکایت ترک انفاق نمائید.
اثبات آن نیز دارای ظرافت خاص میباشد از جمله دلائل خویش را در چندین مرحله صبح ها با خروج همسرتان از منزل ومعاینه محل توسط کلانتری محل درجهت عدم وجود مواد غذائی در منزل میباشد.
حال مخیر هستید چه کنید چون شکایت مذکور دارای حبس تعزیری و هزینه تمبر ان 5000تومان میباشد
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ
#16
با سلام مجدد خدمت برادر عزیزم اقای حکمت. بسیار سپاس از راهنمایی های شما.

اقای حکمت من پاسخ اظهارنامه عدم تمکین که زوج به در خانه ما فرستاده بود را نوشتم و تحویل بخش اضهار نامه دادم. در متنش نوشتم که من ترک خانه نکرده ام و حاضر به تمکین از شوهرم هستم.

و دادخواست مهریه و نفقه رو هم دادم که یک وقت سی روزه دادند و گفتن در تاریخی که گفتیم حاضر شوید. حالا سوال اصلی من این است پیشنهاد شما برای اون روز چی هست و من چگونه در دادگاه از حق و حقوقم دفاع کنم؟ چون اولین بارمه استرس زیاد دارم.
تشکر
پاسخ
#17
سلام
استرس ندارد وقت دارید مرجع های ذیل را مطالعه نمائید و به دادگاه بروید.

1-مشخص ننمودیدجلسه رسیدگی فعلی شما اعسار است یا ماهیت دعوی نفقه و مهریه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

2-مواد 1 تا133قانون ائین دادرسی مدنی را دانلود ومطالعه نمائید.

3-قانون حمایت خانواده جدید را دانلود ومطالعه نمائید.

4-قانون مدنی مواد1102تا1145را دانلود ومطالع نمائید.
سعی کنید ماجرا به سازش خنم شود چون هیچ خانمی به قصد گرفتن مهریه به خانه بخت نمیرود بنده چنین دعاوی را ایذائی میدانم نه واقعی که شاید بعضآ دراثر قصور زوج به واقعی تبدیل شود.

به امیدشنیدن اخبار تداوم زندگی همراه با خوشبختی
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ
#18
با تشکر از برادر عزیزم اقای حکمت که در پیام خصوصی جواب تمام سوالات بنده را می دهند و مشاوره رایگان می کنند.
اقای حکمت که در جریان هستند اما خواستم این تاپیک را بالا بیاورم تا احیانا اگر فردی مشکلی مثل من را داشته و یا دارد در جریان ماجرا قرار بگیرد.
.........................
بعد از اینکه شوهرم اظهارنامه عدم تمکین به در خانه پدری من فرستاد اون هم در شرایطی که بنده در خانه شوهرم بودم و هستم. پاسخ اظهارنامه اش نوشته و تحویل بخش اظهارنامه دادم.
.
خودم نیز 2 دادخواست مهریه و نفقه دادم که کلا 450 هزار تومان برای مهریه و نفقه از من گرفتن مهریه من پول بود و درصدی که گرفتن برای تاریخ عقد بود نه قیمت بروز شده مهریه.
که یک وقت 30 روزه دادن برای دادگاه
.
در این مدت یک دعوت نامه یا ابلاغیه بازم به درخانه پدری من اومد که برای عدم تمیکن از طرف شوهرم بود که وقت اون چند روز زودتر از دادخواست مهریه و نفقه من است که با مشاوره ای که با اقای حکمت داشتم قرار شد کپی پرونده بگیرم تا بعد.
.
شوهرم بعد اینکه فهمید من دادخواست مهریه و نفقه دادم بعد از دوماه به حسابم پول واریز کرد.
.
این دو اخطاریه که به درخانه ما اومده توسط برادرم و مادرم تحویل گرفته شده است این خودش میتونه ثابت کنه که من در خانه شوهرم بودم. یعنی میشه به اونها هم استناد کرد؟
......
با این شرایط من میتوانم حقم را از شوهرم بگیرم ؟! چون شوهرم وکیل دارد و اشنا به قوانین اداری است ولی من تنها امیدم به مشاوره و راهنمایی های دوستانی مثل اقای حکمت است.
پاسخ
#19
سلام
قبلا نیز عرض نمودم ضمن دادخواست مطالبه مهریه دادخواست تامین خواسته از اموال زوج را نیز تقدیم مرجع قضائی نمائید تا اموال شوهرتان اعم از حساب بانکی/یارانه/اموال ثبتی به نفع شما توقیف گردد حال میتوانید جداگانه و با استناد به پرونده مهریه و پیوست کپی سندازدواج اینکاررا بنمائید.
در خصوص مهریه وکیل کاری از دستش برنخواهد امد اما درخصوص تمکین ضمن ایراد به صلاحیت شورا و صلاحیت دادگاه گواهانی در شورا حاضر کنید که تمکین داشته اید
شما با خداباش خدا هم با شماست
بدرود
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ
#20
سلام مجدد. اقای حکمت من طبق فرمایش شما برای دریافت کپی مدراک عدم تمکین رفتم که گفتن فقط یک دادخواست معمولی است و چیز خاصی پیوست نکردن.
سوالی دیگر دارم اقای حکمت معمولا چندماه طول میکشه تا نتیجه دادگاه نفقه و مهریه مشخص بشه؟
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  دلایل اشتباه بودن مهریه بالا vakil 4 18,838 ۱۱ اسفند ، ۱۳۹۹, ساعت --> ۲۴ : ۱۸
آخرین ارسال: shafizadeh
  خلع ید | نحوه طرح دعوی خلع ید | وکیل خلع ید در تهران yaghobilawyer 0 1,010 ۴ آبان ، ۱۳۹۸, ساعت --> ۰۹ : ۰۰
آخرین ارسال: yaghobilawyer
  شرایط پرداخت نکردن مهریه talaunicurn 0 1,409 ۴ مهر ، ۱۳۹۸, ساعت --> ۴۹ : ۱۳
آخرین ارسال: talaunicurn
  طلاق توافقی و مطالبه مهریه بعد از طلاق توافقی vakil 0 4,934 ۲۲ شهريور ، ۱۳۹۷, ساعت --> ۰۵ : ۰۲
آخرین ارسال: vakil
  وقتی اقساط مهریه پرداخت نشود faezehda 1 5,137 ۲۱ تير ، ۱۳۹۶, ساعت --> ۳۲ : ۱۵
آخرین ارسال: حکمت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان