امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ثبت طرح صنعتی
#1
تعریف طرح صنعتی:

طرح صنعتی معمولا به شکل و ظاهر کلی یک کالا اشاره دارد ، اما در زبان حقوق مالکیت فکری طرح صنعتی خصوصیات مربوط به شکل و ساختار و یا نقش و تزیینات به کار رفته در یک کالا که به واسطه یک فرایند صنعتی است که در کالاهای خاتمه یافته ایجاد چشم نوازی و جذابیت می کند.
طرح صنعتی به هرگونه ترکیب خط یا رنگ های مختلف و هرگونه شکل سه بعدی با خطوط ، رنگها و یا بدون آن به گونه ای ترکیب یا شکل
یک فراورده صنعتی یا محصول از صنایع دستی را تغییر دهد می باشد.

بنابراین طرح صنعتی متشکل است از :

ویژگی های سه بعدی مانند یک شکل یک کالا
ویژگی های دو بعدی مانند تزئینات ، خطوط یا رنگهای به کار رفته در یک کالا
ترکیبی از مواد اشاره شده
طرح صنعتی زمانی قابل ثبت می باشد که جدید و یا نو آور باشد طرح صنعتی زمانی قابلیت تسلیم اظهارنامه را دارد که از طریق انتشار به طور محسوس وی و یا از طریق استفاده به هر نحو دیگر قبل ای تاریخ تسلیم اظهارنامه یا بر حسب مورد قبل از حق تقدم اظهارنامه برای ثبت در هیچ نقطه ای از جهان برای عموم انتشار نشده باشد.

مدت اعتبار طرح صنعتی ثبت شده پنج سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه ثبت آن خواهد بود این مدت را می توان برای دو دوره متوالی تمدید نماید . پس از انقضای هر دوره که از پایان دوره شروع می شود که یک مهلت شش ماهه برای پرداخت هزینه تمدید گردیده و همچنین جریمه تاخیر در نظر گرفته خواهد شد.

حمایت از طرح صنعتی به دارنده آن چه حقوقی می دهد؟

هروقت یک طرح صنعتی به موجب قانون به ثبت برسد مالک آن از حق انحصاری جلوگیری از کپی برداری غیر مجاز و یا تقلید توسط شخص ثالث را برخوردار می شود این حق موجب می شود اشخاص ثالث از ساخت عرضه واردات و صادرات و یا فروش هر محصولی که طرح آن به کار رفته یا در آن گنجانده شده است جلوگیری شود. جمهوری اسلامی ایران در ماده 28 قانون حمایت از اختراعات طرح های صنعتی ، علایم ونامهای تجاری مصوب 1386 این حقوق را این چنین بر می شمرد:

بهره برداری از هر طرح صنعتی که در ایران به ثبت رسیده باشد توسط اشخاص مشروط به موافقت مالک آن است.
بهره برداری از هر طرح صنعتی ثبت شده عبارت از : ساخت – فروش – و وارد کردن اقلام حاوی آن طرح صنعتی
مالک طرح صنعتی ثبت شده ، می تواند علیه شخص که بدون موافقت او افعال مذکور در بند (2) این ماده را انجام دهد یا مرتکب عملی شود که موجبات تجاوز آینده را فراهم بیاورد در دادگاه اقامه دعوی نمایند.

ثبت طرح صنعتی
پاسخ
#2
سلام
مخاطب محترم حقوقی اگر مجوز انتشار از مدیریت موسسه اخذ ننموده باشیدظرف24ساعت آینده ارسالهایتان حذف خواهد گردید ودرصورت تکرار محرومیت ازحضوردرانجمن درانتظار خواهد بود.
پاسخ ارائه نمائید
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ
#3
(۱۱ ارديبهشت ، ۱۳۹۵, ساعت --> ۲۳ : ۲۱)حکمت نوشته است: سلام
مخاطب محترم حقوقی اگر مجوز انتشار از مدیریت موسسه اخذ ننموده باشیدظرف24ساعت آینده ارسالهایتان حذف خواهد گردید ودرصورت تکرار محرومیت ازحضوردرانجمن درانتظار خواهد بود.
پاسخ ارائه نمائید

سلام
آیا امکانش هست که بگویید چطور می توانم از مدیریت موسسه مجوز انتشار بگیرم؟ مطمئنا نمی خواهم از فعالیت در انجمن محروم شوم.
پاسخ
#4
سلام
ایمیل وشماره تماس مدیر انجمن وموسسه حقوقی هامون جناب خدائی فر جهت اخذ مجوز ارائه میگردد.
vakil@vakil.net
۴۳۴۹ – ۸۵۷ ۰۹۱۲
46 30 92 66 - 021
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان