امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی مصوب1394
#3
باسلام وسپاس از جنابعالی
هرقانونی که تصویب میشودخارج از ایرادنیست خصوصآ ماده3همین قانون که تطویل دادرسی خواهد نمودلیکن قانون اخیر جامع ترین وکامل ترین قانون میباشد مواد مهم این قانون که تعارض با قانون قدیم داشته به نظراینجانب حضورتان ایفاد میگردداز نظرات ارزشمند دوستان درکسب تجربه استفاده مینمایم
ماده۳ـ اگر استیفای محکومٌ‌به از طرق مذکور در این قانون ممکن نگردد محکومٌ‌علیه به تقاضای محکومٌ‌له تا زمان اجرای حکم یا پذیرفته‌شدن ادعای اعسار او یا جلب رضایت محکومٌ‌له حبس می‌شود. چنانچه محکومٌ‌علیه تا سی روز پس از ابلاغ اجرائیه، ضمن ارائه صورت کلیه اموال خود، دعوای اعسار خویش را اقامه کرده ‌باشد حبس نمی‌شود، مگر اینکه دعوای اعسار مسترد یا به موجب حکم قطعی رد شود.

دارای اثرات مثبتی برطرفین هم خواهد بود که درقانون قدیم درنظرگرفته نشده بوددرقانون جدیددرنظرگرفته شده مانندمواد ذیل

ماده۸ ـ مدعی اعسار باید صورت کلیه اموال خود شامل تعداد یا مقدار و قیمت کلیه اموال منقول و غیرمنقول، به‌طور مشروح، مشتمل بر میزان وجوه نقدی که وی به هر عنوان نزد بانکها و یا مؤسسات مالی و اعتباری ایرانی و خارجی دارد، به همراه مشخصات دقیق حسابهای مذکور و نیز کلیه اموالی که او به هر نحو نزد اشخاص ثالث دارد و کلیه مطالبات او از اشخاص ثالث و نیز فهرست نقل و انتقالات و هر نوع تغییر دیگر در اموال مذکور از زمان یک‌سال قبل از طرح دعوای اعسار به بعد را ضمیمه دادخواست اعسار خود کند

ماده۱۶ـ هرگاه محکومٌ‌علیه در صورت اموال خود موضوع مواد(۳) و (۸) این قانون، به منظور فرار از اجرای حکم از اعلام کامل اموال خود مطابق مقررات این قانون خودداری کند یا پس از صدور حکم اعسار معلوم شود برخلاف واقع خود را معسر قلمداد کرده‌است دادگاه ضمن حکم به رفع اثر از حکم اعسار سابق محکومٌ‌علیه را به حبس تعزیری درجه هفت محکوم خواهدکرد.

ماده۱۹ـ مرجع اجراءکننده رأی باید به درخواست محکومٌ‌له به بانک مرکزی دستور دهد که فهرست کلیه حسابهای محکومٌ‌علیه در بانکها و مؤسسات مالی و اعتباری را برای توقیف به مرجع مذکور تسلیم کند. همچنین دادگاه باید به درخواست محکومٌ‌له یا خوانده دعوای اعسار به مراجع ذی‌ربط از قبیل ادارات ثبت محل و شهرداری‌ها دستور دهد که براساس نشانی کامل ملک یا نام مالک پلاک‌ ثبتی ملکی را که احتمال تعلق آن به محکومٌ‌علیه وجود دارد برای توقیف به دادگاه اعلام کند. این حکم در مورد تمامی مراجعی که به هر نحو اطلاعاتی در مورد اموال اشخاص دارند نیز مجری است.

ماده۲۴ـ مستثنیات دین صرفاً شامل موارد زیر است:

زـ مبلغی که در ضمن عقد اجاره به موجر پرداخت می‌شود، مشروط بر اینکه پرداخت اجاره‌بها بدون آن موجب عسر و حرج گردد و عین مستأجره مورد نیاز مدیون بوده و بالاتر از شأن او نباشد.

درخصوص بند ز ماده24درقانون جدید مبلغی که به موجرتحت عنوان رهن پرداخت شده بود از مستثنیات دین خارج وتوقیف میگردید که اصلاح گردیده است.
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ }
سپاس شده توسط


پیام‌های داخل این موضوع
قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی مصوب1394 - توسط حکمت - ۲۲ تير ، ۱۳۹۴, ساعت --> ۱۸ : ۲۲

موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  محکومیت مالی Amir yashar 1 4,428 ۲۳ ارديبهشت ، ۱۳۹۶, ساعت --> ۱۴ : ۱۶
آخرین ارسال: حکمت
  در خصوص تبصره ماده 452 قانون مجازات اسلامی tyrant 1 5,504 ۲۰ فروردين ، ۱۳۹۶, ساعت --> ۱۱ : ۱۹
آخرین ارسال: tyrant
  اجرای محكوم به از شركت فاقد دارائی منقول و غیر منقول smsalehimazandarani@gmail.com 1 4,649 ۳۰ بهمن ، ۱۳۹۵, ساعت --> ۱۰ : ۱۶
آخرین ارسال: کامیاب
  قانون جرایم رایانه ای kkakaei 1 5,936 ۲۵ مهر ، ۱۳۹۵, ساعت --> ۴۸ : ۱۸
آخرین ارسال: کامیاب
  حقوق متضرر از اجرای مزایده ملک مشاع غیرقابل افراز سهامی 3 8,117 ۲۹ تير ، ۱۳۹۵, ساعت --> ۲۳ : ۱۴
آخرین ارسال: zavash

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان