امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سارق ناکام
#17
(۸ آبان ، ۱۳۹۳, ساعت --> ۳۷ : ۱۴)حکمت نوشته است: سلام
دوستان عزیز شخصی از بنده پرسشی نموده ارائه پاسخ رامنوط به پاسخ دوستانم قراردادم.

سارقی درساعت 1بامداد مورخ8/8/93با بالاآمدن از پنجره خانه ای جنوبی درحریم خیابان وارد پشت بام شده ،ساکنین بیداربوده اندمتوجه بالا آمدن از پنجره شده اند.

سارق از پنجره حیاط آویزان شده اما از بخت بدسارق وبخت خوب ساکنین پایش به سیم آنتن ماهواره که نامشخص بوده گیرمیکند بصورتی که NLBماهواره میشکند وسارق متواری میشودواز ناراحتی آدامس خودرا از دهان در پشت بام به زمین انداخته ،

(۸ آبان ، ۱۳۹۳, ساعت --> ۳۷ : ۱۴)حکمت نوشته است: به نظر دوستان 1-اگر صاحب خانه شکایت بکند وبا معاینه محل ماهواره کشف شودمیتواند دلیل ارتکاب جرم دیگری(داشتن ماهواره)علیه شاکی باشد.

با سلام
با تشکر از دوستان که هر کدام نظریات جالبی ارائه داده اند ، باید عرض کنم وجود آنتن ماهواره دلیل بر ارتکاب جرم دیگری نمی باشد . چرا که موضوع شکوائیه هیچ ارتباطی به جرم استفاده از تجهیزات ماهواره ای ندارد . در خصوص جرم استفاده از تجهیزات ماهواره ای باید ضابطین دادگستری ( نیروی انتظامی ) دارای دستور برای جمع آوری آن باشند که بار اول نیز برای جمع آوری به استفاده کننده آن ابلاغ می نمایند . در ضمن اینکه وجود بشقاب در پشت بام دلیل استفاده از تجهیزات ماهواره ای نمی باشد . چرا که در صورت ادعا ، میتوان ادعای نداشتن رسیور در منزل را مطرح نمود .

(۸ آبان ، ۱۳۹۳, ساعت --> ۳۷ : ۱۴)حکمت نوشته است: 2-آیا کشف آدامس سارق درپشت بام میتواند پلیس را به تعقیب کیفری مجرم کمک نماید.

بلی . در صورت شکایت و شناسایی توسط صاحب منزل و نهایتاً دستگیری سارق ، میتوان از آن با تست DNA به عنوان دلیل استفاده کرد . البته عنوان سرقت در این موضوع بی معنی می باشد و تنها با عنوان ورود غیر مجاز می توان شکوائیه ارائه نمود .

ضمن تشکر مجدد از همه دوستانی که در انجمن فعال هستند ، از همه دوستان تقاضا دارم به عنوان افراد خبره حقوقدان نسبت به نظرات همدیگر احترام قائل شویم و این موضوع را نه با ذکر جمله " به نظر شما احترام می گذارم " ، که در کل پاسخی که با متن حقوقی نگارش می گردد، نشان دهیم که باعث رنجش دوستان خود نگردیم .
با تشکر
از شکست نترسید، از این بترسید که سال آینده همین جایی باشید که امروز هستید
پاسخ }
سپاس شده توسط


پیام‌های داخل این موضوع
سارق ناکام - توسط حکمت - ۸ آبان ، ۱۳۹۳, ساعت --> ۳۷ : ۱۴

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان