امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
قتل
#3
(۶ بهمن ، ۱۳۹۰, ساعت --> ۵۸ : ۱۱)sam_alone96 نوشته است: ساعت 7 شب و در حوالي ميدان شريعتي اردبيل ، دو نفر بنامهاي علي ... و مهدي .... با تحريک و ترغيب پدرشان ( سيد ابراهيم ) ، فردي بنام حسين ... را مورد ضرب و جرح قرار داده و بلافاصله با اتومبيلي که قبلاً پدرشان در محل آماده کرده بوده ، از محل متواري مي شوند . بعد از انتقال مصدم به بيمارستان ، نامبرده در اثر شدت ضربات وارده فوت مي نمايد . پزشکي قانوني در برگه معاينه از جسد مقتول طي گزارش مبسوطي اعلام مي دارد که دو مورد جراحت در ناحيه شکم و بازوي راست مقتول در اثر اصابت شي فلزي نوک تيز و يک مورد ضربه در ناحيه جمجمه مقتول مشهود است . پزشکي قانوني علت مرگ مقتول را ايراد ضربه به ناحيه چپ جمجمه و خونريزي داخل جمجمه و عوارض ناشي از آن بر اثر اصابت جسم سخت فلزي تعيين مي نمايد .

با دستگيري متهمان و تشکيل پرونده کيفري و اقرار متهمان مشخص مي شود که ضربات وارده به شکم و بازوي مقتول توسط علي... و بوسيله چاقو و ضربه وارده به جمجمه مقتول توسط مهدي ... و بوسيله پنجه بوکس صورت گرفته است . متهمان انگيزه قتل حسين را ايجاد مزاحمت نامبرده نسبت به خواهرشان در راه مدرسه و نيز ايجاد مزاحمت تلفني عنوان مي نمايند که موضوع مزاحمت تلفني ، مورد تائيد اداره مخابرات اردبيل هم قرار مي گيرد .

اولياء دم مقتول بالاتفاق از دادگاه مربوطه براي متهمان ( مهدي ، علي و سيد ابراهيم ... ) تقاضاي مجازات قانوني و قصاص را مي نمايند .

اينک به فرض صحت تمامي مندرجات پرونده و نظريه پزشکي قانوني :

1ـ به نظر شما نوع قتل واقع شده چيست ؟ ( مستدلاً و مستنداً پاسخ دهيد )

2ـ چه مجازاتي را براي متهمان در نظر مي گيريد ؟ ( با ذکر مواد قانوني )

3ـ در صورتي که اولياء دم به صورت رايگان از شکايت خود صرف نظر نموده و اعلام گذشت نمايند ، آيا مجازاتي متوجه متهمان خواهد بود يا خير ؟ با ذکر ماده قانوني پاسخ دهيد .

http://drjahed.ir/post-196.aspx
از شکست نترسید، از این بترسید که سال آینده همین جایی باشید که امروز هستید
پاسخ }
سپاس شده توسط


پیام‌های داخل این موضوع
قتل - توسط sam_alone96 - ۶ بهمن ، ۱۳۹۰, ساعت --> ۵۸ : ۱۱

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان