امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
پس از کیفرخواست شاکی کی و کجا تقاضای تأمین خواسته نماید؟
#1
پس از صدور قرار نهایی مجرمیت و کیفرخواست در دادسرا و اتمام وظایف دادسرا، در صورتی که شاکی متقاضی تأمین خواسته جنبه خصوصی جرم باشد، این درخواست را چگونه و از چه مرجعی بعمل بیاورد؟ آیا باید صبر کند تا چند هفته و بعضا چند ماه جلسه دادگاه کیفری تشکیل شود و آنجا درخواست خود را مطرح کند؟ همچنین اگر قرار تآمین کیفری که برای سارقین صادرشده خفیف باشد، شاکی پس از صدور کیفرخواست به کجا میتواند اعتراض کند آیا باید صبر کند تا جلسه دادگاه؟
پاسخ
#2
(۱۱ بهمن ، ۱۳۹۱, ساعت --> ۲۱ : ۱۳)hossein23 نوشته است: پس از صدور قرار نهایی مجرمیت و کیفرخواست در دادسرا و اتمام وظایف دادسرا، در صورتی که شاکی متقاضی تأمین خواسته جنبه خصوصی جرم باشد، این درخواست را چگونه و از چه مرجعی بعمل بیاورد؟ آیا باید صبر کند تا چند هفته و بعضا چند ماه جلسه دادگاه کیفری تشکیل شود و آنجا درخواست خود را مطرح کند؟ همچنین اگر قرار تآمین کیفری که برای سارقین صادرشده خفیف باشد، شاکی پس از صدور کیفرخواست به کجا میتواند اعتراض کند آیا باید صبر کند تا جلسه دادگاه؟

سلام
دوست عزیز آیا منظور شما از تامین خواسته برای خسارات ناشی از جرم است ؟ اگر این است باید همزمان با ارائه شکوائیه کیفری این درخواست را نیز در انتهای شکوائیه خود قید نمائید تا همزمان با رسیدگی به اصل جرم کیفری به این موضوع نیز رسیدگی شود .
وقتی کیفر خواست صادر شد شما میتوانید ظرف 10 رو اعتراض خود را به همان شعبه ارائه نمائید . البته تشخیص اینکه تامین کیفری خفیف یا ثقیل است به عهده خود دادیار یا بازپرس می باشد . اما در هر حال باید تناسب داشته باشد .
جهت اخذ مشاوره رایگان با دفتر مؤسسه تماس بگیرید : ۶۶ ۱۷ ۵۷ ۶۶ ۰۲۱ / ۴۳۴۹ ۸۵۷ ۰۹۱۲
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  قرار تامین خواسته برای شارژ ساختمان sh4hrooz 4 5,928 ۴ خرداد ، ۱۴۰۰, ساعت --> ۴۹ : ۱۶
آخرین ارسال: masoudfn
  تقاضای قلع و قمع فرامرز 4 4,787 ۲۱ بهمن ، ۱۳۹۷, ساعت --> ۳۹ : ۲۰
آخرین ارسال: seoma
  سرانجام فوت شاکی مربوط به جرم سرقت armin125 3 7,698 ۲۲ آذر ، ۱۳۹۴, ساعت --> ۳۷ : ۱۵
آخرین ارسال: حکمت
  تقاضای راهنمائی کیومرث بتیانه 0 2,736 ۱۷ اسفند ، ۱۳۹۳, ساعت --> ۳۵ : ۱۵
آخرین ارسال: کیومرث بتیانه
  تقاضای ارشاد کیومرث بتیانه 6 10,321 ۷ اسفند ، ۱۳۹۳, ساعت --> ۳۱ : ۰۹
آخرین ارسال: حکمت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان