۲۵ تير ، ۱۳۹۲, ساعت --> ۰۳ : ۲۳
وکالت زوجه در طلاق ( از منظر فقه اسلامی )
در فقه امامیه در مورد وکالت زن در طلاق سه قول دیده می شود: جواز، عدم جواز و توقف.
۱- جواز: قول مشهور فقهای امامیه می باشد که وکالت زوجه را در طلاق جایز مد داند و علت آنرا:
طلاق عملی قابل نیابت می باشد واز اعمالی که مباشرت شخص لازم باشد نمی باشد
زن از لحاظ حقوقی کامل می باشد و می تواند وکیل باشد همانگونه که قادر می باشد سایر اعمال حقوقی را انجام دهد و فرقی بین زن و اشخاص دیگر در مورد وکالت نمی باشد.
دلیلی که بر جایز بودن وکالت در طلاق به طور اطلاق دلالت دارند شامل زوجه هم می گردد.
(براي ادامه مطلب به سايت دادگان مراجعه نماييد).
در فقه امامیه در مورد وکالت زن در طلاق سه قول دیده می شود: جواز، عدم جواز و توقف.
۱- جواز: قول مشهور فقهای امامیه می باشد که وکالت زوجه را در طلاق جایز مد داند و علت آنرا:
طلاق عملی قابل نیابت می باشد واز اعمالی که مباشرت شخص لازم باشد نمی باشد
زن از لحاظ حقوقی کامل می باشد و می تواند وکیل باشد همانگونه که قادر می باشد سایر اعمال حقوقی را انجام دهد و فرقی بین زن و اشخاص دیگر در مورد وکالت نمی باشد.
دلیلی که بر جایز بودن وکالت در طلاق به طور اطلاق دلالت دارند شامل زوجه هم می گردد.
(براي ادامه مطلب به سايت دادگان مراجعه نماييد).