امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مشکل در گرفتن خسارت تصادف (طرف خیلی مارمولکه)
#1
سلام
یک ماه پیش تو خونه نشسته بودم که همسایه ها اومدن گفتم یه خودرو در اثر دستی کشیدن کنترل ماشینش رو از دست داده و با ماشینت تصادف کرده و فرار کرده، شماره پلاکش رو برداشته بودن.
معلوم شد خودرو مال یکی از مغازه دارهای همون اطرافه که گفت خسارت رو میده.
فردا صبح زد زیر حرفش و گفت برو هر غلطی دلت میخواد بکن.
رفتم شکایت کردم و کار به شورای حل اختلاف کشید، طرف اومد اونجا و گفت ماشین مال من نیست و اگر میتونید ثابت کنید مال منه!
بوسیله استعلام از راهنمایی رانندگی کسی که پلاک به نامش بود رو پیدا کردم و معلوم شد این خودرو با قولنامه دست نویس چندین بار انتقال پیدا کرده.
شورای حل اختلاف میگه ما قول نامه دست نویس رو قبول داریم و باید تک تک این افراد رو که قول نامه دارن رو احضار کنیم و قول نامه به قول نامه جلو بریم تا ببینیم در زمان تصادف صاحب خودرو چه کسی بوده، برای هر احضاریه هم 50000 تومان تمبر باید باطل بشه که این مبالغ از صاحب ماشین گرفته نمیشه.
یعنی عملا حتی اگر با صرف صد ها هزار تومن به صاحب ماشین برسیم، میتونه چندین قول نامه جعلی درست کنه و با سند سازی خودرو رو به دوستاش منتقل کنه تا ما رو مجبور کنه انقدر برای ارسال احضاریه تمبر باطل کنیم که بی خیال بشیم.
سوال من اینه؛ چیکار کنم؟ چطور میتونم خسارتم رو بگیرم؟

پ.ن:
1- کسی که پلاک به نامشه حاظر به همکاری جهت توقیف خودرو به بهانه فک پلاک نیست (ظاهرا با صاحب حال حاضر خودرو رفیقه)
2- خلافی ماشینش رو گرفتم، خلافیش بیشتر از 1 میلیون هست و مشمول تبصره 8 هست ولی فکر نمیکنم راهنمایی رانندگی جهت توقیف خودرو به این بهانه باهام همکاری کنه.
3- به احتمال زیاد شاهد ها کار و زندگیشون رو ول نمیکنن که به خاطر من بیان دادگاه و شهادت بدن، پس باید به فکر یه روشی باشم که نیازی به شاهد نداشته باشه.
پاسخ
#2
سلام
به نظر بنده شما قبل از هر اقدامی باید تامین دلیل به شورا ارائه مینمودید سپس براسال ان دادخواست مطالبه خسارت وارده به خودرو خسارات دادرسی تقدیم مینمودید
ضمنآ شما مالک خودرو را طرف دعوی خسارت قراردهید
تانظر دوستانم چه باشد؟
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ
#3
ممنون از پاسختون
منظورتون رو از تامین دلیل متوجه نمیشم، ولی؛
1- وقتی کسی که به ماشینم زده بود از دادن خسارت سر باز زد، اول به دادگستری مراجعه کردم و رسما شکایت کردم، دادگستری من رو به شورای حل اختلاف شماره x ارجاع داد، شورا یه نامه برای استعلام از راهنمایی رانندگی و یه نامه برای کارشناسی خسارت بهم داد که جواب راهنمایی رانندگی و نظر کارشناس رو گرفتم و برای شورا بردم. (آیا منظور از تامین دلیل همین نظر کارشناس در رابطه با خسارت و شکایت رسمی هست؟ )
2- شورا گفت که باید از شخص شکایت کنم، از اونجایی که کسی که زده بود و فرار کرده بود و من باهاش صحبت کرده بودم مغازه اش به خونمون نزدیک بود و میشناختمش و هر روز با همون ماشین میومد در مغازه اش و هنوز هم هر روز همون ماشین در مغازه اش پارکه از همون شخص ( با ذکر نام و فامیل) شکایت کردم ( احتمال کمی وجود داره که ماشین متعلق به برادرش که احتمالا شریکش هم هست باشه) که براش احضاریه رفت و در شورا حاظر شد و با داد و بی داد گفت من هرگز همچین ماشینی ندیدم و این ماشین مال من نیست و در رو کوبید به هم و رفت.
3- قبل از این جلسه حتی خود رییس شورا هم برای اینکه قضیه رو بدون ارسال احضاریه فیصله بده با شماره تلفن این شخص که روی تابلو بالای مغازه اش هست تماس گرفت و این شخص گفت که بله من به این آقا زدم و خسارت هم نمیدم و...! وقتی هم که توی شورا حاظر شد و گفت ماشین مال من نیست و اصلا همچین ماشینی ندیدم و بهش گفتیم قبول ماشین مال تو نیست شماره بالای مغازت هم مال تو نیست، با داد و فریاد و تهدید به اعاده حیثیت و... در رو به هم کوبید و رفت...
4- وقتی داستان قول نامه های دست نویس جعلی پیش اومد رییس شورا گفت این شخص خیلی قالتاقه و به ضعف های قانون آگاهه و از پسش بر نمیای و بیخیال شو و هیچ کاری نمیشه کرد!

پ.ن: شاهد ها ماشین رو دیدن و شماره اش رو برداشتن ولی شخص راننده رو ندیدن.
اکثر شاهد ها کاسب های محل هستن که خود صاحب ماشینی که زده و در رفته مغازه اش دو سه تا اونور تر از مغازه شاهدان ماجرا هست.
پاسخ
#4
قسمت اول پاسختان را درست انجام داده اید

اما اینکه مقصر تهدیدنموده،با داد و فریاد و تهدید به اعاده حیثیت و... در رو به هم کوبید و رفت...
از رافت شورا استفاده سوء کرده اگر دادگاه بودتا5روز زندانی میشد تا دیگر هوس برهم زدن نظم دادگاه نشود اما اعاده حیثیت تهدیدتان نموده دادخواهی وتهدیدبه افترائ یا به قول عامیانه اعاده حیثیت؟

اگردعوی شما مطالبه خسارت باشد وقراررد دعوی صادرگردد اینبار درشورا طرح دعوی مانند دعوی مطالبه وجه بابت.....باشد همان دعوی راتکرارنمائید اینبار مالک رسمی درراهور وهمسر و فرزندان مغازه دار وشریکش،برادرزاده خواهرزاده هایشان وآنان که مظنون هستیدرا طرف دعوی قراردهید اگر در شورا اسنادی ارائه نمودند که اشخاص دیگری مالک خودر وهستند مهلت بخواهید ظرف3روز دادخواست جلب شخص ثالث به شوراارائه نمائید

ملاحظه فرمودید مخالف بیانات اعضاء شورا ما نقص قانون نداریم بنده حکمت ناتوان بر دفاع از پرونده هستم به جای استفاده از وکیل بدون اشراف برقانون در شورا میروم ووقتی که حقم ضایع شد دادبرمیآورم ای وای مسلمانی نیست حق مرا نگرفتند مستقیم به من بدهند درصورتی که قاضی مجاز نیست درجلسه دادرسی وخارج از ان شماراراهنمائی کند حتی چگونه دادخواست بدهید

در پرونده ای شخصآ4خوانده متفاوت داشتم قاضی به بنده فرمودند فلانی دیگرکسی نبود خوانده قراردهی عرض کردم چرا درجلسه اول چند خوانده ثالث دارم پس از انهم چند وارد ومعترض ثالث خواهند امد تا پرونده چند سالی مهمان دادگاه باشد که حتی موجب تنوع روحیه قاضی شد

نگرا ن نباشید به حقتان خواهیدرسید اگرباقانون پیش برویدنه مخالف قانون وخودسرانه
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ
#5
(۱۸ آبان ، ۱۳۹۴, ساعت --> ۳۴ : ۰۹)حکمت نوشته است: اگر دعوی شما مطالبه خسارت باشد و قرار دعوی صادر گردد اینبار در شورا طرح دعوی مانند دعوی مطالبه وجه بابت.....باشد همان دعوی را تکرار نمائید اینبار مالک رسمی در راهور و همسر و فرزندان مغازه دار و شریکش،برادرزاده خواهرزاده هایشان و آنان که مظنون هستید را طرف دعوی قراردهید اگر در شورا اسنادی ارائه نمودند که اشخاص دیگری مالک خودرو هستند

ممنون از پاسختون:
1- دعوی من مطالبه خسارت بابت تصادف خودرو به شماره پلاک... و درخواست هزینه های دادرسی و... هست که نظریه کارشناس هم بهش پیوست شده.
2- من کسی که پلاک به نامش هست رو بدون احضاریه به شورا آوردم و اومد و یه قولنامه دست نویس نشون داد و رفت، مشکل اینجا هست (قسمتی از نقل قول که به رنگ قرمز هست) هر کسی که احضار میشه یه قولنامه دست نویس هم با خودش میاره و این قول نامه های دست نویس به میزان بی نهایت نوشته میشه تا من برای احضار هر نفر مجبور به باطل کردن 50 هزار تومن تمبر باشم تا اینقدر هزینه این تمبر ها بالا بره که از شکایت صرف نظر کنم.
با این روش فرار از قانون توسط صاحب ماشین چیکار کنم؟

یه بار رییس شورا گفت برو یک سوم خسارت رو بریز پای حساب دادگستری و حکم توقیف ماشینش رو بگیر، خب اگر این کار رو بکنم، و ماشینش رو بگیرن و ببرن پارکینگ، بعد اون منکر تصادف بشه و شاهد ها هم نیان شهادت بدن، اونوقت اون نمیتونه هزینه خواب ماشین و هزینه پارکینگ و... رو هم از من بگیره و تازه ادعای خسارت هم بکنه؟

آیا میتونم در یک احضاریه ( با باطل کردن یک تمبر ) چندین نفر رو که هر کدوم یه گوشه شهر هستن و ربطی به هم ندارن رو احضار کنم!؟
پاسخ
#6
آیا میتونم در یک احضاریه ( با باطل کردن یک تمبر ) چندین نفر رو که هر کدوم یه گوشه شهر هستن و ربطی به هم ندارن رو احضار کنم!؟
احظاریه خیر بلکه دادخواست ودردادخواست نام که شخص مظنونی رامیتوانی درج کنید وافتراء وبه قول عامیانه اعاده حیثیت نیست منهای مراتب نه بنده را چون اگر چنین کنید بنده نیز از عضو شورا خواهم خواست از شما تامین اخذ نماید چون میخواهم وکیل درپرونده دخالت دهم

جلب شخص ثالث
در گوگل جستجو کن
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ
#7
در گوگل جستجو کردم و مطالب رو خوندم.
در قسمتی از توضیحات نوشته:
هر يك از طرفين دعوا كه جلب ثالثي را لازم بداند، مي‌تواند از دادگاه درخواست جلب او را بنمايد. وي بايد تا پايان اولين جلسۀ دادرسي، جهات و دلايل خود را اظهار كرده و ظرف سه روز پس از جلسه، دادخواست جلب را تقديم نمايد. چه دعوا در مرحلۀ نخستين و چه در مرحلۀ تجديدنظر باشد.

1- از اولین جلسه شورا که طرف اومد و با داد و بی داد گذاشت و رفت حدود یک ماه میگذره، چیکار کنم؟
2- اگر با روشی که شما گفتید تمام افرادی که در رابطه با این تصادف میشناسم رو به دادگاه بیارم و از اونجایی که همه این افراد با هم در ارتباط هستند و فامیل و دوست هستند ( ماشین چپی بوده و بین دوست و فامیل با قول نامه دستی، دست به دست شده) و باز هم عده ای از اونها ادعا کنن قول نامه های دیگری در کار بوده و ماشین رو فروختن و عده ای دیگر ادعا کنن خودرو را هرگز ندیده اند، باز هم به همون دور باطل قبلی میفتیم که!
پاسخ
#8
نحوه طرح دعوی راخواستید بیان نمودم اینکه شورا چه رای دهدبستگی به دفاعیات دارد .
بدرود
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ
#9
ممنون از اینکه وقت گذاشتید و پاسخ دادید.
نحوه طرح دعوی رو نخواستم، شما راه حلی پیشنهاد دادید که من در مورد اون راه حل سوال پرسیدم و با توجه به پاسخ شما به این نتیجه رسیدم که تفاوتی در اصل قضیه پیش نمیاد و باز هم طرف میتونه با سند سازی از زیر دادن خسارت در بره.

در همچین موردی که خسارت فقط نزدیک به 500 هزار تومن هست، آیا اصلا میشه سراغ وکیل رفت؟ (شدنش که میشه، منظورم اینه که هزینه های وکالت چطور محاسبه میشه و اصلا وکلا وقتشون رو برا اینجور چیزا میزارن؟ و اگر وکیل هم نتونه کاری بکنه هزینه اش چجوری میشه و اگر بتونه خسارت و هزینه های دادرسی رو از طرف بگیره آیا هزینه وکیل هم از اون طرف گرفته میشه؟ )

من برای یه پرونده حدود سه، چهار سال تقریبا هر هفته به دادگاه رفتم، تو این سه، چهار سال بار هاااا به بخش مشاوره دادگستری مراجعه کردم و با وکیل های اونجا مشورت کردم و چند باری هم سراغ دفاتر وکالت رفتم و از اونها مشاوره گرفتم، واقعا از وکلا نا امید شدم...
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  شکایت تصادف hatampour68 0 1,402 ۱۷ شهريور ، ۱۳۹۹, ساعت --> ۰۲ : ۰۵
آخرین ارسال: hatampour68
  تصادف با عابر مصطفی 2 2,158 ۲۷ مهر ، ۱۳۹۸, ساعت --> ۲۲ : ۰۰
آخرین ارسال: vakil
  تصادف با عابر پیاده mazegar 5 3,733 ۱۱ شهريور ، ۱۳۹۸, ساعت --> ۳۹ : ۰۰
آخرین ارسال: mazegar
  تصادف Mahdiii 1 2,688 ۲ آذر ، ۱۳۹۷, ساعت --> ۱۸ : ۱۳
آخرین ارسال: vakil
  کروکی تصادف Mmh72 1 3,255 ۶ مهر ، ۱۳۹۷, ساعت --> ۵۰ : ۰۵
آخرین ارسال: vakil

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان