امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نزول
#1
با سلام
بنده بابت یک باب مغازه به ارزش 800میلیون تومان 200میلون از یک نزول خور پول دریافت کردم و سند قطعی به نام ایشان زده ام که الان قادر به بازپرداخت نمی باشم و ایشان با بی انصافی اقدام به فروش مغازه با نصف ارزش واقعی کرده اند در مبایعه نامه فروش قید گردیده که اینجانب ملک را 200میلون تومان فروخته ام و در مبایعه نامه ای دیگر ایشان ملک را 224میلون تومان طی 3فقره چک به بنده فروخته اند که هر دو مبایعه نامه را دارم (تاریخ فروش و خرید قید شده در مبایعه نامه ها یک روز اختلاف دارد یعنی امروز فروخته ام و فردا از همان شخص خریده ام) در زیر مبایعه نامه ای که ایشان به من فروخته اند قید گردیده در صورت پاس نشدن هر کدام از چکها معامله یک طرفه فسخ و خریدار حق هرگونه شکایت را از خود را صلب می نماید این ملک همه دارایی بنده است چه میتوانم بکنم؟ با سپاس
پاسخ
#2
سلام
قراردادهای خصوصی نسبت به طرفین وقائم مقام آنها لازم الاجراء میباشد
کاربرمحترم جنابعالی که مغازه ای را با 600میلیون تومان از سرمایه خودتان وبقیه را با پول ربوی خریداری نموده اید قطعآ معسرنیستید تا بگوئید دراثرعسروحرج مجبور به اخذ ربا شده باشید و.از کیفر معاف گردید بلکه عالمآ اقدام به این عمل مجرمانه نموده اید در هردو حالت معسر بودن یا موسر بودن دلیل محکمه پسندعدم پرداخت پول اخذشده نمیباشدآنرا باید بپردازیدمضافآ اینکه ربا دهنده نیز علاوه بر حبس تعزیری به مقدار ربای داده شده درحق صندوق دولت محکوم خواهد شد.
از منظر دیگری فرض را براین میگذاریم که درعمل مجرمانه گواهانی تحت عنوان واسطه وجودداشته باشند ربادهنده وگیرنده وواسطه ها از نظر قانون مجرم وقابل تعقیب کیفری میباشند.
ملاحظه فرمودید قانون ما ایراد ندارد؟
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ
#3
با سلام
تشکر میکنم بابت پاسخگویی شما ولی من این مغازه را با پول نزول نخریدم عرضم این بود که بخاطر بدهکاری به مردم روی سند مغازه ام نزول گرفتم قربان بنده دقیقا بخاطر تنگدستی و بدهکاری و چک روی سند مغازه پول گرفتم ارزش مغازه هر چقدر باشد پول تو جیب نیست باید به نقدینگی تبدیل بشه که متاسفانه بازار خرابه حال چه کنم بزرگوار؟
پاسخ
#4
اتفاقآ اخیرآ سایت اختبار مطالبی ارسال نموده که بی ربط با موضوع شما نیست قسمتی از مطلب حضورتان ایفادمیگردد

از قانون مدنی :

ماده ۲۲۱ – اگر کسی تعهد اقدام به امری را بکند یا تعهد نماید که از انجام امری خودداری کند در صورت تخلف مسئول خسارت طرف مقابل است مشروط بر اینکه جبران خسارت تصریح شده و تعهد عرفا به منزله تصریح باشد و یا برحسب قانون موجب ضمان باشد.


ماده ۲۲۸ – در صورتی که موضوع تعهد تادیه وجه نقدی باشد حاکم می تواند با رعایت ماده ۲۲۱ مدیون را به جبران خسارت حاصله از تاخیر تادیه دین محکوم نماید.

‌ماده ۵۲۲ قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی :

در دعاویی که موضوع آن دِ‌ین و از نوع وجه رایج بوده و با مطالبه داین و تمکن مدیون، مدیون امتناع از پرداخت نموده، در صورت‌تغییر فاحش شاخص قیمت سالانه از زمان سررسید تا هنگام پرداخت و پس از مطالبه طلبکار، دادگاه با رعایت تناسب تغییر شاخص سالانه که توسط‌ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین می‌گردد محاسبه و مورد حکم قرار خواهد داد مگر این‌که طرفین به نحو دیگری مصالحه نمایند.

.................................................................................................................................................................
جنابعالی سند رسمی بنام ایشان تنظیم نموده اید در دفترخانه امضاء نموده اید ثبت با سندبرابراست علی ایحال بیان میفرمائید به بنده خیانت گردیده؟
موضوع مشمول کلاهبرداری نمیباشد به نظر بنده هرچند امکان موفقیت اندک است اگر گواهانی دارید شکایت خیانت درامانت نمائید شاید به نتیجه برسیداگر هم از این طریق به نتیجه نرسیدید ومنجر به قرارمنع تعقیب گردید طرح شکایت ربا میتوانید بنمائید البته توجه به محکومیت رباگیرنده ودهنده
منتظر پاسخ تکمیلی دوستانم باشید.
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ
#5
با سلام و سپاس
من عرض نکردم خیانت عارض شدم بی انصافی یعنی بنده چون نمیتوانم بدهی این اقا را پرداخت کنم ایشان با وجود روشن بودن موضوع مبنی بر خرید یک مال به ارزش یک چهارم و فروش ان در فردای ان روز به خودم با سود مشخص این حق را دارد که ملک بنده را حراج کنند ؟
پاسخ
#6
متاسفانه عرف نزول خواران چنین است چنان دست وپایت را میبندد تا نتوانی حتی از مجاری قانونی به حق خودت برسی بنده جانبداری از آن نزول خوار نمی نمایم بلکه نظرات شخصی ام را بیان نمودم
بدرود
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ
#7
به نظر شما شکایت مقبونیت بکنم؟
پاسخ
#8
از موارد خیار غبن درمعامله نیست در صورت خیار غبن 3روز از زمانی که متوجه غبن شدید میتوانستید طرح دعوی حقوقی نمائید
ضمنآ غبن تا یک پنجم معامله عادی است واز موارد فسخ نیست
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ
#9
در صورت وجود شاهد مبنی بر ربا میتوان کاری کرد و اینکه شما اطمینان دارید شاهد در ربا هم مجرم محسوب میشود چون من از چند تا وکیل این موضوع را پرسیدم همه فرمودند برای شهود مشکلی پیش نخواهد امد
پاسخ
#10
(۱۳ آبان ، ۱۳۹۴, ساعت --> ۰۴ : ۱۲)reza650 نوشته است: در صورت وجود شاهد مبنی بر ربا میتوان کاری کرد و اینکه شما اطمینان دارید شاهد در ربا هم مجرم محسوب میشود چون من از چند تا وکیل این موضوع را پرسیدم همه فرمودند برای شهود مشکلی پیش نخواهد امد

سلام
دوست عزیز تنها راه شما برای پس گرفتن ملک خود ، اثبات ربا و سپس ابطال معامله به جهت صوری بودن آن است . برای شهود در شکوائیه کیفری هیچ گونه مشکلی پیش نخواهد آمد .
جهت اخذ مشاوره رایگان با دفتر مؤسسه تماس بگیرید : ۶۶ ۱۷ ۵۷ ۶۶ ۰۲۱ / ۴۳۴۹ ۸۵۷ ۰۹۱۲
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان