امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
شرکت هولدینگ
#1
[size=medium]
شركتهاي هولدينگ شركت اصلي ومالك شركتهاي فرعي تحت پوشش خود تلقي مي شوند كه در خصوص ورود يك شركت خصوصي به هولدينگ دولتي نداشتن منع قانوني نيز مهم است

هولدينگ دولتي به منظور امر خصوصي سازي شركتهاي تحت پوشش خود كه مالكيت سهام انها را بر عهده دارد شكل مي گيرد كه اصطلاحا مادر تخصصي مي گويند.

هولدینگ از واژهء لاتین Hold به معنای نگه داشتن می آید.

شركت هولدينگ یا مادر شركتي است كه داراي سهام ممتاز و يا عمده چندين شركت ديگر است، به اين معنا كه در هيئت مديره آن شركتها حداقل يك عضو نماينده دارد و بنابراين داراي حق راي است و مي تواند از اين طريق آن شركتها را مديريت و كنترل كند و از مزاياي حاصل از كسب و كارهاي مختلف نيز منتفع شود.

به اين شركتها گهگاه شركتهاي مادر نيز گفته مي شود. اصطلاحات رايج و مشابه ديگري نيز وجود دارند كه از آن جمله مي توان به شركتهاي كنترل كننده، شركتهاي دارنده و يا شركتهاي مالك اشاره كرد. به عنوان نمونه در تعريف شركت مالك گفته اند كه شركت مالك، شركتي است كه مالك سهام شركتهاي ديگر است و ازاين طريق شركتهاي ديگر را كنترل مي كند. در واقع مي توان گفت هلدينگ ها شركتهاي بزرگي هستند كه اغلب، تنها به صورت شركتهاي مالك هستند و هيچ گونه نقش توليدي بر عهده ندارند و به گونه اي روز افزون تبديل به واحدهاي مالي مي شوند و مسائل مالي در تصميم گيري آنها نقش مهمي را ايفا مي كند.



نکته 1

چنانچه قبل از نام اصلی شرکت عبارت هولدینگ باشد مثلا «شرکت هولدینگ آریا فراز» قبل از ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها می بایست از سازمان بورس و اوراق بهادار مجوزات مربوطه اخذ گردد.

در غیر اینصورت از لحاظ ساختاری نیازی به اخذ مجوز از سازمان بورس نیست.

نکته 2

شرکتهای هولدینگی که با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار به ثبت می رسند حتما باید در غالب شرکتهای سهامی خاص یا سهامی عام باشند که در شرکتهای هولدینگ (مادر) از نوع سهامی خاص سرمایه ثبتی شرکت پنجاه میلیارد ریال و در شرکتهای هولدینگ( مادر) از نوع سهامی عام سرمایه شرکت یک صد میلیارد ريال خواهد بود.

همچنین ابتدا باید متقاضیان ثبت چنین شرکتهایی (مدیرعامل یا اعضای هیئت مدیره) تقاضای خود را به سازمان بورس ارائه دهند که در صورت موافقت اصولی سازمان با تاسیس شرکت سازمان بورس نامه ای مبنی بر اجازه تاسیس شرکت نزد مرجع ثبت شرکتها را صادر خواهد کرد.

تهران ثبت,ثبت شرکت,ثبت شرکت هولدینک

نکته 3

موضوع فعالیت شرکتهای هولدینگ متنوع است و میتواند در حوزه های مختلف بازرگانی خدماتی و صنعتی فعالیت نمایند.

سامانه تخصصی ثبت فکر برتر با انجام صدها پرونده موفق توانایی ثبت شرکت های هولدینگ را ظرف حداقل زمان ممکن را دارد. ضمنا چنانچه نیاز به اخذ مجوز از سازمان بورس نیز ایجاد گردد ما می توانیم راهنما و راهگشای شما باشیم.

مدارک لازم:

1.آگهی تاسیس شرکت مادر

2.ارائه نامه نمایندگی شرکت مادر جهت ثبت شرکت هولدینگ

3.ارائه کپی مدارک هویتی سایر سهامداران (حداقل 2نفر) اعم از حقیقی یا حقوقی

4.ارائه گواهی عدم سوء پیشینه نماینده شرکت مادر و سایر اعضای هیئت مدیره و بازرسین
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  حق‌الزحمه بازرس شرکت سهامی خاص پویا 6 12,961 ۱۱ بهمن ، ۱۳۹۶, ساعت --> ۴۷ : ۰۳
آخرین ارسال: site2017
  آیا میتوان عضو دو شرکت بود؟ farshad271 2 6,972 ۷ بهمن ، ۱۳۹۶, ساعت --> ۰۳ : ۰۳
آخرین ارسال: site2017
  شرکت نرم افزاری و پایان خدمت mohsen-rashidi 1 4,007 ۲ بهمن ، ۱۳۹۶, ساعت --> ۰۵ : ۰۱
آخرین ارسال: site2017
  نقل انتقال بدون هماهنگی با یکی از سهامداران در شرکت سهامی خاص mohamad_sakak 3 6,591 ۲۳ تير ، ۱۳۹۵, ساعت --> ۱۷ : ۱۷
آخرین ارسال: حکمت
  افزایش سرمایه در شرکت سهامی خاص مددی 1 4,938 ۱۴ ارديبهشت ، ۱۳۹۵, ساعت --> ۱۶ : ۱۵
آخرین ارسال: کامیاب

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان