امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
این موضوع حقوقی هست یا کیفری ؟
#1
سلام به همه دوستان .
یه مسئله ساده و پیش پا افتاده ای هست که چندین بار هم با دوستان عزیز مطرح اش کردم اما متاسفانه الان داره به مسئله ای اعصاب خورد کن و پیچیده ای تبدیل میشه ...
موضوع از این قراره که یکی از بستگان ما با یه بساز بفروشی خونش رو به صورت مشارکتی ساخت ... این بساز بفروشه کلی تخلف کرد و در دادگاه هم به پرداخت جریمه سنگین محکوم شد ... بعد این بساز بفروشه برای اینکه به ظن خودش تلافی کنه ، با توجه به وکالتی که از این بنده خدا داشت رفت و اسناد مالکیت ایشان را از اداره ثبت گرفت و پیش خودش مثلا به عنوان گرو نگه داشت ( بیش از دو ساله ) .
خلاصه این بنده خدا حدود یکسال پیش رفت یه دادخواست حقوقی با عنوان " استرداد اسناد " داد ... در دادگاه بدوی بساز بفروشه محکوم به استرداد اسناد شد اما در دادگاه تجدید نظر این بساز بفروشه اومد یه سری فیش گذاشت و گفت اینها رو من پرداخت کردم و دادگاه تجدید نظر هم در رای اش گفت چون " مالک نسبت به انجام تعهدات خود از جمله هزینه ثبت اقدام نموده باشد دلایل و مدارکی ارائه و ابراز نشده است " رای به عدم استماع دعوی نخستین داد ... ( این در حالیست که همین فیش ها رو هم این بنده خدا پرداخت کرده بود و این امر قابل استعلام است و اما متاسفانه دادگاه تجدید نظر به صرف ادعا این شخص بسنده کرده بود ... ( البته این بنده خدا هم زیاد تجربه حقوقی نداشت و میتونست بهتر عمل کنه ) .
در ادامه این بنده خدا به اداره ثبت برای گرفتن اسناد المثنی مراجعه میکنه که در اونجا متوجه میشه که بساز بفروشه اومده رای هایی رو که در بالا خدمتتون عرض کردم لای پرونده گذاشته و درخواست جلوگیری از صدور سند مالکیت المثنی کرده ... بعد از کلی برو بیا و بحث در اداره ثبت ، بهش گفتند چون مشخص است اسناد موجوده و دست بساز بفروشه است ما نمیتونیم سند المثنی صادر کنیم ... برید اقدام قضایی بکنید !
در آخر که این بنده خدا از این طرف مونده از اون طرف رونده شده بود چند روز پیش پس از مشورت با چند مشاور تصمیم به ارائه شکایت کیفری میکنه ... خلاصه شکایت رو انجام میده و اون بساز بفروشه همون ادعاهای قبلی اش رو مطرح میکنه و با ارائه اون دو رایی که خدمت تون عرض کردم در کمال وقاحت میگه که من کلی هزینه کردم و باید هزینه های من پرداخت بشه ... حتی میگه من از آقا شکایت دارم ، چرا از من این همه بی دلیل شکایت میکنه ! ... خلاصه این بنده خدا هم اظهار میداره که ادعاهای این شخص واهی هست و تمام فیش ها قابل استعلام هستند و ...
خلاصه حدود یک هفته پیش یه ابلاغیه با موضوع صدور قرار منع تعقیب به دست این بنده خدا میرسه ... امروز به همراه ایشان به بازپرسی مراجعه کردیم و کپی قرار صادره رو دریافت کردیم ... در قرار صادره آمده بود که " با توجه به اظهارات شاکی و متهم و اختلافات مالی ، در خصوص خیانت در امانت اسناد مالکیت ، عدم احراز وقوع بزه ! " .
وقتی با بازپرس صحبت کردم بهم گفت که به نظر او این موضوع حقوقی هست و نه کیفری ، و گفت اگه اعتراض هم کنید و لایحه هم بدید زیاد بهش توجهی نمیشه !!

حالا پس از این توضیحات نسبتا طولانی سوالات بنده از دوستان عزیز حقوقدان اینه که :

1 - آیا قرار صادره بر مبنای قانون است ؟ ( این موضوع حقوقی هست یا کیفری ؟ ) .

2 - چگونه به قرار صادره اعتراض کنیم ؟ ( تمام حرف ما اینه که بحث مالی ای موجود نیست و این صرفا توهمات واهی یک شخص است و قابل استعلام است ... چگونه این موارد رو به صورت حقوقی مکتوب و مطرح کنیم ؟ )

3 - مراحل اعتراض به قرار صادره به چه صورت است ؟ ( باید به قرار صادره در همون شعبه بازپرسی اعتراض کنیم و اظهارات خود را در قالب لایحه ضمیمه اعتراض کنیم یا روند به صورت دیگریست ؟ )

4 - با توجه به شرایطی که عرض کردم پیشنهادات دوستان برای حل سریعتر این مسئله چیست ؟


ممنون از همتون ...Shy @
پاسخ
#2
سلام
(((رای به عدم استماع دعوی نخستین داد)))
1-صدور چنین رایی دلیل بر ذیحق بودن بساز بفروش نیست ،قرارمذکور موجد امر مختومه نیست زیرا صرفآ دادگاه تجدیدنظر ایرارشکلی برنحوه خواسته نموده است.
اینکه بساز بفروش خیانت درامانت کرده یا خیر بستگی به قراردادداشته که او هم با توجه به متن وکالتنامه صرفآ سندازاداره ثبت اخذ نموده عملی مثل فروش وسایر توسط سندمذکورانجام نداده تا بتوان حداقل جرم دیگری نسبت به آن متصورشد
2-اینکه مالک اصلی ادعا میکند قبوض را خودش پرداخت کرده پس دست بساز بفروش چه میکند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
3-مرحل اعتراض به قرار
پیشنهاد میکنم بدهید یک وکیل پس از مطالعه پرونده برایتان درخواست اعتراض به قراردادسرا تنظیم کند خودتان بدهید دفتربازپرسی شماره ثبت هم بگیرید منتهای مراتب اگر وکیل درنمام مراحل حضورداشته باشد با قاضی مرجع اعتراض صحبت میکند ودلائل اقناع وجدان نسبت به نقض قرارارائه خواهد نمود ضمن اینکه چنانچه دلیل قانع کننده به قاضی دادگاه ارائه نمائید تا آنجا که میدانم دادگاه های جزائی که قاضی مستقل دارد موشکافانه به موضوع رسیدگی خواهد نمود ،درلایحه نیاز به استناد به مواد قانونی میباشد
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ
#3
ضمن عرض سلام و خسته نباشید و کسب اجازه از دوستان: شکایت کیفری با موضوع خیانت در امانت مطرح شده؟ اگر جواب مثبت است که موضوع شکایت ایراد دارد چرا که یکی از شرایط تحقق جرم خیانت در امانت سپرده شدن مال به امین است که در اینجا ایا یکی از بستگان شما سند را به شخص بساز بفروش سپرده بوده؟؟پس جرم خیانت در امانت متصور نیست....سوال بنده این است که سند به نام هر دو بوده یا خیر؟
تنها چیزی که در دنیا می توانی تغییرش دهی،

خودت هستی

و با این کار دنیا را متحول می کنی .
پاسخ
#4
باعرض سلام خدمت جناب حکمت و مخاطب محترم و دیگر کاربران به نظر بنده جهت حل مشکل مالک اگر قبوض را پرداخت نموده باید ابتدا تقاضای تامین دلیل داده چون در قبوض پرداختی نام پرداخت کننده در بانک مشخص بوده و وجود قبض نزد دارنده با سوء نیت را به اثبات رسانده و دارنده قبض دلیل مالکیت و یا پرداخت نیست و همچنین شخص پرداخت کننده نیز که قبض را واریز نموده مشخص بوده لذا براساس تشخیص خط نگارنده و مشخص شدن نام شخص واریز کننده با کشف دلیل جدید میتوان اعاده دادرسی در دادگاه تجدید نظر نمود و یا اعمال تبصره ماده 18 چون اساس دفاع مالک در تقابل لوایح در دعاوی نادرست بوده مالک نسبت به حکم بدوی مغرور بوده و دفاع موثری در تقابل ننموده پس باید مجدداً کار را از ریشه درست کند و هر گونه دعوی متاسفانه با وجود حکم قبل رد خواهد گردید پس با ارائه این مدارک به همراه شهادت شهود میتواند ناقض دادنامه تجدید نظر گردد لذا راه دشوار بوده ولی شدنی در صورت صحت بیانات و واریز وجوه توسط مالک این نظر شخصی بنده بوده
بالا ترین محکمه وجدان است.و بالاترین پشتوانه مطالعه و تفکر در امور.تلفن دفتر انجمن جناب خدائی فر46 30 92 66 - 021 جهت تماس
پاسخ
#5
با سلام مجدد خدمت همه دوستان به ویژه استاد تیموری و جناب حکمت و دادخواه عزیز ...

نقل‌قول: 2-اینکه مالک اصلی ادعا میکند قبوض را خودش پرداخت کرده پس دست بساز بفروش چه میکند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دوست عزیز مالک و سازنده از روز اول که با هم مشکل نداشتند ... بعضی مواقع با هم به ادارات مربوطه مراجعه میکردند و اون شخص هم از سادگی این پیره مرد سوء استفاده میکنه ... آدم نادرست هم چون میدونه داره کار نادرست انجام میده در هر مرحله ای از کار به فکر جمع کردن مدارک یا به ظن خود برگ برنده است ! ... با توجه به شرحی که عرض کردم فکر نمیکردم که این مورد آنقدر عجیب باشه که نیاز به اون همه علامت سوال داشته باشه Blush .

بنده سوالات خودم رو ذیل فرمایشات دوستان عزیز عرض کردم و ممنون میشم مثل همیشه ما رو از رهنمود های ارزشمندتون بهره مند سازید :
نقل‌قول: شکایت کیفری با موضوع خیانت در امانت مطرح شده؟ اگر جواب مثبت است که موضوع شکایت ایراد دارد چرا که یکی از شرایط تحقق جرم خیانت در امانت سپرده شدن مال به امین است که در اینجا ایا یکی از بستگان شما سند را به شخص بساز بفروش سپرده بوده؟؟پس جرم خیانت در امانت متصور نیست....سوال بنده این است که سند به نام هر دو بوده یا خیر؟
بله ... شکایت کیفری با موضوع خیانت در امانت مطرح شده ... سازنده به موجب وکالت نامه ای که از مالک گرفته بوده ( در واقع وکیل مالک بوده ) ، اسناد رو از اداره ثبت دریافت کرده ( به عنوان وکیل مالک ) ... و بر طبق نص صریح همان وکالت نامه مذکور وکیل پس از دریافت اسناد از اداره ثبت باید آنها را به مالک تحویل و از ایشان رسید کتبی دریافت کند ... حال وکیل از تحویل اسناد امتناع می ورزد ...
1 - آیا به نظر دوستان این مورد خیانت در امانت هست یا خیر ؟ ( اگر هست به کدام ماده قانونی میتون استناد کرد ؟ )

نقل‌قول: به نظر بنده جهت حل مشکل مالک اگر قبوض را پرداخت نموده باید ابتدا تقاضای تامین دلیل داده چون در قبوض پرداختی نام پرداخت کننده در بانک مشخص بوده و وجود قبض نزد دارنده با سوء نیت را به اثبات رسانده و دارنده قبض دلیل مالکیت و یا پرداخت نیست و همچنین شخص پرداخت کننده نیز که قبض را واریز نموده مشخص بوده لذا براساس تشخیص خط نگارنده و مشخص شدن نام شخص واریز کننده با کشف دلیل جدید میتوان اعاده دادرسی در دادگاه تجدید نظر نمود و یا اعمال تبصره ماده 18
قبوض پرداختی به صورت تماما چاپی هستند یعنی نام شخصی که قبض را را باید پرداخت میکرد به صورت چاپی در قبض ذکر شده ... وحتی بنده خودم شخصا به همراه مالک به شهرداری مراجعه کردیم و در سیستم شهرداری هم آمده که مالک پرداخت کننده قبوض بوده !

2 - مگر بر طبق قانون این وظیفه مدعی نیست که ادعا خود را اثبات کند ؟ ( حالا این سازنده اومده فیش هایی رو که به نام مالک است رو مدعی شده من پرداخت کردم و متاسفانه هم دادگاه حقوقی و هم بازپرسی محترم به آن استناد کردند ... آیا این وظیفه سازنده نیست که ادعای خود را اثبات کند ؟ ... ممنون میشم اگر ماده قانونی در این رابطه هست بفرمایید تا ما در لایحه اعتراض خود به آن استناد کنیم ؟ ) .

3 - آیا در پرونده کیفری که الان در جریان هست و در این مرحله است میتوان تقاضا تامین دلیل نمود ؟ ( یا کار از کار گذشته باید جدا از روال این پرونده تقاضا تامین دلیل داد ؟ )

4 - منظور شریف از اعاده دادرسی در دادگاه تجدید نظر و یا اعمال تبصره ماده 18 چیست ؟ ( آیا منظور دادگاه تجدید نظر برای همین شکایت جاری کیفری است یا دادگاه تجدید نظر حقوقی که قبلا یک بار دادخواست حقوقی استرداد اسناد به آن ارجاع شده ؟ ... اگر ما به قرار صادره اعتراض کنیم تازه پرونده به دادگاه ارجاع میشه یا به دادگاه تجدید نظر کیفری ؟ ) .

5 - آیا لایحه اعتراض خود را حتما باید در همان روز اعتراض به قرار ضمیمه اعتراض کنیم یا میتوانیم بعدا به دادگاهی که پرونده به آن ارجاع شده هم تحویل بدیم ؟

عذر خواهم کمی طولانی شد ... واقعا خدا خیرتون بده Shy @
پاسخ
#6
دوست گرامی اولاً پاسخ درست نیازمند برسی اسناد و احکام صادره بوده اما همانگونه که نظر خود را بیان نمودم در زمان تجدید نظر در پرونده بدوی تبادل لوایح صورت می پذیرد در مسائل حقوقی مهم رفع شبهه از نظر قضات بوده لذا دفاع موثر دفاعی بوده که بر اساس اصول و استنباطی باشد که مبنای فقهی و قانونی داشته باشد لذا در مورد فیشها درست است که به نام مالک صادر میشود اما پرداخت کننده در بانک هم آیا مالک بوده چون علاوه بر نام مالک امضاء هم باید بشود آیا مالک آنرا امضاء نموده؟و موارد ریزه کاریهای دیگر مانند فیشهای دارائی فیشهای اداره ثبت و...
و همچنین وجود اصل فیشها نزد مدعی مطابق قاعده ید دلالت بر مالکیت و واریز فیشها توسط وی نموده در این حالت وظیفه دفاع مدعی علیه بوده که منکر شده و با ادله خاص اثبات کند که ایشان مثلاً وکیل سازنده بوده و جهت امور اداری فیشها نزد وی بوده و موارد بسیار دیگر لذا مدعی با ارائه اصل فیشها اثبات پرداخت نموده این وظیفه مدعی علیه میباشد اثبات کند دارنده سند دارنده با سوء نیت است
بحث کیفری بحث جدا از بحث حقوقی بوده و هرکدام جریانی مستقل داشته و ماهیت هرکدام با دیگری متفاوت است لذا در زمان طرح دعوی مهم اثبات و دلایل اثبات بوده و همچنین در اینگونه دعاوی مانند شطرنج بوده چینش مهره ها (همان موضوع طرح دعوی)و همچنین چگونگی استراژی حرکت و برنامه ریزی درست و دفاع موثر از اهمیت بالایی برخوردار میباشد یعنی اگی مدعی فیش ارائه نموده مدعی علیه ادعای مالکیت فیش را نماید به دلیل وجود نام خود و اصل امضاء و جهت اثبات اگر مال وی باشد تقاضای کارشناسی نموده و اثبات نماید ید دارنده یعنی مدعی ید امانی جهت انجام امور بوده نه ید مالکیت و موارد بسیار دیگر در مورد ادله اثبات
در مورد اعاده دادرسی و یا اعمال تبصره ماده 18 شما به آئین دادرسی و مواد قانونی آن رجوع کنید این موارد طرق فوق العاده اعتراض به احکام بوده که توضیح بسیار داسته و با مطالعه حتماً پاسخ خود را خواهید یافت لذا این مواد یک شابلون بوده که مورد دعوی و نظر خود را و ادله خود را در آن شابلون مقایسه نموده که مشکل شما با کدام بند و تبصره مواد انتباق داشته اگر با هریک از مواد انتباق داشته باشد بر اساس همان ماده یا تبصره اعمال قانون مینمایید در این مورد از دوستان دیگر که حوصله توضیح بیشتر داشته و یا مقاله ای دارند تقاضای ارائه و یا توضیح مینمایم
اعتراضات دارای مواعد قانونی بوده که در اوراقات و ابلاغات قید شده و هر اعتراضی در زمان خود و در مرجع خود اعمال میشود مهم ادله و چگونگی اثبات میباشد.
در آخر بنده متوجه نمیشوم که چرا از همان بدو امر کلیه مردو کشور ما در مورد امور خود چرا از همان بدو امر تحقیق و یا مشورت و از کارشناسان آن امر مشاوره نمیگیرند و در ایران عرف است هر شخص هر فکری و انجام عملی به فکرش خطور میکند بجای تحقیق و مشورت با چند نفر اهل فن موضوع اول کار را میکند بعد از انجام کار به عمل انجام شده فکر میکند آیا درست است یا خیر؟ لذا اگر در دعاوی همان لحضه اول با فکر و مشاوره با یک وکیل زبده ویا چند وکیل مختلف چه در دفاتر وکلا و چه در مراجع دادگاهها در ارشاد قضایی و مراکز کانونهای وکلا بصورت رایگان و یا در چنین سایتهایی به صورت رایگان با جمع بندی درست روش درست را انتخاب نمایند تا کمترین اشتباه در امورشان ایجاد شود بنا به توصیه پیامبر اسلام و دستورات شرع مقدس اسلام عمل نماید چه در مشورت و چه در قضاوت هرچند در مورد مشاوره در امور حقوقی اکثر وکلا به دلیل غروری که دارند فکر میکنند نظر و عقیده خودشان فقط صحیح بوده و حتی در قضات در زمان قضاوت هم متاسفانه همین حالت صدق میکند لذا در آخر این نظر بنده بوده شاید دوستان نظرات بهتر و کاملتری ارائه نمایند
بالا ترین محکمه وجدان است.و بالاترین پشتوانه مطالعه و تفکر در امور.تلفن دفتر انجمن جناب خدائی فر46 30 92 66 - 021 جهت تماس
پاسخ
#7
باسلام حضورجناب کامیاب وسپاس از پاسخ های محکمه پسندوخانم دادخواه وکسب اجازه از بزرگان

برای بنده پیش آمده که آشنائی بخاطر محکومیت مالی در بازداشتگاه دادگستری بوده اقوامش متوسل به بنده شده اند چاره ای نبوده خودم از کارت عابرم به امضاء خودم بنام ایشان قبض بانکی را پر کرده وبه اقوامش داده ام،درچنین موردی بنده براحتی میتوانم مطالبه وجه از ایشان بنمایم اما خدارا چه کنم که ناظر وحاضراست
بدهکار پول نقدبرایم اورده برای رفع شبهه گفتم برو واریز کن به حسابی که از کارتم برداشت شده
بساز بفروش اسنادی دراختیاردارد که دلیل پرداخت میباشد حتی اگر بنام مالک اصلی باشد ید او دلیل مالکیت میباشد اما اینکه موضوع میتواند دلیل برخیانت درامانت باشد دادگاه ها در وکالتنامه در چنین مواردی بسیار محطاط عمل مینمایند واغلب آنرارد مینماید وارشاد به دعوی حقوقی مینماید همانگونه که جناب کاماب نیز فرمودند تامین دلیل بدهید تااز طریق فوق العاده یعنی اعمال اعاده دادرسی شاید به حق خودبا نقض دادنامه علیه خودتان پیروز شویدضمنا اعمال ماده18طی آئین نامه ای نسخ وصرفآ دراختیارریاست محترم قوه قضائیه قرارگرفته که آنهم شر یطی من جمله شکایت دردادسرای انتظامی قضات واثبات خلاف بین بودن حکم دارد
علی حسب مراتب باز هم نظر شخصی ام را عرض مینمایم موضوع از مصادیق خیانت درامانت نیست بساز وبفروش صرفآ سند بنام مالک اخذ نموده دادخواست های حقوقی دیگری هم وجوددارد که میتوانیددرجهت احقاق حق تقدیم دادگاه حقوقی نمائید
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ
#8
مخاطب محترم به نظر بنده اگر مشکل استرداد سند باشد که نزد ثالث بوده و از استرداد بنا به دلایل مالی که فرمودید سر باز میزند در قانون ثبتصراحت وجود دارد که وقتی سند نزد ثالث بوده و بنا به هر دلیلی استنکاف میکند اداره ثبت تکلیف به اخطار به دارنده سند داشته و در صورت عدم استرداد سند المثنی صادر کند لذا در اینگونه موارد درصورت ادعای مدعی مثلاً طلب وی را ارشاد به طرح دعوی میکند و در صورت عدم توجه به قانون ثبت میتوان علیه کارمند یا کارمندان خاطی شکایت نمود در ید مالک بودن سند حق مالک میباشد لذا مالک باید صراحتاً از طریق ریاست ثبت مربوطه اقدام نماید در صورت لزوم ماده قانون مربوطه حدوداًدر مواد 21الی25 قانون ثبت و یا حدوداً در ماده 120 آئین نامه اجرائی قانون ثبت آمده این نظر بنده میباشد
بالا ترین محکمه وجدان است.و بالاترین پشتوانه مطالعه و تفکر در امور.تلفن دفتر انجمن جناب خدائی فر46 30 92 66 - 021 جهت تماس
پاسخ
#9
خیلی ممنون از استاد تیموری و جناب حکمت عزیز ....
با فرمایشات دوستان عزیز حقیقت اش من یه کمی سر درگم شدم و البته کمی هم نا امید Huh . ( راههای دیگری رو که دوستان پیشنهاد دادند در صورت عدم نتیجه گیری از شکایت مطروحه حتما به ایشان پیشنهاد و با دوستان در میان خواهم گذاشت ) .

این بنده خدا تا شنبه فرصت داره که به قرار صادره اعتراض کنه ... پیش چند وکیل هم رفته که برای نوشتن یه لایحه 500 هزار و قبول وکالت بیش از سه میلیون در خواست کردند ... که ایشان هم الان در مضیقه مالی هستند و قادر به پرداخت وجوه مذکور نیستند ... از بنده حقیر درخواست کردند تا اونجایی که میتونم ، در این شرایط موجود یه لایحه ای براشون تنظیم کنم ... و بنده هم علی رقم تمام مشکلاتی که دارم وجدانم قبول نکرد در این شرایط این پیره مرد بنده خدا رو تنها بگذارم ...
حالا بنده میخوام در لایحه ای که قراره تنظیم کنم موارد زیر رو مطرح کنم که خوشحال میشم دوستان نظرات و پیشنهادات ارزشمندشون رو در باره نحوه تنظیم و ارائه این مطالب بفرمایند :
1 - با توجه به اینکه بازپرس محترم در قرار صادره اشاره کردند موضوع اختلاف مالی هست ، بنده میخوام به این نکته اشاره کنم که اختلاف مالی در میان نیست و صرفا ادعاهای کذب این شخص است ... اگر واقعا طلبی دارد از طریق محاکم حقوقی اقدام کند و ربطی به اسناد ندارد و این شخص صرفا جهت منحرف کردن مسیر دادرسی از این حربه استفاده میکند ... ( ممنون میشم دوستان نظرشون رو در باره این بند و احتمالا اگه مواد قانونی که میشود به آن استناد کرد بفرمایند )
2 - میخوام به احکامی که قبلا در مورد تخلفات این بساز بفروشه صادر شده اشاره کنم و به طریقی اشاره کنم که این شخص در پی تلافی جویی پس از آن محکومیت اقدام به این کار کرده است ؟ ( آیا این بند مفید خواهد بود ؟ )
3 - هر موردی رو که دوستان در این شرایط احتمال میدن موثر واقع بشه ، ممنون میشم بهش اشاره ای بفرمایند تا بنده در لایحه ذکر کنم .

و در آخر دو سوال :
1 - آیا لایحه اعتراض خود را حتما باید در همان روز اعتراض به قرار ضمیمه اعتراض کنیم یا میتوانیم بعدا به دادگاهی که پرونده به آن ارجاع شده هم تحویل بدیم ؟
2 -اگر ما به قراره صادره اعتراض نکنیم آیا این مورد یک امر مختومه محسوب خواهد شد ( یعنی ما دیگه نمیتونیم از این بساز بفروشه شکایتی تحت عنوان خیانت در امانت بکنیم ) ؟


مشتاقانه منتظر دریافت نظرات دوستان هستم ... بی نهایت سپاسگذارم Shy @
پاسخ
#10
مخاطب محترم اعتراض بدوی میتواند یک جمله باشد من به قرار صادره به علت عدم توجه به اقاریر و مستندات اعتراض دارم و لایحه تکمیلی ظرف یک هفته ارائه خواهد گردید کفایت میکند فقط آیا میتواند نتیجه بگیرد یا خیر این مهم بوده اگر اعتراض کند و ادله لازمه را طی یک هفته جمع آوری و ارائه نموده و در زمان تجدید نظر تقاضای صدور قرار اناطه تا ارائه حکم از دادگاهی که تامین ادله نموده نماید چه بسا حکم قبل در اعاده دادرسی نقض شده و با ار ائه حکم هم حقوقی و هم کیفری ایشان را محکوم کند در مورد سوال دوم بله دیگر مجاز به شکایت نمیباشید لذا شما باید ابتدا اقدام کیفری سپس اقدام حقوقی مینمودید این نظر بنده بوده
بالا ترین محکمه وجدان است.و بالاترین پشتوانه مطالعه و تفکر در امور.تلفن دفتر انجمن جناب خدائی فر46 30 92 66 - 021 جهت تماس
پاسخ
#11
خیلی ممنون جناب تیموری ...
بنده روالی که شما فرمودید رو یکبار اون طور که خودم متوجه شدم بیان میکنم تا اگه جایی برداشت درستی نداشتم اصلاح بفرمایید ( چون دیگه واقعا جای اشتباهی وجود نداره Shy ) :
ما ابتدا به بازپرسی مراجعه میکنیم به قرار صادره بر طبق متنی که فرمودید اعتراض میکنیم و بعد یه دادخواست حقوقی تامین دلیل برای اون فیش ها میدهیم و بعد به دادگاهی که پرونده کیفری به آن ارجاع شده مراجعه و تقاضا صدور قرار اناطه میکنیم بعد پس از صادر شدن حکم تامین دلیل اون رو به پرونده اضافه میکنیم و روال عادی پرونده پیگیری میشه ...

آیا روالی که خدمت تون عرض کردم ترتیب مراحلش درسته ؟ ( حتما باید تقاضا تامین دلیل رو قبل از تقاضا قرار اناطه بدیم یا بعدش هم امکان پذیر هست ؟ )

ممنون Rolleyes @
پاسخ
#12
مخاطب محترم در تامین دلیل حکم صادر نمیشود شما باید تامین دلیل را به شورای حل اختلاف بدهید و مدعی گم شدت فیشهای واریزی شوید سپس شورا از بانک و بانکهای واریز وجوه بر اساس زمان واریز ته فیشها را آورده و یک عدد کپی برابر اصل از ته فیشها داده سپس مجدداً بر اساس کپی فیشها تقاضای کارشناسی امضاء و اثبات واریز مبالغ توسط خود را مینمائید کارشناس خط و امضاء واریز کننده فیشها را بر اساس اصول کارشناسی مشخص مینمایید و این دو تامین دلیل اول کرفتن کپی مصدق فیشها و کارشناسی اثبات خط و امضاء واریز کننده مدرکی جدید که مکتوم بوده جهت اعاده دادرسی و یا هر اقدام دیگر جهت نقض دادنامه تجدید نظر استفاده میکنید و هم زمان اعتراض خود را به قرار صادره داده و فرصت ارائه لایحه مینمایید و در صورت اثبات واریز فیشها توسط شما هم مدارک تامین دلیل را به همراه لایحه اعتراضی به شعبه رسیدگی به اعتراض قرار داده و همچنین به مرجع صدور حکم قطعی در دادگاه تجدید نظر جهت اعاده دادرسی و در صورت اثبات ادعای شما هم قرار نقض و هم حکم مورد نظر نقض خواهد شد مهم اثبات واقعیت واریز فیشها توسط مالک بوده و همچنین اگر فیشهایی هم داشته باشید که مبالغی حدود فیشها به حساب بساز بفروش ریخته باشید هم میتواند مدرکی خوب و مهم در پیشبرد پرونده شما باشد لذا سرعت عمل و دقت درامور تامین دلیل و پرداخت هزینه کارشاسی که احتمالاً به تعدادفیشها بستگی داشته کمی زیاد بوده و بستگی به مورد از سیصدهزار تومان بیشتر میباشد و پرداخت سریع مبالغ حتی بردن و آوردن کارشناس و اظهار ذیق وقت جهت احقاق حق به کارشناس بسیار مهم بوده اگر شما عملاً بتوانید با سرعت امور را انجام دهید احتمال اینکه 10 الی 15 روزه وحتی کمتر انجام شود فکر میکنم قطعاً نتیجه بگیرید لذا مجدداً عرض میکنم سرعت عمل بسیار مهم بوده این نظر بنده بوده
بالا ترین محکمه وجدان است.و بالاترین پشتوانه مطالعه و تفکر در امور.تلفن دفتر انجمن جناب خدائی فر46 30 92 66 - 021 جهت تماس
پاسخ
#13
سلام
پیشنهاد میکنم درخواست مطالعه پرونده واخذ کپی از محتویات پرونده رااز مرجع دادسرا بنمائید چه بسا مطالبی باشد که دراعتراض به قرارموثرباشد
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ
#14
با سلام مجدد خدمت تمام دوستان عزیز به ویژه استاد تیموری و جناب حکمت .
دوستان شرمنده ، من مدتی تهران نبودم به خاطر همین برای مطرح کردن مواردی پیرامون موضوع همین تاپیک ، دوباره این تاپیک رو بالا میارم ( و تاپیک جدیدی ایجاد نکردم ) .

در رابطه با تامین دلیل برای اون فیش ها مطرح شده یه سری توضیحاتی خدمتتون عرض می کنم و منتظر نظرات ارزشمند دوستان هستم :
من با این بنده خدا ( مالک ) در رابطه با فیش ها خیلی صحبت کردم و ایشان توضیح دادند که : " من برای پرداخت هزینه هایی که به عهده ام بود به شهرداری مراجعه کردم و شهرداری برای من چند فیش کاملا چاپی ( به صورتی که نام و مشخصات من در آن چاپ شده بود ) صادر کرد و من هم اون فیش ها رو به بانک داخل خود شهرداری بردم و پول رو دادم و مسئول بانک هم پشت فیش ها رسید رو به صورت چاپی درج کرد ( که البته نامی از پرداخت کننده نیست فقط تاریخ و سریال پرداخت هست ) و هیچ جایی رو امضا یا انگشت نزدم و هیچ فرمی رو برای این پرداخت ها پر نکردم ! "

با توجه به شرحی که از زبان مالک خدمتتون عرض کردم ، سوالاتم از خدمت دوستان عزیز اینه که :
1 - ما الان به چه صورت درخواست تامین دلیل بدیم ؟ ( با توجه به اینکه هیچ امضا و مدرکی در میان نیست چگونه باید عمل کرد ؟ در قسمت تعیین خواسته و بهای آن چه چیزی بنویسیم ؟ چه دلایل و مدارکی ارائه بدیم ؟ و ... ) .
2 - با توجه به اینکه اصل چند تا از فیش ها به دست بساز بفروشه افتاده آیا باز هم میتوان در قسمت خواسته گم شدن فیش ها رو مطرح کرد ؟
3 - حتما باید برای تامین دلیل به شورای حل اختلاف مراجعه کنیم یا به دادسرا هم میشه مراجعه کرد ؟

بی نهایت سپاسگذارم Shy @
پاسخ
#15
مخاطب محترم پاسخ و نظر بنده به سوالات شما به شرح ذیل بوده
1 - ما الان به چه صورت درخواست تامین دلیل بدیم ؟ ( با توجه به اینکه هیچ امضا و مدرکی در میان نیست چگونه باید عمل کرد ؟ در قسمت تعیین خواسته و بهای آن چه چیزی بنویسیم ؟ چه دلایل و مدارکی ارائه بدیم ؟ و ... ) .
به صورت ارائه دادخواست به شورا و یا همرا دادخواست اصلی در دادگاه مطرح میشود و جود استشهادیه و یا استناد به فیلمهای دوربین بانک در آن زمان مدک معتبری از منظر قضات بوده مهم احراز واریز وجه از منظر قانون و اثبات استفاده بلاجهت از اوراق توسط شخص مورد نظر میباشد.و در بهای خواسته چون تامیندلیل غیر مالی بوده و پایه ای جهت اقدامات مالی بعدی میباشد نیازی به مقوم کردن نداشته نیازی به مدرک نیست فقط توضیح موارد لازم بوده.

2 - با توجه به اینکه اصل چند تا از فیش ها به دست بساز بفروشه افتاده آیا باز هم میتوان در قسمت خواسته گم شدن فیش ها رو مطرح کرد ؟
هم میشود و هم نمیشود بستگی به خودتان دارد

3 - حتما باید برای تامین دلیل به شورای حل اختلاف مراجعه کنیم یا به دادسرا هم میشه مراجعه کرد ؟
در بالا بیان شد اما دادسرا مرجع رسیدگی به مسائل کیفری بوده ونه حقوقی
این نظر شخصی بنده بوده
بالا ترین محکمه وجدان است.و بالاترین پشتوانه مطالعه و تفکر در امور.تلفن دفتر انجمن جناب خدائی فر46 30 92 66 - 021 جهت تماس
پاسخ
#16
خیلی ممنون جناب تیموری ...
اون شعبه کوچک داخل شهرداری الان دیگه وجود نداره و از داخل شهرداری جمع اش کردند ( و به جاش یه سری دستگاه کارت خوان گذاشتند ) ...

1 - آیا راه دیگه ای به جز دوربین وجود نداره ؟ ( چون اگه دوربینی هم تو اون شبه شعبه وجود داشته باشه ( که محل شک هست ) طی کردن روال اش با توجه به اینکه اون شعبه وجود نداره و زمان پرداخت فیش ها هم مربوط به 5 - 6 سال پیش هست دشوار و زمان بر است ؟ ) ... آیا نمیتوان در دادخواست تامین دلیل درخواست استعلام از شهرداری رو کرد تا پرداخت کننده رو مشخص کنند ؟

2 - با توجه به اینکه زمان پرداخت این فیش ها مربوط به 5 - 6 سال پیش میشه آیا میشود باز بهش استناد کرد ؟ ( بنده شنیدم برای ارائه ادعای حقوقی یه مدت زمان مشخصی وجود داره و بعد از اون زمان دیگه نمیشه در رابطه با اون موضوع ادعایی رو مطرح کرد ) .


بی نهایت از لطفتون سپاسگذارم Shy @
پاسخ
#17
مخاطب محترم در مورد پاسخ اولین سوالتان وجود شهود را بیان میکنم یعنی ارائه شهود در دادگاه و در مورد سوال دومتان در قوانین حقوقی با عنایت به نظریه شورای محترم نگهبان مرور زمان معنی ندارد چون بر اساس شرع مقدس اسلام طلب اشخاص به هیچ عنوان و بر اساس زمان از بین نمی رود و از بین بردن حقوق مردم تحت عنوان گذشت موعد خلاف شرع اسلام بوده و هست و خواهد بود و نوعی پایمال کردن حق الناس بود چون بر اساس قاعده لاضرر و قواعد دیگر فقهی و اسلامی نمیتوان زمان را عامل ضرر به اشخاص قرار داد و همچنین حرمت مال مومن و موارد بسیار دیگر لذا امکان وجود زمان در دعاوی کیفری ممکن بوده اما در دعاوی مدنی خیر این نظر شخصی بنده بوده
بالا ترین محکمه وجدان است.و بالاترین پشتوانه مطالعه و تفکر در امور.تلفن دفتر انجمن جناب خدائی فر46 30 92 66 - 021 جهت تماس
پاسخ
#18
خیلی ممنون از استاد تیموری و سایر دوستان عزیز ... .
دوستان به عنوان آخرین مطلب در رابطه با این موضوع میخوام خدمتتون عرض کنم که با توجه به راهنمایی هایی که دوستان در گذشته کرده بودند ما حکم جلب این بساز بفروشه رو بابت خسارت تاخیر تادیه گرفتیم و الان هم آدرس اون رو تقریبا پیدا کردیم و ایشالا جلب اش خواهیم کرد ...
حالا کاری که میخواهیم بکنیم اینه که بساز بفروشه رو جلب کنیم و تو کلانتری باهاش صحبت کنیم و سندهامون رو ازش بگیریم و یه تخفیفی بهش بدیم و در آخر یه توافقنامه ( یا هر نام دیگه ای که داره ) بنویسیم که دیگه در زمینه مفاد قرارداد مشارکت ساخت که بین طرفین منعقد شده بود طرفین هیچگونه ادعایی از هم ندارند و کلا قضیه برای همیشه تموم بشه ( و اون بساز بفروشه هم بعدها سر اون فیش ها دیگه ادعایی نداشته باشه .... ) .

حالا سوال من از دوستان عزیز اینه که :
1 - ما الان چه جوری این توافقنامه ( یا هر اسم قانونی دیگه ای که داره ) رو بنویسیم ؟ ( توی متن اش به چه مواردی اشاره کنیم که اعتبار قانونی داشته باشه ؟ ... اصلا چنین توافقی اعتبار قانونی داره ؟ )

2 - آیا امضا و اثر انگشت برای چنین توافقی کفایت میکنه یا باید مثلا مهر کلانتری هم به عنوان ( شاهد ماجرا ) در اون ثبت بشه ؟ ( کلا به چه صورتی است ؟ ) .
پاسخ
#19
مخاطب محترم به نظر بنده شما هرچیزی که میخواهید توافق کنید را از پیش مشخص و در یک کاغذ یاد داشت کنید و همچنین موارد مانند فیشها را هم در آن مشخص کنید و در یک صورتجلسه مطرح کنید و به صورت توافق نامه وقتی بیان کنید فقط اگر طلب فیشی این شخص اگر از طلب جلبی شما بیشتر بوده مازادش را به همراه اسنادتان بگیرید سپس رضایت بدهید و این اعمال در زمان رضایت فکر کنم در رضایت نامه کلانتری یا پاسگاه قابل عنوان در صورتجلسه کلانتری میباشد و اگر کلانتری چنین صورتجلسه ای ننوشت شما جداگانه پس از احقاق حقتان بنویسید و شهود هم امضاء کنند اما بدون دریافت اصل اسناد و مدارک مانند اصل فیشها که نزد ایشان بوده اعلان رضایت عملی بیهوده بوده این نظر بنده بوده شاید دوستان نظر بهتر و کاملتر ارائه نمایند
بالا ترین محکمه وجدان است.و بالاترین پشتوانه مطالعه و تفکر در امور.تلفن دفتر انجمن جناب خدائی فر46 30 92 66 - 021 جهت تماس
پاسخ
#20
باسلام وارادت قلبی حضور جناب تیموری که پاسخ ها رابا حوصله ارائه نمودند
در تکمیل پاسخ ایشان برای اینکه جای ابهامی باقی نماند بنده پیشنهاد میکنم چنانچه درکلانتری به توافق رسیدید آنر طی صورتمجلس ثبت کنیدودرجهت اعتباربیشتر ازباب قاعده تهاتر دریک دفترخانه اسنادرسمی نیز موضوع را ثبت رسمی نمائید
ضمنآ دفاتر اسناد رسمی قراردادهای توافق نامه رسمی بسیاری دارند که میتوانید باراهنمائی دفتردار از آنها کمک بگیرید هزینه آنچنانی نیز ندارد

البته قبل از کلانتری رفتن نیز میتوانید چنین توافق نامه رسمی تنظیم کنید
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  انچه در مورد داوری حقوقی باید بدانیم arazco 0 105 ۱ شهريور ، ۱۴۰۰, ساعت --> ۳۱ : ۱۶
آخرین ارسال: arazco
  نیازمند نظریات حقوقی دوستان در مورد اجرای احکام کامیاب 1 3,758 ۱۴ تير ، ۱۳۹۴, ساعت --> ۲۶ : ۱۳
آخرین ارسال: کیومرث بتیانه
  دوستان خواهشمندم هرگونه نظر حقوقی داشته در اینمورد بیان بفرمائی کامیاب 4 8,994 ۱۹ بهمن ، ۱۳۹۳, ساعت --> ۱۳ : ۰۲
آخرین ارسال: کیومرث بتیانه
  آیا این موضوع طلب خسارت بر خسارت است ؟ h_dev 20 25,278 ۱۳ بهمن ، ۱۳۹۲, ساعت --> ۳۱ : ۰۹
آخرین ارسال: h_dev

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان