امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تماس از پلیس فتا
#1
با سلام برنامه نویس اندروید هستم دیروز از پلیس فتای کرج تماس گرفتند گفتن مطالب داخل یک برنامه کذب و کارت کلاهبرداری هست و شاکی خصوصی داری باید بیای فتای کرج اگه نیای حکم جلب صادر میکنیم. حالا چند تا سوال دارم ممنون میشم جواب بدین:
یک نرم افزار اندروید هنگام خرید عکس و ایکون و توضیحات داره و کاربر میتونه خرید نکنه حالا کار من کلاه برداری هست؟
ایا پلیس فتا می تونه احضار تلفنی انجام بده؟ یا باید برام احضار کتبی بیاد؟
جزای کلاهبرداری اینترنتی چیست؟
پاسخ
#2
دوست عزیز وقتی که با شما تماس گرفتند میتونستید بهشون اطلاع بدید که کتبی نامه بفرستند ولی اعلام توسط تلفن هم غیر عادی نیست چرا که قبلا برای ماهم بابت یکی از پروژه هایی که انجام داده بودیم تلفنی تماس گرفتند ما درخواست کردیم تا کتبی اعلام کنن ما هم کتبی براشون جواب دادیم
پاسخ
#3
(۲۰ فروردين ، ۱۳۹۵, ساعت --> ۳۶ : ۲۲)esmaeil76 نوشته است: با سلام برنامه نویس اندروید هستم دیروز از پلیس فتای کرج تماس گرفتند گفتن مطالب داخل یک برنامه کذب و کارت کلاهبرداری هست و شاکی خصوصی داری باید بیای فتای کرج اگه نیای حکم جلب صادر میکنیم. حالا چند تا سوال دارم ممنون میشم جواب بدین:

(۲۰ فروردين ، ۱۳۹۵, ساعت --> ۳۶ : ۲۲)esmaeil76 نوشته است: یک نرم افزار اندروید هنگام خرید عکس و ایکون و توضیحات داره و کاربر میتونه خرید نکنه حالا کار من کلاه برداری هست؟

نحوه فروش شما از چه طریقی بوده است ؟ سایتهای معتبر مثل یازار ؟ یا در یک پکیج ؟ یا در سایت خودتان ؟ اگر مشخصات کامل اپلیکیشنی که فروخته اید درج شده است و به همان صورتی که نوشته اید دارای کاربرد می باشد ، کلاهبرداری انجام نشده است .

(۲۰ فروردين ، ۱۳۹۵, ساعت --> ۳۶ : ۲۲)esmaeil76 نوشته است: ایا پلیس فتا می تونه احضار تلفنی انجام بده؟ یا باید برام احضار کتبی بیاد؟

پلیس فتا میتونه تلفنی شما رو احضار کنه .

(۲۰ فروردين ، ۱۳۹۵, ساعت --> ۳۶ : ۲۲)esmaeil76 نوشته است: جزای کلاهبرداری اینترنتی چیست؟

بستگی به نوع و مبلغ کلاهبرداری و تعداد شکات ، مجازاتش فرق میکنه . جزای نقدی یا مجازات حبس .
جهت اخذ مشاوره رایگان با دفتر مؤسسه تماس بگیرید : ۶۶ ۱۷ ۵۷ ۶۶ ۰۲۱ / ۴۳۴۹ ۸۵۷ ۰۹۱۲
پاسخ
#4
ممنون از پاسخ حضرت عالی. برنامه من در کافه بازار منتشر شده. یک کتاب بود که داخلش مطالب اموزشی قرار داشت. فقط یک بخشی بود با عنوان باز کردن قفل خودرو با موبایل توسط مالک خودرو که بعدا فهمیدم که کار نمی کنه و این مطلب درست نیست. آیا به دلیل درست نبودن مطلب می تونن شکایت کنن با عنوان کلاهبرداری؟ در ضمن من اهل ارومیه هستم و از فتای کرج با من تماس گرفتن من هم مراجعه نکردم گفتم باید کتبی اعلام کنید. مراجعه نکردن من به فتا به دلیل دور بودن مسیر برای من مسئولیت قانونی داره یا خیر؟ با تشکر.
پاسخ
#5
(۲۴ فروردين ، ۱۳۹۵, ساعت --> ۰۴ : ۱۶)esmaeil76 نوشته است: ممنون از پاسخ حضرت عالی. برنامه من در کافه بازار منتشر شده. یک کتاب بود که داخلش مطالب اموزشی قرار داشت. فقط یک بخشی بود با عنوان باز کردن قفل خودرو با موبایل توسط مالک خودرو که بعدا فهمیدم که کار نمی کنه و این مطلب درست نیست. آیا به دلیل درست نبودن مطلب می تونن شکایت کنن با عنوان کلاهبرداری؟ در ضمن من اهل ارومیه هستم و از فتای کرج با من تماس گرفتن من هم مراجعه نکردم گفتم باید کتبی اعلام کنید. مراجعه نکردن من به فتا به دلیل دور بودن مسیر برای من مسئولیت قانونی داره یا خیر؟ با تشکر.

لطفا جواب سوالم رو بدید ممنون از سایت خوبتون.
پاسخ
#6
با سلام و تشکر از بیانات دوست عزیز جناب خدایی فر مخاطب محترم با توجه به بیانات شما و بیانات جناب خدایی فر نظر بنده به این شرح بوده کسی که نرم افزار و یا هرگونه خدمات الکترونیکی انجام میدهد ابتدا باید مجوز فعالیت داشته باشد ثانیاً عمل شما در صورت داشتن مجوز فعالیت به دلیل عدم اجرا و یا عدم همخوانی محتوا نرم افزاری با توجه به توضیحاتتان از نظر بنده مشمول کلاهبرداری الکترونیکی بوده و مجازات هر جرمی علاوه بر موارد قانون بستگی به شرایط و نظر قاضی رسیدگی کننده داشته زیرا هرگونه حکمی توسط قاضی رسیدگی کننده بر اساس اسناد و مدارک و شرایط پرونده صادر میشود و دوستان ما ارشاد کننده بوده نه صادر کننده حکم این نظر شخصی بنده بوده
بالا ترین محکمه وجدان است.و بالاترین پشتوانه مطالعه و تفکر در امور.تلفن دفتر انجمن جناب خدائی فر46 30 92 66 - 021 جهت تماس
پاسخ
#7
پلیس فتا در حال تحقیق به دستور بازپرس است رفتن شما اجبار نیست ولی کمک در روند پرونده نشانه حسن نیست شما با قاضی می تونه باشه
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان