امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ممانعت از حق - لطفا کمک کنید
#1
با سلام . خواهش می کنم پاسخ بنده رو در صورت امکان سریع بدید .
منزل پدری بنده بصورت شمالی و جنوبی دارای دو درب ورور و خروج است . درب جنوبی به سمت یک قطعه زمین بایر باز می شه و مدت سی و دو ساله و از ابتدا مستاجرین پدرم در اون رفت و آمد می کنند . و خودمون از درب شمال رفت و آمد می کنیم . وجود این زمین همسایگان رو به طرق مختلف نظیر قصد تصرف ، پارک ماشین ، تجمع معتادین و ... با خانواده بنده درگیر کرد . در آخرین اقدام برخی از همسایه ها با پر کردن استشهاد محلی عنوان کردند که این در تازه به روی زمین باز شده و ما برای همسایه ها مزاحمت ایجاد می کنیم . روحانی مسجد هم با دعوت از شهردار منطقه ، دستور تیغه کشی زمین در محل رو می گیره و شهردار دستور می ده که زمین طی صورتجلسه ای به مسجد واگذار بشه . فردای اون روز یک اخطاره از شهرداری ناحیه میاد مبنی بر اینکه با توجه به اینکه مرتکب تخلف باز کردن در شدید 48 ساعت مهلت دارید درب رو برچینید .
با صحبتهایی که با روحانی محل شد ، قرار شد با شهردار صحبت کنه و بعد از ساعتی به ما اظهار داشت که مشکل حل شده و اصلا نگران نباشید . راه تردد شما پا برجاست .
بعد از 72 ساعت در مورخه 14/04/93 ساعت پنج عصر ، در نبود خانواده ام شهرداری میاد و ضمن جوش دادن در و پنجره مشرف به زمین ، دبا آجر درب و پنجره رو می پوشونه . مجددا با روحانی محل تماس ، میگه که فردا که زمین رسما تحویل من شد یا راه به شما می دم یا درب ورود و خروج میزارم و بمدت یکسال تا رفتن مستاجرها و فروش خونه به شما حق استفاده می دم .
صبح روز پانزدهم تیرماه ، روحانی به همراه چند کارگر اقدام به دیوار کشی می کنند که در اواسط کار از شهرداری ناحیه مراجعه و اعلام می کنند دیگه خودمون می خواهیم دست رو این مورد بزاریم و دیوار رو خراب و گاردریل سرارسری می زنند .
حالا سوال حقیر اینه :
1-آیا با توجه به اینکه فقط یک اخطار اول برای ما اومده و موضوع رو بصورت شفاهی کان لم یکن کردند ، شهرداری می تونه به یکباره مستاجرین رو محبوس کنه و دیوار چینی کنه؟
2-با توجه به اینکه الان مستاجرین در مضیقه هستند و با ما هم قرار داد دارند و به سختی از راه منزل ما و درب شمال تردد می کنند ، نمی تونستند یک زمانی برای اتمام قرارداد ایشان بدهند؟ و اینکه اگر ما برای تردد مستاجرین این دیوار درب منزل رو خراب کنیم چه عواقبی برای ما بدنبال خواهد داشت ؟
3-آیا ما می تونیم با شکایت کیفری از شهردار بدلیل ممانعت از حق ، راه خروجی خودمون رو باز کنیم ؟
4- بطور کلی با این شرایط و اینکه منزل مسکونی پدر بنده نیز دارای سند مالکیت نبوده لیکن مدت یکسال و نیم هست که برای اخذ سند اقدام کردیم ، آیا شهرداری اجازه چنین کاری داشته یا خیر؟ ممنون می شم اگر زود پاسخ بدید.
پاسخ
#2
مخاطب محترم به نظر بنده سابقه داشتن درب در قسمت مستاجر شما مهم نیست مهم این است که درب شما آیا در ملک دیگران باز شده؟ اگر درب با سبق سابقه ای که شما بیان نمودید به معبر عمومی باز شده باشد نتها شهرداری حتی آخوند محلتان هم نمیتواند اموری را که بیان فرمودید انجام دهد و شما میتوانید از روحانی مذکور در دادسرای ویژه روحانیت و از شهرداری به دادسرای کارکنان دولت یا دیوان عدالت اداری شکایت ممانعت از حق کنید این نظر کوتاه بنده بدون توضیح بوده
بالا ترین محکمه وجدان است.و بالاترین پشتوانه مطالعه و تفکر در امور.تلفن دفتر انجمن جناب خدائی فر46 30 92 66 - 021 جهت تماس
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  تورو خدا در مورد این ملک کمک کنید :( azzaro 9 12,915 ۲۰ دي ، ۱۳۹۱, ساعت --> ۴۸ : ۲۳
آخرین ارسال: کامیاب

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان