امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تکلیف بازپرداخت اقساط وامها پس از ورشکستگی موسسات چیست؟
#1
سلام.یک موسسه مالی و اعتباری بوده که بیش از 2سال است که تعطیل شده. در طی دوران کاری به مشتریان خود وام اعطا کرده بوده و از ایشان سفته و چک از ضامنین دارد. در ضمن قراردادها هم موجود می باشد.حال سوال اینچاست که چکها و سفته ها بنان موسسه صادر شده آیا مدیر عامل اسبق میتواند نسبت به وصول آن اقدام نماید؟ باید مهر موسسه را بزند یا بعنوان شخص حقیقی طرح دعوی نماید؟
مبلغ چکها تا 5میلیون تومان است؟ درذ صلاحیت شوراست؟
پاسخ
#2
(۲۲ فروردين ، ۱۳۹۳, ساعت --> ۲۹ : ۲۳)sanda نوشته است: سلام.یک موسسه مالی و اعتباری بوده که بیش از 2سال است که تعطیل شده. در طی دوران کاری به مشتریان خود وام اعطا کرده بوده و از ایشان سفته و چک از ضامنین دارد. در ضمن قراردادها هم موجود می باشد.حال سوال اینچاست که چکها و سفته ها بنان موسسه صادر شده آیا مدیر عامل اسبق میتواند نسبت به وصول آن اقدام نماید؟ باید مهر موسسه را بزند یا بعنوان شخص حقیقی طرح دعوی نماید؟
مبلغ چکها تا 5میلیون تومان است؟ درذ صلاحیت شوراست؟

سلام
موسسه مالی اعتباری حتماً دارای هیت مدیره می باشد که در اساس نامه موسسه برای اینگونه موارد ، راه حل پبیش بینی شده است . در ضمن اینکه بعید به نظر میرسد قبل از انجام تسویه حساب با وام گیرندگان و تعیین تکلیف با آنها اقدام به تعطیلی بنمایند .به زبان خیلی ساده تر سوپر مارکت نیست که کرکره آن را پائین بکشند . موسسات مالی و اعتباری زیر نظر بانک مرکزی فعالیت میکنند و اگر هم تعطیل شوند حتماً در این خصوص اقداماتی انجام گرفته است .
مدیر عامل اسبق حتی اگر مهر موسسه را هم داشته باشد خارج از حدود و اختیاراتش که در اساس نامه تعریف شده است نمی تواند اقدامی نماید .
جهت اخذ مشاوره رایگان با دفتر مؤسسه تماس بگیرید : ۶۶ ۱۷ ۵۷ ۶۶ ۰۲۱ / ۴۳۴۹ ۸۵۷ ۰۹۱۲
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  تفاوت تعهد و دین در چیست؟ rezabayat 2 11,367 ۲۰ بهمن ، ۱۳۹۳, ساعت --> ۰۰ : ۱۷
آخرین ارسال: Bafahm.m
  غبن و تکلیف مابقی ثمن mohammad salehinik 4 6,405 ۳ شهريور ، ۱۳۹۳, ساعت --> ۲۵ : ۱۸
آخرین ارسال: کامیاب
  تکلیف ملک شخصی که جزو آثار ملی شده چیست؟ sanda 3 6,140 ۲۰ فروردين ، ۱۳۹۳, ساعت --> ۵۳ : ۲۰
آخرین ارسال: کامیاب

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان