امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سوال2
#1
با سلام
سوال چند بخش دارد ، سپاسگزار می شوم که مثل همیشه راهنمایی کنید .
اجراییه مبنی بر پرداخت محکوم به در تاریخ 92/12/21 به محکوم ابلاغ شده است و از فرد محکوم مالی سراغ نداریم و اگر او مالی معرفی نکند ایا پس از انقضا مهلت ده روزه میتوانم درخواست اعمال ماده 2 نمایم ؟ با توجه به اینکه اتمام مهلت 10 روزه مقارن با تعطیلات است ایا از قاضی کشیک میتوان حکم جلب گرفت یا باید صبر کرد تا روز اداری ؟
ایا در همان روزی که درخواست اعمال ماده 2 می نمایم حکم جلب و ورود به مخفیگاه میدهند؟
پاسخ
#2
سلام
1-بله در صورت عدم معرفی اموال و اتمام مهلت10روزه می توان درخواست م2 نمود
2-شما چطور وجدانتان قبول می کند دَم عیدی حکم جلب شخصی را گرفته و او را از خانواده ی خویش جداساخته و محبوس کنید؟
واقعا کمی تامل نمایید،آیا این کار انصاف است؟هر چند وی در حق شما بدی کرده باشد اما بنده بعنوان برادری کوچک خواهشم این است که بگذارید حداقل هفته ی اول عید بگذرد بعدا اعمال ماده 2 نمایید
3-بله در همان حین که درخواست به اجرا داده می شود اجرا دستور جلب ایشان را به شما خواهد داد و به کلانتری خواهید برد
مرا با حقیقت بیازار ، ولی با دروغ آرامم مکن...!
پاسخ
#3
سلام
باسپاس از جناب آقای عزیزی درتکمیل فرمایش معروض میدارم
به فرض که همین امروز شما حکم جلب حتی خارج ازضوابط قانونی بگیرید ومحکوم علیه رابازداشت کنید
باسپردن وثیقه ای معدل محکوم به از همانروز میتواند از15روز مرخصی ایام نوروز وتمدید آن به مدت 15روز دیگررئیس قوه قضائیه استفاده نموده واز حبس آزاد گردد.
موفق باشید
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ
#4
(۲۷ اسفند ، ۱۳۹۲, ساعت --> ۲۷ : ۱۹)حکمت نوشته است: سلام
باسپاس از جناب آقای عزیزی درتکمیل فرمایش معروض میدارم
به فرض که همین امروز شما حکم جلب حتی خارج ازضوابط قانونی بگیرید ومحکوم علیه رابازداشت کنید
باسپردن وثیقه ای معدل محکوم به از همانروز میتواند از15روز مرخصی ایام نوروز وتمدید آن به مدت 15روز دیگررئیس قوه قضائیه استفاده نموده واز حبس آزاد گردد.
موفق باشید

با سلام و سپاس فراوان از دوستان بزرگوار که پاسخ دادند. باید بگویم بنده در این مساله ذینفع نیستم و فکر می کنم سوالم را به درستی بیان نکردم .
این مشکلی است که برای یکی از دوستانم پیش آمده و مرتب در استرس است که شب عید بازداشت شود .
حال اگر این دوست ما بازداشت شود و مبلغ محکوم به 170 میلیون تومان است ، امکان دارد با معرفی چند ضامن مرخصی بگیرد یا حتما سند لازم است
پاسخ
#5
چرا کثیرالشک باشیم عین بخشنامه حضورتان ارسال میگردد اگرواقعآ دوستتان اموالی نداره دادخواست اعسار وتقسیط را بعد اززندان رفتن به دادگاه ارائه نمائید متذکرشوید که محکوم علیه بخاطرعجزازپرداخت محکوم به درزندان است درخواست رسیدگی دروقت فوق العاده را بنماید
درنهایت بدهی به هرصورت ونحو ممکن باید پرداخت شود
......................................................................................
مرجه انتشارروزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران
بخشنامه مرخصی نوروزی زندانیان
مرجع تصویب: قوه قضائيه
شماره ویژه نامه: ۶۶۵ یکشنبه،۱۸ اسفند ۱۳۹۲

سال هفتاد شماره ۲۰۱۰۳
بخشنامه شماره ۱۰۰/۶۸۷۷۴/۹۰۰۰ـ ۱۲/۱۲/۱۳۹۲ به واحدهای قضایی و دادسراهای سراسر کشور

شماره۱۰۰/۶۸۹۱۲/۹۰۰۰ ۱۲/۱۲/۱۳۹۲
جناب آقای سینجلی جاسبی
رئیس محترم هیأت مدیره و مدیرعامل روزنامه رسمی کشور
تصویر بخشنامه شماره ۱۰۰/۶۸۷۷۴/۹۰۰۰ـ ۱۲/۱۲/۱۳۹۲ ریاست محترم قوه قضائیه جهت درج در روزنامه رسمی به پیوست ارسال می‌گردد.
مدیرکل دبیرخانه قوه قضائیه ـ محسن محدث
شماره۱۰۰/۶۸۷۷۴/۹۰۰۰ ۱۲/۱۲/۱۳۹۲
بخشنامه به واحدهای قضایی و دادسراهای سراسر کشور

به مناسبت فرا رسیدن سال نو هجری شمسی و با توجه به آثار مثبت و سازنده حضور زندانیان در کنار خانواده و به منظور نیل به اهداف عالی در بازسازی اجتماعی و اخلاقی زندانیان و نیز برقراری روابط عاطفی بین زندانیان و اعضای خانواده آنها به ویژه در ایام نوروز مقتضی است به زندانیان محکوم با رعایت شرایط ذیل و اخذ تأمین مناسب ۱۵ روز مرخصی داده شود:
الف) زندانیان محکوم به حبس:
۱ـ محکومین به حبس ابد به شرط تحمل حداقل ۵ سال حبس.
۲ـ محکومین به حبس بیش از ۱۰ سال به شرط تحمل حداقل ۱ سال حبس.
۳ـ محکومین به حبس بیش از ۵ سال تا ۱۰ سال به شرط تحمل حداقل شش ماه حبس.
۴ـ محکومین به حبس بیش از یک سال تا ۵ سال به شرط تحمل حداقل دو ماه حبس.
۵ ـ محکومین به یک سال حبس و کمتر از آن به شرط تحمل حداقل یک ماه حبس.
تبصره ـ محکومین به حبس که باقیمانده حبس آنها کمتر از دو ماه باشد، مرخصی منتهی به آزادی اعطاء می‌شود.
ب) زندانیـانی که صرفاً به دلیـل عجز از پرداخت جزای نقدی در حبس به سر می‌برند:
۱ـ محکومین به جزای نقدی که مقدار باقیمانده آن بیش از سی میلیون ریال باشد به شرط تحمل حداقل دو ماه حبس.
۲ـ محکومین به جزای نقدی که مقدار باقیمانده آن بیش از ده میلیون و حداکثر سی میلیون ریال باشد به شرط تحمل حداقل یک ماه حبس.
تبصره ـ محکومین به جزای نقدی که مقدار باقیمانده آن تا ده میلیون ریال باشد به شرط تحمل حداقل یک ماه حبس، مرخصی منتهی به آزادی اعطاء می‌شود.
ج) محکومین جرائم غیرعمدی و محکومین مالی:
زندانیانی که به لحاظ عجز از پرداخت دیه در جرایم غیرعمد بازداشت هستند و همچنین دارندگان محکومیت‌های مالی، صرفنظر از مدت اقامت در زندان از مرخصی موضوع این بخشـنامه برخوردار خواهندبود. مرخصـی این افراد برای ۱۵ روز دیگر قابل تمدید می‌باشد.
د) مرتکبین جرائم ذیل از شمول این بخشنامه مستثنی خواهند بود.
محکومین جرائم سرقت (اعم از مسلحانه، عادی و یا کیف‌قاپی)، جاسوسی، اقدام علیه امنیت کشور، آدم‌ربائی، جرایم باندی و سازمان‌یافته، تجاوز به عنف، دایر کردن مراکز فساد و فحشاء ، اسیدپاشی، اخلال در نظام اقتصادی، ورود، تولید، توزیع و فروش مشروبات الکلی، محکومین به قصاص و اعدام و حدود شرعی، محکومین دارای سه سابقه محکومیت به ارتکاب همان جرم، محکومینی که به شرارت مشهورند، قاچاق مسلحانه و یا عمده مواد مخدر و روانگردانها و قاچاق اسلحه و انسان و سایر محکومینی که اخلاق و رفتار آنها در زندان به گونه‌ای بوده که بنا به نظر دادستان یا قاضی ناظر زندان یا رئیس زندان یا شورای طبقه‌بندی شایستگی برخورداری از مرخصی‌ها را ندارند.
تبصره یک ـ سارقین عادی فاقد سابقه سرقت که حداکثر محکومیت آنها دو سال حبس باشد پس از تعطیلات نوروزی از این مرخصی بهره‌مند می‌گردند.
تبصره دو ـ منظور از قاچاق عمده مواد مخدر و روانگردانها عبارت است از:
۱ـ خرید، فروش و توزیع بیش از ۲۰ کیلوگرم تریاک و ملحقات آن. (موضوع بند ۴ ماده ۴ قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر).
۲ـ حمل و نگهداری بیش از ۱۰۰ کیلوگرم تریاک و ملحقات آن. (موضوع بند۶ ماده ۵ قانون مذکور).
۳ـ خرید و فروش، توزیع، حمل و نگهداری بیش از ۲۰۰ گرم هروئین و روانگردانها و ملحقات آنها. (موضوع بند ۶ ماده ۸ قانون مذکور).
تبصره سه ـ محکومان مشمول بند «د» در محکومیت‌های حبس ابد در صورت تحمل ۱۰ سال حبس و در سایر محکومیت‌ها بجز محکومین به اعدام و قصاص در صورت تحمل یک دوم محکومیت برابر ماده ۲۲۲ آئین‌نامه اجرایی سازمان زندانها صرفاً با تأیید دادستان می‌توانند از این مرخصی بهره‌مند شوند.
تبصره چهارـ در مورد سارقین سابقه‌دار و محکومان مواد مخدری که میزان محکومیت آنها بیش از ۵ سال می‌باشد ترتیبی اتخاذ گردد تا هر چهل و هشت ساعت یکبار خود را به مراجع انتظامی محل سکونت خویش معرفی نمایند.
دادستانهای سراسر کشور ملزم به اجرای این بخشنامه بوده و بر حسن اجرای آن نظارت خواهند نمود.
رئیس قوه قضائیه ـ صادق آملی‌لاریجانی
منبع انتشارروزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران
________________________________________
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ
#6
سلام مجدد
دوستان بزرگوار راهنمایی شما بسیار سودمند بود، بخشنامه رییس قوه قضاییه را هم مطالعه کردم " سوال : اخذ تامین مناسب ،برای دادن مرخصی به زندانی ، در مورد دوست ما که مبلغ محکوم به 170میلیون تومان است ، ایا حتما باید وسیقه باشد ؟ یا قاضی می تواند با معرفی چند نفر ضامن کارمند مرخصی دهد ؟ "
پاسخ
#7
سلام
اصلآ درچنین مواردی ضامن کارمند قبول نمی کنند مگراینکه قاضی ریسک نماید وخطرعواقب عدم معرفی زندانی را به جان بخرد
این روزها سندی باارزش محکوم به براحتی پیدامیشود
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ
#8
با سلام خدمت دوستان بزرگوارم جناب حکمت و عزیزی با عنایت به بیانات مخاطب محترم و پاسخهای درست و بجای دوستانم موردی را خدمت دوستانم عرض میکنم درست است که صراحت قانونی در اکثر موارد وجود دارد اما عملاً کلیه جلبهای صادره توسط قوه قضائیه تا روز 25 اسفند هر سال اعتبار داشته مگر موارد خاص مانند جرائم قتل،سرقت،جرائم سیاسی و.....لذا در این مورد مطابق بخشنامه ریاسات یعنی کل روئسای قوه قضائیه از سال 68 تا کنون جلب و تعقیب صورت نخواهد پذیرفت لذا قانون در این مورد توسط بخشنامه ها و دستورالعملها نقض شده و هیچ کس نه حق اعتراض و نه حق شکایت به این موارد را ندارد و اینچنین اعمالی بسیار وجود دارد لذا مخاطب محترم دوست شما چه بخواهید و چه نخواهید مجبور به تحمل پایان تعطیلات تا بعد از 13 فروردین هستید لذا این بیان بنده جهت تکمیل عرایض دوستانم مبنی بر گوشزد نموده دستورالعملها و رویه جاری در مورد صدور جلب بوده لذا جهت تحقیق میتوانید اگر دوست قاضی یا دوستی که ریاست مجتمع قضائی باشد اینمورد را تحقیق کرده لذا این نظر بنده در اینمورد بوده
بالا ترین محکمه وجدان است.و بالاترین پشتوانه مطالعه و تفکر در امور.تلفن دفتر انجمن جناب خدائی فر46 30 92 66 - 021 جهت تماس
پاسخ
#9
(۲۹ اسفند ، ۱۳۹۲, ساعت --> ۴۵ : ۱۳)Kamyab.Teymouri نوشته است: با سلام خدمت دوستان بزرگوارم جناب حکمت و عزیزی با عنایت به بیانات مخاطب محترم و پاسخهای درست و بجای دوستانم موردی را خدمت دوستانم عرض میکنم درست است که صراحت قانونی در اکثر موارد وجود دارد اما عملاً کلیه جلبهای صادره توسط قوه قضائیه تا روز 25 اسفند هر سال اعتبار داشته مگر موارد خاص مانند جرائم قتل،سرقت،جرائم سیاسی و.....لذا در این مورد مطابق بخشنامه ریاسات یعنی کل روئسای قوه قضائیه از سال 68 تا کنون جلب و تعقیب صورت نخواهد پذیرفت لذا قانون در این مورد توسط بخشنامه ها و دستورالعملها نقض شده و هیچ کس نه حق اعتراض و نه حق شکایت به این موارد را ندارد و اینچنین اعمالی بسیار وجود دارد لذا مخاطب محترم دوست شما چه بخواهید و چه نخواهید مجبور به تحمل پایان تعطیلات تا بعد از 13 فروردین هستید لذا این بیان بنده جهت تکمیل عرایض دوستانم مبنی بر گوشزد نموده دستورالعملها و رویه جاری در مورد صدور جلب بوده لذا جهت تحقیق میتوانید اگر دوست قاضی یا دوستی که ریاست مجتمع قضائی باشد اینمورد را تحقیق کرده لذا این نظر بنده در اینمورد بوده

سلام
سپاس فراوان
3 فروردین 93 مهلت 10 روزه اجراییه تمام میشود ، ایا 5 فروردین که اولین روز اداری است با درخواست خواهان ، اعمال ماده 2 و صدور دستور جلب امکان دارد ؟
پاسخ
#10
سلام
ازبخشنامه عدم حبس بدهکارمالی مطلع بودم ،فراموش شده بوداما جناب آقای تیموری مستحضرهستید بخشنامه ها به قدری زیاد شده که بعضآفراموش میشوندبه هرحال سپاسگزارم که متذکرگردیدید
مزایای جامعه مجازی این است
دوست عزیز محکومین مالی باسپردن وثیقه درمورخ 28/12/92به مدت 15روز اززندان آزاد شده اند 15روزدیگرهم قطعآ قابل تمدید است
حال توبخوان حدیث مفصل ازاین مجمل
البته باتوجه به پست های قبلی
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ
#11
سلام
سپاس فراوان
3 فروردین 93 مهلت 10 روزه اجراییه تمام میشود ، ایا 5 فروردین که اولین روز اداری است با درخواست خواهان ، اعمال ماده 2 و صدور دستور جلب امکان دارد ؟
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان