امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
انحصار وراثت
#1
ارث

در اثر مرگ هر شخص اموال متوفی به خویشاوندانش که زنده باشند منتقل میشود. و برای اینکار ابتدا باید انحصار وراثت از دادگاه اخد نمود که در گواهی صادره و رثه متوفی که میتوانند به ارث ببرند مشخص میشود و سهم آنها نیز تعیین میگردد .

برای اخد انحصار وراثت ابتدا بایستی گواهی مالیات بر ارث از اداره دارایی مربوطه گرفته شود که تشکیل پرونده آن امری تخصصی است و نیاز به اطلاعات حقوقی دارد .

افرادی که در اخد گواهی انحصار وراثت تقلب نمایند ، کلاهبردار محسوب میشوند و علاوه بر جبران خسارت زیان دیده به مجازات حبس محکوم خواهد شد . مفهوم تقلب در اینجا یعنی حذف یک یا چند وارث توسط سایر وراث هنگام اخد انحصار وراثت و عدم اعلام کلیه اسامی ورا قانونی به مرجع صدور گواهی .

انحصار وراثت

متوفی میتواند قبل از مرگش یک سوم اموالش را وصیت نماید تا به دیگری واکذار شود یا در امور خاص هزینه گردد و وراث مکلفند که وصیت متوفی را عمل نمایند.

برای اخد گواهی انحصار وراثت یا تنظیم وصیت نامه و اخد گواهی مالیات بر ارث و قبل از هرگونه اقدامی با وکلای مجرب موسسه مشاوره نمایید .




لینک منبع:وکیل
پاسخ
#2
قابل توجه کلیه دوستان و مخاطبین و کاربران سایت اخیراً بنده مشاهده نمودم که کاربری تحت نام کاربریanaLaw در این سایت بجای پاسخگویی به سوالات اقدام به ارائه مقالات بدون ذکر مرجع به همراه تبلیغ موسسه حقوقی آریا شید می نماید واقدام به تبلیغات بدون دریافت مجوز از مسئول سایت نموده و مسئول سایت جناب آقای خدایی فر هم در این مورد هیچگونه اطلاعیه و یا مجوزی در سایت ارائه ننموده پس دوستان محترم تا روشن شدن ماهیت این کاربر مواظب تبلیغات این کاربر باشید و گول نخورید زیرا به قول شاعر تا شخص سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد،چه بسا این کاربر قصد کلاشی داشته باشد.
بالا ترین محکمه وجدان است.و بالاترین پشتوانه مطالعه و تفکر در امور.تلفن دفتر انجمن جناب خدائی فر46 30 92 66 - 021 جهت تماس
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  انحصار وراثت Blue 6 8,557 ۲۰ شهريور ، ۱۳۹۴, ساعت --> ۵۴ : ۰۲
آخرین ارسال: کیومرث بتیانه
  برای وصول دیون از اموال متوفی ، نیاز به گواهی حصر وراثت هست یا خیر nimrooz 4 9,915 ۵ آبان ، ۱۳۹۱, ساعت --> ۵۵ : ۰۳
آخرین ارسال: کامیاب

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان