امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آیا این موضوع طلب خسارت بر خسارت است ؟
#1
سلام به همه دوستان عزیز .
بنده چند وقت پیش تاپیکی با موضوع طلب خسارت تاخیر تادیه در سایت مطرح کردم که این سوالی هم که الان از خدمت شما بزرگواران میخوام بپرسم در راستای همون موضوع هست ( لینک تاپیک ) .
دوستان یکی از بستگان ما با دو تا بساز بفروش خونه اش رو به صورت مشارکتی ساخت . خونه این بنده خدا دوکله بود ... یه طرف اش مغازه و طرف دیگه اش خونه ... و بر اساس قرداد مشارکت دو واحد آپارتمان و مغازه برای ما و فقط دو واحد آپارتمان برای اون بساز بفروشها بود .
این بساز بفروشها از روی طمع زیادی و برخلاف قرارداد رفته بودند یک پارکینگ اضافی برای یکی از آپارتمان هاشون گرفته بودند که این کارشون منجر به کاهش حدودا 8 متری مساحت مغازه این بنده خدا شده بود .
بعد این طرف بر علیه اون بساز بفروشها دادخواست مالی داد و مطالبه خسارت های وارد شده به خود از طرف اون بساز بفروشها رو خواستار شد . دادگاه موضوع رو به هیئت ها کارشناسی ارجاع میده و اونها هم خسارت وارد شده به این بنده خدا رو حدود 45 میلیون تومان برآورد میکنند ( که 15 میلیونش بابت تاخیر در تحویل آپارتمانها و مغازه بود ) و قاضی هم اونها رو محکوم به پرداخت همین مبلغ میکنه ( و در دادگاه تجدید نظر هم حکم قطعی میشه ) .
بعد از گذشت 2 سال از این ماجرا یکی از بساز بفروشها متواریه و طرف دیگر هم بعد از گذشت دو سال از تاریخ ارائه دادخواست سهم خودشو که حدود 20 میلیون تومان بوده رو پرداخت میکنه .
حالا با در نظر گرفتن اینکه ارزش پول ملی ما به شدت در طی این دو سال کاهش یافته و با توجه به راهنمایی دوستان در تاپیک ذکر شده ، ما به نتیجه رسیدیم که بریم تقاضا خسارت تاخیر تادیه کنیم .( چون واقعا با این شرایط اون بنده خدا خیلی متضرر شده ) .

خلاصه چند روز پیش ما برای ثبت دادخواست به دادسرا رفتیم و اون کسی که مسئول ثبت دادخواست بود به ما گفت که این کار رو نکنیم ، فایده نداره ... این موضوع خسارت بر خسارت هستش و دادخواستتون رد میشه و الکی پول تمبر ندید و ... ( خلاصه حسابی ته دل این بنده خدا رو خالی کرد )

حالا سوالات اصلی من با توجه به توضیحاتی که عرض کردم اینه که :
آیا موضوع ما با این شرایط طلب خسارت از خسارت هست ؟ ( اون موردیه که مسئول ثبت دادخواست مد نظرش بود ؟ )
کلا با این شرایط چه طور میتونیم حق ضایع شدمون رو زنده کنیم ؟


خدا خیرتون بده تو این روزهای عزیز Shy @
پاسخ
#2
سلام دوست عزیز بستگی داره دادخواست چگونه تنظیم وخواسته چی باشه
بهتره شما خسارت ناشی ازافزایش نرخ تورم طرح نمائید البته بنده باچنین دادخواستی مواجه نبودم
دوستان عزیزم قطعآ راهنمائی خواهند نمود
پاسخ
#3
با عرض سلام خدمت مخاطب محترم و دوست عزیزم جناب حکمت به نظر بنده بحث خسارت به ساختمان از باب تسبیب بوده و بحث خسارت تاخیر تادیه یک بحث مجزا و مستقل و هرکدام در قانون مدنی دارای توصیف خاص خود بوده به این توضیح که در مورد خسارت اول ناشی از سوء استفاده سازندگان بوده به طور ساده خسارت اول ناشی از قرارداد و خسارت دوم ناشی از تاخیر تادیه در پرداخت مبلغ کارشناسی بوده و به نظر بنده منشاء خسارت اول ناشی از تصرف خلاف قانون و قرارداد میباشد و خسارت تاخیر تادیه بر اساس عدم پرداخت مبلغی کارشناسی بر اساس حکم بوده و از نظر بنده در صورتی که قبلاً مطالبه و یا دادگاه در مورد آن تصمیم نگرفته باشد میتوان طی این موضوع طرح دعوی نمود خسارت تاخیر تادیه ناشی از عدم پرداخت مبلغ کارشناس با منشا زیان وارده به ملک یعنی در اصل حکم خسارت اول حاصله از پرداخت میزان ارزش پارکینگ مازاد بر توافق میباشد یعنی در اصل منشاء خسارت اول بر اساس قرارداد و تصرف و ارزش ملک در اصطلاح ارزش مال غیر منقول میباشد پس با این استدلال خسارت تاخیر تادیه قابل وصول بوده این نظر شخص بنده با بر داشت از انواع خسارت میباشد.شاید دوستان استدلال بهتر و منطقی تر از بنده داشته باشند.
بالا ترین محکمه وجدان است.و بالاترین پشتوانه مطالعه و تفکر در امور.تلفن دفتر انجمن جناب خدائی فر46 30 92 66 - 021 جهت تماس
پاسخ
#4
پس با این اوصاف انشاالله میشه حق این بنده خدا رو زنده کرد . خیلی ممنون از راهنماییتون Smile
این بنده خدا برای این موضوع داده دادخواستی به شرح زیر براش تنظیم کردند . خیلی ممنون میشم از دوستان اگر لطف کنند نظرشون رو درباره این دادخواست بفرمایند که آیا این دادخواست خواسته مد نظر ما رو کامل و جامع در برمیگیره یا ناقص و ضعیفه Huh :

( دادخواست برای اون بساز بفروش متواری )
قسمت خواسته :
صدور حكم بر محكوميت خوانده به پرداخت خسارت تاخير تاديه نسبت به محكوميت به مبلغ 225/000/000 ريال به موجب دادنامه شماره ---------- صادره از شعبه ---- دادگاه عمومي حقوقي تهران در پرونده شماره ---------- از تاريخ تقديم دادخواست پرونده مزبور 90/5/18 تا زمان وصول وجه فعلاً موقوم 51/000/00 ريال

قسمت دلائل و ضمائم :
1-دادنامه شماره ------------- صادره از شعبه ---- دادگاه عمومی حقوقی تهران
2-دادنامه شماره -------------- صادره از شعبه --- دادگاه تجدید نظر استان تهران
3- محتویات پرونده کلاسه ------- شمار بایگانی ----- شعبه ---- دادگاه عمومی حقوقی تهران و پرونده اجرایی کلاسه -----

قسمت شرح دادخواست :
رياست محترم دادگاه عمومي
با سلام و احترام ، به استحضار مي رساند خوانده محترم به موجب دادنامه شماره ----------- صادره از شعبه ---- دادگاه عمومي حقوقي تهران كه به موجب دادنامه شماره ----------- شعبه --- دادگاه تجديد نظر استان تهران قطعيت حاصل نموده بالمناصفه با آقاي حامد ------ بابت اصل خواسته محكوم به پرداخت مبلغ 450/000/000 ريال شده اند كه سهم محكوميت خوانده به پرونده حاضر آقاي نادر-------- به مبلغ 225/000/00 ريال مي باشد نظر به اينكه در دادخواست بدوي پرونده دادنامه فوق الذكر در شعبه --- دادگاه عمومي حقوقي تهران خسارت تاخير تاديه در ستون خواسته مورد مطالبه قرار نگرفته است لذا به موجب اختيار حاصل از ماده 515 قانون آئين دادرسي مدني به وسيله دادخواست تقديمي حاضر به طور مستقل خسارت تاخير تاديه مورد مطالبه قرار گرفته و صدور حكم مبني بر محكوميت خوانده به پرداخت خسارت تاخير تاديه از تاريخ تقديم دادخواست بدوي به مورخه 90/5/18 در كلاسه ----------- شماره بايگاني ---------شعبه ---- دادگاه عمومي تهران مستنداً به ماده 522 قانون آئين دادرسي مدني به انضمام خسارات دادرسي از جمله هزينه دادرسي پرونده حاضر مورد استدعاست .



بینهایت سپاسگذارم Shy @
پاسخ
#5
باسلام خدمت مخاطب محترم به نظر بنده با توجه به تقریرات حضرتعالی کمی مشکل ساز میباشد زیرا دادخواست خسارت تاخیر باید بر اساس حکم بدوی باشد نه اینکه برای هرکدام دادخواست منجز بدهید چون وفتی باهم باشد دادگاه مکلف به رسیدگی با هم بوده و اگر یکی از خواندگان مدعی پرداخت باشد در حکم خسارت ایشان از زمان تقدیم دادخواست مورد نظر تا زمان تادیه دین محاسبه و شریکی که متواری می باشد تا زمات تادیه دین محاسبه میگرددلذا در ستون خواسته باید مواردی مانند محاسبه خسارت تاخیر تادیه بابت کل مبلغ محکومیت ذکر میگردید و خواندگان نیز هردو نفر که در دادنامه بدوی محکوم شده بودند یعنی کل مبلغ 450000000 ریال قید میگردید و همچنین کلیه خسارات وارده قانونی اعم از هزینه دادرسی و تقاضای صدور قرار تامین نیز در خواست میگردید و چون دادخواست بر اساس حکم بوده مشمول خسارت احتمالی نبوده که بخواهد سپرده بگذارند و همچنین توضیحات نیز باید بر اساس حکم بدوی بوده و در آخرمی توانستید مستند قانونی را مواد198و 515و 519 و 520و 522 و 108و 110و115 و117 آئین دادرسی مدنی نیز اشاره میکردید و اگر قاضی به احتمال ضعیف ایراد خسارت در خسارت مینمودند شما در لایحه دفاعیه بیان مینمودید مبنای حکم خسارت بدوی بر اساس مواد 221و226و222و230 قانون مدنی بوده و مبنای خسارت تاخیر تادیه بر اساس مواد آئین دادرسی مدنی میباشد این نظر بنده بوده شاید دوستان نظرات دیگری داشته باشند
بالا ترین محکمه وجدان است.و بالاترین پشتوانه مطالعه و تفکر در امور.تلفن دفتر انجمن جناب خدائی فر46 30 92 66 - 021 جهت تماس
پاسخ
#6
خیلی ممنون جناب تیموری Shy
در خصوص تعداد دادخواست های این بنده خدا خدمتتون عرض کنم که با توجه به اینکه شرایط هر کدوم از محکوم علیه ها متفاوت بوده و با مشورت هایی که انجام دادن بهشون گفته اند که بهتره دو دادخواست مجزا تهیه کنند و برای هر کدوم از دادخواستها هم هزینه جداگانه پرداخت کرده اند و الان فکر نکنم خودشون بتونند این دادخواست رو به نحو احسن تغییر بدند ( هر کاری تخصص میخواد Blush ) .

بسیار لطف میکنید اگر نظر ارزشمندتون رو درباره مواردی که در زیر خدمتتون عرض میکنم بفرمایید :
1 - آیا این موضوع تعداد دادخواستها که مطرح فرمودید مسئله جدی ای هست یا یکی از احتمالات ممکنه ؟ ( مرجعی در دادسرا هست که این مسئله رو برای ما رو شن کند ؟ ( نمیدونم دفتر شعبه ، مسئول ثبت دادخواست یا ... ) .

2 - این موادی که فرمودید ( مواد198و 515و 519 و 520و 522 و 108و 110و115 و117 ) رو میشه آخر همین دادخواست اضافه کرد یا اضافه کردن شون مستلزم تغییر در متن دادخواست هست ؟

3 - موضوعی دیگری که هست اینکه شخصی که این دادخواست رو تنظیم کرده بود به این بنده خدا گفته بود چون احتمال داره قاضی بعضی از مواد قانون رو قبول نداشته باشه ( تفسیر دیگه ازش داشته باشه ) به همین خاطر همه موارد قانونی مورد نیاز رو در دادخواست ذکر نمیکنه ( که بهونه ای به دست قاضی برای رد دادخواست نده Sleepy ) ... ممنون میشم نظرتون رو در این باره بفرمایید ( اینکار صحیح هست یا مواد مورد نیاز رو به دادخواست اضافه کنیم ؟ ) .

4 - قاضی قبل از صادر نمودن رای اگر ایراد خسارت بر خسارت بکنند به ما اعلام میکنند یا موضوع رو در رای صادره منعکس میکنند ؟ ( ما چگونه قبل از صدور رای بفهمیم قاضی ایراد خسارت بر خسارت کرده اند تا لایحه دفاعیه رو تقدیم دادگاه کنیم ؟ )

واقعا خدا خیرتون بده Shy @
پاسخ
#7
با سلام خدمت مخاطب محترم با عنایت به عرایض حضرتعالی معروض میدارم به نظر بنده چیزی که صریح و روشن است توضیح زیاد باعث سردرگمی میشود زیرا اشخاص و هر حقوقدانی نسبت به موضوعات دید حقوقی داشته و قضات هم علاوه بر دید حقوقی دید و برداشت فقهی و قانونی داشته و لذا مستند به قانون آئین دادرسی خواهان باید کلیه دلیل مدارک و اسناد و کلیه موارد مربوط به دادخواست را در زمان ارائه دادخواست همراه دادخواست ارائه نماید و الا قاضی میتوان دیگر دلایل بعدی را از خواهان نپذیرد این صریح آیین دادرسی میباشد لذا ارشاد کننده حضرتعالی و شخص مورد نظر یا وکیل نبوده و یا شخصی تازه کار میباشد امر قضاوت بازی دوز بازی نبوده و قاضی هم مزحکه و ملعبه دست طرفین دعوا نیست که بخواهند سند و مدرکی را مکتوم نموده و در مواقع دیگر ارائه کنند و اوهم قبول کند و همچنین با توجه به اینکه قبلاً از باب خسارت مدنی حکم صادر گردیده هیچ دلیلی برای کتمان حقیقت و ماجرا وجود ندارد در ضمن همانگونه که گفتم موضوع مورد نظر شما جنبه خسارت در خسارت ندارد و اگر به فرض محال اینگونه باشد دادگاه در همان بدو امر قرار رد دعوی صادر خواهد نمود و به ماهیت دعوا وارد و رسیدگی نخواهد نمود بنده نمیدانم این افکار پوچ و بدون منطق حقوقی چگونه به فکر اشخاص خطور میکند بعضی از اشخاص خیال میکنند محاکم کشور ما محل خالخه خاله بازی و خاله زنک بازی و محل شنیدن سخنان خلاف منطق قانونی میباشد لذا بنده به شما بعنوان شخصی مطلع و یا شخصی مخاطب ارشاد مینمایم قاضی پرونده حتماً به نفع خواهان خسارت رای خواهد داد و در صورت وجود شبهه از نظر حضرتعالی موارد اختلافی در منشاء و مبنای قانونی خسارت را نیز برای آمادگی بیشتر در دفاعیه دادگاه را هم به حضرتعالی ارشاد نموده پس دلیلی بر تشویش بیهوده وجود ندارد و هر لحضه که خواهان حس کند که نظر قاضی برخلاف قانون میباشد تا قبل از ختم رسیدگی میتواند استرداد دعوی کند لازم به ذکر است قضات زمانی به این موارد فکر میکنند که مخاطب چنین افکاری را در وی تداعی کند و تداعی این افکار در قاضی توسط هر یک از طرفین نشان دهنده بی حقی و سوء استفاده تداعی کننده میباشد پس نه به این موضوع فکر کنید و نه آنرا نزد طرف دعوی و یا قاضی پرونده بیان کنید زیرا به ضرر شما خواهد بود و اگر به احتمال نا ممکن قاضی چنین افکاری داشت حتماً تاکنون رد دعوی مینمود و در مورد ارائه دادخواست منجز از نظر اصول حقوقی این کار نا درست است ولی از نظر عملی و قانونی ممکن و عملی و مستلزم پرداخت هزینه دو برابر توسط خواهان بوده و در مورد اضافه کردن مواد قانونی ایشان در لایحه دفاعیه میتوانند با توجه به اسناد تقدیمی شامل نظریه کارشناس رسمی دادگستری و دادنامه های مورد استناد و ادله اثبات دیگر طی لایحه دفاعیه میتواند به مواد قانونی مذکور اشاره نماید تا ذهن قاضی محترم را به سوی نظر خود سوق دهد. وهمچنین قاضی پرونده درصورت داشتن نظر خسارت در خسارت حتماً در صورت وجود چنین نظری حتماً وارد رسیدگی نمیشد و در همان بدو ارائه دادخواست رد دعوی مینمود و اگر هم هر زما با بیان صریح چنین نظری را داشتند شما میتوانید همان زمان قبل از ختم دادرسی درخواست استرداد دعوی بکنید ولی من باشم هیچ کاری نمیکنم و میگذارم قاضی حکمش را بدهد و در صورتی که حکم مقتضی نظر بنده را تامین نکرد به آن حکم اعتراض میکنم این نظر شخصی بنده نسبت به مشکل شما بوده شاید دوستان نظر بهتر و کامل تر و محکمه پسند تر داشته باشند خواهشمندم بنده و دیگر بینندگان سایت را از نظرات خود محروم نفرمایید
بالا ترین محکمه وجدان است.و بالاترین پشتوانه مطالعه و تفکر در امور.تلفن دفتر انجمن جناب خدائی فر46 30 92 66 - 021 جهت تماس
پاسخ
#8
خیلی سپاسگذارم جناب تیموری از پاسخ جامع و کاملتون Shy
نقل‌قول: در مورد ارائه دادخواست منجز از نظر اصول حقوقی این کار نا درست است ولی از نظر عملی و قانونی ممکن و عملی و مستلزم پرداخت هزینه دو برابر توسط خواهان بوده
دادسرا مقوم به 5/100/000 تومان رو قبول نکرد و گفت میزان خسارت باید دقیقا ذکر شود حتی برای اون شخص متواری هم گفتندخسارت تا ماه جاری رو حساب کنید و براساس اون تمبر باطل کنید ( که فکر کنم با این سختگیری هایی که دادسرا میکنه زیاد تفاوتی در هزینه های ما نداشته باشه Undecided ) .

نقل‌قول: در مورد اضافه کردن مواد قانونی ایشان در لایحه دفاعیه میتوانند با توجه به اسناد تقدیمی شامل نظریه کارشناس رسمی دادگستری و دادنامه های مورد استناد و ادله اثبات دیگر طی لایحه دفاعیه میتواند به مواد قانونی مذکور اشاره نماید تا ذهن قاضی محترم را به سوی نظر خود سوق دهد.
با توضیحات کامل جنابعالی بنده هم فکر میکنم کار صحیح تر همین باشد Blush ( ایشالا بعد از ثبت دادخواست درباره نحوه تنظیم لایحه دفاعیه مناسب با این مورد حتما مزاحمتون میشم ) . دو سوال دراین باره داشتم که ممنون میشم مثل همیشه راهنماییم بفرمایید :

1- در شرح دادخواست به ماده 522 استناد شده ، آیا ما این ماده رو هم از دادخواست حذف کنیم و به لایحه دفاعیه اضافه کنیم یا در دادخواست باشه بهتره ؟
2 - بعد از ثبت دادخواست تا کی فرصت داریم لایحه دفاعیه رو به دادگاه ارائه بدیم ( چه موقعی ارائه بدیم بهتر هست ؟ ( در جلسه دادگاه یا قبل از اون ؟ ) )

سپاسگذارم Shy @
پاسخ
#9
با سلام خدمت مخاطب محترم دوست گرامی به نظر بنده مسئول ارجاع حق ندارد چنین پاسخی بدهد و کسی که میتواند چنین ایرادی بگیرد قاضی رسیدگی کننده به پرونده بوده شما به قاضی ارجاع بفرمایید بنده تمبر ورود را زده ام حضرتعالی ارجاع بفرمایید هر تصمیمی قاضی رسیدگی کننده بگیرند بنده حتماً نسبت به تصمیم وی تمکین خواهم نمود و بحث نکنید زیرا تنها قاضی رسیدگی کننده بوده که میتواند در صورت دریافت دادخواست ایراد کسر پرداخت هزینه دادرسی نماید (به این دلیل که اگر دعوی شما را قاضی رسیدگی کننده رد کند چه کسی خسارت شما را جبران خواهد نمود) اما این مورد را باید به قاضی ارجاع بگویید اما اگر قاضی شعبه رسیدگی کننده چنین ایرادی گرفت حتماً شما را صالح به دریافت خسارت دانسته به نظر من باید مبلغ را واریز کنید تا حکم شما را صادر کندو در پاسخ به سوال دوم شما اصولاً قبل از رسیدگی یا در حین رسیدگی تا زمانی که ختم دادرسی اعلان نشده طرفین میتوانند لایحه دفاعیه ارائه بفرمایید زما ارائه لایحه بستگی به شرایط رسیدگی دارد ممکن است رسیدگی شما در مورد شخصی که سهم خود را داده دو یا چند مرحله طول بکشد و شما در مورد دفاعیات وی باید پاسخ مستدل بدهید که این مورد بنا به اوضاع و احوال پرونده متغیر است
بالا ترین محکمه وجدان است.و بالاترین پشتوانه مطالعه و تفکر در امور.تلفن دفتر انجمن جناب خدائی فر46 30 92 66 - 021 جهت تماس
پاسخ
#10
خیلی ممنون جناب تیموری .
ما ایشالا برای ثبت دادخواست اقدام میکنیم .... در مورد نحوه تنظیم لایحه دفاعیه هم حتما مزاحمت شما و سایر دوستان میشم تا از راهنمایی های ارزشمندتون استفاده کنیم Shy
پاسخ
#11
سلامی دوباره به همه دوستان .
دوستان ما دادخواست مربوط به این موضوعی که خدمتتون عرض کردم رو به دادگاه ارائه دادیم و دادگاه هم به شرح زیر تاریخ دادرسی معین کرد :
برای اون بساز بفروش متواری : 92/10/24
برای بساز بفروش دیگر : 92/10/30
( اینکه دادگاه پرونده ما رو پذیرفته و وقت رسیدگی برایش تعیین کرده میتونه نشانه مثبتی باشه ؟ )

حالا بنده همون طور که قبلا خدمتتون عرض کرده بودم میخواستم لایحه دفاعیه متناسب با موضوع رو تنظیم کنم و لطف میکنید اگه بنده رو در موارد زیر راهنمایی کنید :
1- در لایحه دفاعیه به چه مواردی اشاره کنم ؟ ( با چه الفاظی ؟ )
2 - در حکم صادر شده برای این موضوع به مواد 202، 203 ، 515، 519 قانون آیین دادرسی مدنی و مواد 10 و 219 قانون مدنی استناد شده است .... آیا این مورد میتونه به ما در بهتر تنظیم کردن لایحه کمک کنه ؟

در آخر ممنون میشم راهنمایی بفرمایید با توجه به شرایط و موضوع پرونده ما چگونه در دادگاه حاضر بشیم ؟ ( در دادگاه چگونه صحبت کنیم و روی چه مواردی تاکید کنیم ؟ )
بینهایت سپاسگذارم Shy @
پاسخ
#12
مخاطب محترم به نظر بنده همانگونه که قبلاً خدمت حضرتعالی عرض کردم عمل کنید و لوایح خود را بر اساس بیانات قبلی تقسیم بندی و نگارش کنید و قبل از ارائه لایحه تکمیلی را برای بنده ارسال تا برسی کنم و در صورت اشکال برای شما اشکالات را از نظر خود ارسال کنم
بالا ترین محکمه وجدان است.و بالاترین پشتوانه مطالعه و تفکر در امور.تلفن دفتر انجمن جناب خدائی فر46 30 92 66 - 021 جهت تماس
پاسخ
#13
با سلامی دوباره خدمت همه دوستان و تشکر ویژه از جناب تیموری و جناب حکمت .
دوستان دادگاه اون بساز بفروشی که محکوم به اش را با تاخیر داده بود به صورت غیابی برگزار شد ( چون در حال حاضر آدرس معتبری از محل سکونت اش نداریم ) ... و دادگاه هم همون طور که دوستان فرموده بودند خوانده رو محکوم به پرداخت حدودا 15 میلیون تومان به عنوان خسارت تاخیر تادیه در حق خواهان کرد Blush .

چند روز پیش ما آدرس یه خونه ای رو بدست آوردیم که به احتمال خیلی زیاد متعلق به همین بساز بفروشه هستش و الان اجاره اش داده . عده ای به ما گفته اند که میتونید برید درخواست تامین خواسته بکنید و اون خونه رو توقیف کنید و ... .

حالا سوالات من از خدمت دوستان اینه که :
1 - آیا میشه این خونه رو توقیف کرد ؟ ( ما فقط یه آدرس ازش داریم و چه موارد دیگه ای نیاز هست و ما اونها رو چه جوری باید بدست بیاریم ؟ )

2 - اگر میشه توقیف کرد با توجه به اینکه دادگاه غیابی بوده مراحل کار به چه صورت میشه ؟ ( آیا غیابی بودن رای تاثیری در این امر داره ؟ )

3 - باتوجه به شرایط دادخواست ما که مبتنی بر رای قطعی شده بوده آیا برای توقیف مال باید مبلغی رو به عنوان تضمین پرداخت کنیم ؟ ( آیا دادخواست ما مبتنی بر سند رسمی بوده که نیازی به پرداخت هزینه تضمین نباشه ؟ )

4 - کلا باتوجه به شرایط پرونده ما ، چه اقداماتی رو الان باید انجام بدیم که درست ترینه کارها باشه و هر چه سریعتر بتونیم اون خونه رو توقیف کنیم ؟ ( چون طرف ما خیلی آدم ناجوریه و اگه بفهمه حکم به نفع ما صادر شده سریع این خونه رو به نام کس دیگه میزنه و ماجراهایی درست میکنه Dodgy )

خیلی ممنون از همه دوستان ... خدا واقعا خیرتون بده Rolleyes @


پاسخ
#14
مخاطب محترم با عنایت به بیانات شما اولاً خوشحال شدیم که شما به هدف مورد نظرتون رسیده اید و در پاسخ به سوالات بعدی شما به شرح ذیل نظر خود را بیان میکنم
1 - آیا میشه این خونه رو توقیف کرد ؟ ( ما فقط یه آدرس ازش داریم و چه موارد دیگه ای نیاز هست و ما اونها رو چه جوری باید بدست بیاریم ؟ )
بله میشود آن خانه را توقیف نمود به شرط اینکه بتوانید سند و مدرکی محکم داشته باشید مانند مبایعه نامه و یا اجاره نامه مستاجر و در این مورد هم به شما توصیه میکنم به صورت مشتری به بنگاه های محل وقوع ملک رفته بدون اینکه کسی بفهمد خود را بجای خریدار جا زده و بنگاهی که اجاره نامه با مستاجر فعلی نوشته شده را پیدا کنید و یا بنگاهی که آن ملک را خریده را پیدا کنید و شما خود را تحت عنوان خریدار آن ملک معرفی کنید و پس از اطمینان از مالکیت شخص مورد نظر فوراً تقاضای تامین بدهید و ملک موصوف را توقیف کنید سپس مراحل بعدی اجراء
2 - اگر میشه توقیف کرد با توجه به اینکه دادگاه غیابی بوده مراحل کار به چه صورت میشه ؟ ( آیا غیابی بودن رای تاثیری در این امر داره ؟ )
شما در مورد احکام غیابی باید یک ضامن نزد شعبه رسیدگی کننده باید معرفی کنید تا پرونده شما به اجرای احکام ارسال شود و فعلاً فکر میکنم رویه شده در بعضی از شعبات تهران اگر کسی اگر ضامن نداشته باشد به اندازه محکوم به سفته بعنوان ضمانت قبول میکنند
3 - باتوجه به شرایط دادخواست ما که مبتنی بر رای قطعی شده بوده آیا برای توقیف مال باید مبلغی رو به عنوان تضمین پرداخت کنیم ؟ ( آیا دادخواست ما مبتنی بر سند رسمی بوده که نیازی به پرداخت هزینه تضمین نباشه ؟ )
هم میتوانید ضامن ببرید و هم موارد مشروحه سوال دوم ضمانت هم میتواند توسط کامن دولت باشد که بیشتر این مورد است یا سند ملک و یا سفته و یا پول نقد مهم ضمانت است شما حرف دهن قاضی رسیدگی کننده نگذارید چون اگر وجه نقد به صندوق دولت بدهید گرفتن آن وجه پدر آدم را در می آورند شما فکر موارد قبل باشید که حتماً ابتدا قاضی ضامن معتبر میخواهد
4 - کلا باتوجه به شرایط پرونده ما ،چه اقداماتی رو الان باید انجام بدیم که درست ترینه کارها باشه و هر چه سریعتر بتونیم اون خونه رو توقیف کنیم ؟
تقاضای اجرائیه سپس ارسال پرونده به اجرای احکام و بعد مراحل مشروحه بالا
این نظر بنده بوده شاید دوستان نظر بهتر داشته باشند
بالا ترین محکمه وجدان است.و بالاترین پشتوانه مطالعه و تفکر در امور.تلفن دفتر انجمن جناب خدائی فر46 30 92 66 - 021 جهت تماس
پاسخ
#15
بی نهایت سپاسگذارم جناب تیموری .
با توجه به اینکه بنده حقوقدان نیستم ، یه سری ابهاماتی الان برام پیش اومده که ممنون میشم مثل همیشه لطف کنید و راهنماییم بفرمایید :
1 - ما الان آدرس و پلاک ثبتی اون خانه مورد نظر رو داریم و مطمئنیم که خانه مذکور برای اون شخص است . آیا با این وجود بازم نیازی به مبایعه نامه و یا اجاره نامه برای توقیف اون ملک هست ؟

2- درخواست تامین خواسته رو ما باید به صورت لایحه به دادگاه بدیم یا طریق دیگری داره ؟ ( اگر به صورت لایحه هست چجوری باید تنظیم اش کنیم ؟ )

3 - اول باید درخواست اجرای حکم رو بدیم و بعد درخواست تامین خواسته رو یا با ارائه درخواست تامین خواسته حکم خود به خود به مرحله اجرا درمیاد ؟ ( کلا به چه صورت است ؟ الان ما فقط باید بریم درخواست تامین خواسته بدیم یا قبل و بعد از درخواست تامین خواسته کار دیگری هم باید انجام بدیم ؟ )

4 - اگر درخواست تامین خواسته ما با موفقیت ثبت بشه ، دادگاه خودش با مکاتبه ای که با اداره ثبت میکنه خونه رو توقیف میکنه یا این وسط ما هم باید یه سری کار انجام بدیم ؟ ( حالا نمیدونم اون کارها چی میتونه باشه ؟ )

مثل همیشه ممنون Shy ... ( شرمنده اگه این ابهامات ما ابتدایی هست به هر حال هر علمی ریزکاریهای خاص خودشو داره Blush )
پاسخ
#16
مخاطب محترم پاسخ با توجه به سوالات حضرتعالی نظرات خحود را به شرح ذیل معروض میدارم
1- ما الان آدرس و پلاک ثبتی اون خانه مورد نظر رو داریم و مطمئنیم که خانه مذکور برای اون شخص است . آیا با این وجود بازم نیازی به مبایعه نامه و یا اجاره نامه برای توقیف اون ملک هست ؟
اگر اطمینان کامل دارید که قتعاً ملک در اداره ثبت به نام وی ثبت شده نیازی نمیباشد

2- درخواست تامین خواسته رو ما باید به صورت لایحه به دادگاه بدیم یا طریق دیگری داره ؟ ( اگر به صورت لایحه هست چجوری باید تنظیم اش کنیم ؟ )
تقاضای تامین یا در بدو امر ضمن دادخواست داده میشود و اگر حکم قطعی صادر شده باشد و پرونده به اجرای احکام ارسال شده باشد نیازی به قرار تامین نیست شما به واسطه لایحه در اجرای احکام تقاضای توقیف ملک را خواهید نمود
3 - اول باید درخواست اجرای حکم رو بدیم و بعد درخواست تامین خواسته رو یا با ارائه درخواست تامین خواسته حکم خود به خود به مرحله اجرا درمیاد ؟ ( کلا به چه صورت است ؟ الان ما فقط باید بریم درخواست تامین خواسته بدیم یا قبل و بعد از درخواست تامین خواسته کار دیگری هم باید انجام بدیم ؟ )
در صورت قطعیت حکم و صدور اجراییه و ارسال پرونده به اجرای احکام قرار تامیین معنی ندارد باید در اجرای احکام تقاضای توقیف نمود
4 - اگر درخواست تامین خواسته ما با موفقیت ثبت بشه ، دادگاه خودش با مکاتبه ای که با اداره ثبت میکنه خونه رو توقیف میکنه یا این وسط ما هم باید یه سری کار انجام بدیم ؟ ( حالا نمیدونم اون کارها چی میتونه باشه ؟ )در بالا دو بار توضیح داده ام
این نظر بنده بوده شاید دوستان نظر دیگر داشته باشند
بالا ترین محکمه وجدان است.و بالاترین پشتوانه مطالعه و تفکر در امور.تلفن دفتر انجمن جناب خدائی فر46 30 92 66 - 021 جهت تماس
پاسخ
#17
خیلی ممنون جناب تیموری . مثل همیشه لطف کردید با پاسخ جامع و کاملتون Rolleyes .
ما چند روز پیش به شعبه مراجعه کردیم گفتند که دو راه دارید :
- یا باید پول نشر آگهی رای رو بدیم و بگذاریم مدت قانونی اش سپری بشه و حکم وقتی از حالت واخواهی خارج شد ( رای ابلاغ قانونی شد ) اون موقع تقاضا اجرا حکم رو بدیم و در مرحله اجرا خانه مورد نظر رو توقیف کنیم .

- یا اینکه بریم یه دادخواست تامین خواسته بدیم و ملک رو توقیف کنیم و بعد مراحلی که در بالا خدمت شما عرض کردم رو طی کنیم .

ممنون میشم بفرمایید که :
1 - به نظر شما کدام مسیر رو انتخاب کنیم بهتر است ؟

2 - آیا ما باید در هر دو صورت ضمانت برای توقیف ملک بدیم یا اگه حکم به مرحله اجرا برسه با توجه به اینکه دادخواست ما بر اساس دادنامه قطعی شده است ( سند رسمی ) نیازی به دادن ضمانت نیست ؟

ممنون Shy @
پاسخ
#18
مخاطب محترم در صورت قطعیت حکم به نظر من هر دو را توئماً انجام دهید هم تقاضای تامین و هم نشر آگهی و با بت خسارت احتمالی بجای وجه در صورت قبول دادگاه کفیل بگذارید و یا سند چون وجوه واریزی به حساب دادگستری دریافتش بعد از گذشت زمان زیاد و با مشقت بوده و در صورت عدم قبول و استطاعت خواهان شرایط فرق میکند و یا میتواند در صورت عدم اطلاع خوانده نشر آگهی نموده و پس از ارائه ضامن کارمن یا سند پرونده به اجرای احکام ارسال و در آن زمان تقاضای توقیف و فروش بکنید لذا شرایط بستگی به وضعیت مالی خواهان و صبر و حوصله وی دارد
بالا ترین محکمه وجدان است.و بالاترین پشتوانه مطالعه و تفکر در امور.تلفن دفتر انجمن جناب خدائی فر46 30 92 66 - 021 جهت تماس
پاسخ
#19
ممنون جناب تیموری .
یعنی الان با این شرایط پرونده ما ، اگر حکم به مرحله اجرا هم برسه باز هم برای توقیف ملک در مرحله اجرا باید ضمانت ( خسارت احتمالی ) بذاریم ؟
پاسخ
#20
مخاطب محترم با توجه به غیابی بودن دادنامه شما باید جهت ارسال پرونده به اجرای احکام تامین مناسب ارائه نمایید احتمالاً جهت ارسال پرونده به اجرای احکام باید یک کارمند دولت جهت ضمانت شما به دادگاه معرفی نمایید و پس از ارسال پرونده به اجرای احکام جهت امور اجراء نیازی به ضامن نمی باشد
بالا ترین محکمه وجدان است.و بالاترین پشتوانه مطالعه و تفکر در امور.تلفن دفتر انجمن جناب خدائی فر46 30 92 66 - 021 جهت تماس
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  تصادف و ادعا خسارت پس از ۱ ماه hesam_al 8 11,522 ۲۹ بهمن ، ۱۳۹۴, ساعت --> ۳۵ : ۲۰
آخرین ارسال: حکمت
  این موضوع حقوقی هست یا کیفری ؟ h_dev 28 37,653 ۱۰ اسفند ، ۱۳۹۳, ساعت --> ۱۵ : ۲۰
آخرین ارسال: کامیاب
  آیا میشه برای متوقف کردن بی جهت کار ساخت وساز مسکن ادعا خسارت کرد ؟ h_dev 4 7,661 ۲۷ بهمن ، ۱۳۹۲, ساعت --> ۲۶ : ۰۰
آخرین ارسال: h_dev

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان