امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نحوه ثبت شرکت سهام خاص
#1
Music 
نحوه ثبت شرکت سهام خاص
پنجشنبه 06 خرداد 1389 ساعت 07:25 LAWYER
برای ثبت شرکتها مدارکی جهت تحویل به اداره ثبت شرکتها نیاز می باشد، و هر شرکتی نیاز برای مدارک خاص خود را دارد. براین اساس لازم است چگونگی ثبت هر یک از شرکتها را جداگانه و براساس تعریفی که قانونگذار ارائه کرده توضیح و شرح دهیم:
1- ثبت شرکت سهامی خاص
شرکت سهامی شرکتی است که سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آن است. می توان شرکت سهامی خاص را شرکتی دانست که تمام سرمایه آن توسط موسسین تامین می شود، و سرمایه آن به سهام تقسیم، و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آنها است.
الف- مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص
با این اوصاف جهت ثبت شرکت سهامی خاص به مدارک ذیل است که عبارتند از:
1. اظهارنامه شرکت سهامی خاص توسط اداره ثیت شرکتها بصورت فرم چاپ شده است. نسخه 2
2. اساسنامه شرکت سهامی خاص که توسط موسسین تهیه می شود. 2 جلد
3. صورت جلسه محمع عمومی موسسین 2 نسخه
4. صورت جلسه هیئت مدیره با امضای مدیران منتخب 2 نسخه
5. فتوکپی شناسنامه کلیه سهامداران و بازرس یا بازرسان
6. ارائه گواهی پرداخت حداقل 35% سرمایه شرکت از بانکی که حساب شرکت در شرف تاسیس در آنجا افتتاح شده است.
7. ارائه مجوز درصورت نیاز ( بنا به اعلام اداره ثبت شرکتها)
8. ارائه تقویم نامه کارشناس رسمی دادگستری در صورتی که آورنده سرمایه شرکت اموال غیرنقدی ( منقول یا غیرمنقول ) را معرفی کرده باشد.
9. ارائه اصل سند مالکیت در صورتی غیرمنقول جهت سرمایه شرکت معرفی شده باشد.
10. انتقال مال غیرمنقول به نام شرکت.
ب- مراحل ثبت شرکت سهامی خاص
هنگامی که شخصی بخواهد شرکت سهامی خاص را به ثبت برساند قبل از هرچیز باید دو برگ اظهارنامه را تکمیل و اساسنامه شرکت را تنظیم نمایند، و بعد از آن باید جهت پرداخت هزینه تعیین نام به بانک مربوطه و با مراجعه به حسابداری بعد از رویت فیش ذیل برگ اظهارنامه را ممهور به مهر اداره ثبت شرکتها خواهد نمود. متقاضیان ثبت باید چند نام را کتبا نوشته جهت انتخاب نام شرکت به واحد تعیین نام اداره ثبت شرکتها مراجعه و تحویل مسئول مربوطه دهند. مسئول مربوطه نسبت به تعیین نام اقدام و بعد از اخذ موافقت از مسئولین اداره ثبت شرکتها، نام انتخابی را در واحد مربوطه ثبت دفتر نماید. نام انتخابی باید نام انتخابی باید نام خارجی نباشد و قبلا به ثبت نرسیده باشد، و دارای معنا و مفهوم بوده و با فرهنگ انقلاب اسلامی مطابقت داشته باشد. مدارک مورد نیاز باید تحویل قسمت پذیرش اداره ثبت شرکتها شده و رسید دریافت کند، و متصدی مربوطه جهت اخذ نتیجه به اداره ثبت شرکتها مراجعه کند. درصورتی که مدارک تقدیمی کامل و بدون مشکل باشد، کارشناس مربوطه نسبت به تهیه پیش نویس آگهی ثبت اقدام و پس از تایید مسئولین مربوطه تایپ و در روز مراجعه تحویل متقاضی خواهد شد. متقاضی ثبت باید به نمایندگی حق الثبتی که در ذیل اظهارنامه ذکر شده است اقدام نماید. متقاضی ثبت باید به نمایندگی مذکور در بند «پ» و مبلغ حق الدرج را یکجا به بانک مربوطه پرداخت کند، و فیش های پرداختی را تحویل حسابداری دهد و متصدی حسابداری باید اقدام به مهر نمودن اظهارنامه نماید. متقاضی ثبت، مدارک را باید به قسمت ثبت دفاتر اداره ثبت شرکتها تحویل و مسئول مربوطه پس از ثبت در دفتر و تعیین شماره ثبت شرکت و درج آن بر روی اظهارنامه نسبت به اخذ امضاء از متقاضی اقدام و متقاضی بعد از قید جمله ثبت با سند برابر است ذیل دفتر را امضاء کند، سپس آگهی تاسیس تایپ شده به امضای رئیس اداره ثبت شرکتها خواهد رسید و یک نسخه از مدارک در بایگانی اداره ثبت نگهداری و نسخه دیگر بعد از مهر شدن تحویل متقاضی می گردد.
متقاضی ثبت، مدارک خود و پرونده متشکله را به قسمت دبیرخانه اداره برده و پس از ثبت آگهی در دفتر اندیکاتور نسبت به درج شماره ثبت دفتر و مهر نمودن آگهی تایپ شده اقدام و نسخه مربوطه به اداره ضبط در بایگانی خواهد شد. بعد از تحویل مدارک، نسخه دوم آگهی به واحد روابط عمومی جهت درج در روزنامه کثیرالانتشار تحویل و نسخه اول آگهی به دفتر شرکت سهامی روزنامه رسمی، واقع در تهران، پارک شهر، خیابان بهشت، ساختمان روزنامه رسمی جهت درج در روزنامه رسمی تحویل و نسبت به پرداخت حق الدرج اقدام نماید.


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  ضرورت و نحوه اخد مجوز برای آموزش آنلاین mohsenkeshavarzi 2 349 ۳۱ ارديبهشت ، ۱۴۰۱, ساعت --> ۵۴ : ۲۱
آخرین ارسال: mastaneh.amini
  حق ثمن‌ واگذاری سهام در وکالت بلاعزل فروش سهام ایرج دستگیری 0 370 ۲۶ فروردين ، ۱۴۰۰, ساعت --> ۵۶ : ۱۶
آخرین ارسال: ایرج دستگیری
  حق‌الزحمه بازرس شرکت سهامی خاص پویا 6 12,961 ۱۱ بهمن ، ۱۳۹۶, ساعت --> ۴۷ : ۰۳
آخرین ارسال: site2017
  آیا میتوان عضو دو شرکت بود؟ farshad271 2 6,972 ۷ بهمن ، ۱۳۹۶, ساعت --> ۰۳ : ۰۳
آخرین ارسال: site2017
  شرکت نرم افزاری و پایان خدمت mohsen-rashidi 1 4,007 ۲ بهمن ، ۱۳۹۶, ساعت --> ۰۵ : ۰۱
آخرین ارسال: site2017

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان