امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
شکایت از وزارت نیرو به اتهام انتقال غیر قانونی تمام آب زاینده رود
#1
Video 
سلام

رودخانه زاینده رود، مهم ترین و بزرگترین رودخانه دائمی مرکز ایران، با انتقال تمام آب آن به یزد در سال 1379 به نوعی به رودخانه ای فصلی تبدیل شده است. علت آن هم این است که این انتقال بایستی پس از تأمین جایگزین آن با افتتاح تونل سوم کوهرنگ انجام می شد، در حالی که این تونل هنوز هم افتتاح نشده است.
این انتقال نه تنها باعث نابودی اکوسیستم حوزه زاینده رود و گاوخونی؛ و کشاورزی و بخش بزرگی از فضای سبز اصفهان و پیشرفت کویر به سوی استان اصفهان و خود استان یزد؛ و ایجاد منبع جدیدی برای ریزگرد شده، بلکه تأمین آب خانگی شهروندان اصفهانی هم در تابستان ها با مشکل و کمبود رو به رو شده است. این کمبود در امسال به حد بی سابقه ای رسیده و حتی احتمال قطع کلی آب در شهریور ماه وجود دارد، یعنی حتی آب آشامیدنی هم نخواهیم داشت!
این در حالی است که در انتقال تمام آب زاینده رود تا قطره آخر برای معادن و صنعت یزد هیچ وقفه و یا حتی کاهشی به وجود نمی آید و در عین حال مردم استان یزد هم هیچ مشکلی در زمینه آب خانگی خود نداشته اند!
مسؤولین هم پاسخگو نیستند. نمونه آن عدم پاسخگویی آنان به خواسته بر حق کشاورزان مصیبت دیده اصفهانی در این 13 سال شوم برای زاینده رود بوده است، که نتیجه آن در پایان سال گذشته دیده شد و متأسفانه با آسیب دیدن کشاورزان مظلوم و از دست دادن بینایی برخی از آنان همراه بود. البته اگر پافشاری کشاورزان که هست و نیست خود را از دست داده اند نبود، همین آب موقتی زاینده رود هم باز نمی شد. این آب هم که سرانجام از چند روز پیش، مثل 13 سال اخیر باز هم بسته شد ...
یادآور می شود که شکایتی در این مورد چند سال پیش از شرکت آب منطقه ای استان اصفهان شد و متأسفانه به نتیجه نرسید. ولی از همان ابتدا این که چرا آب منطقه ای استان به عنوان متهم (یا لااقل متهم اصلی) معرفی شد عجیب بود. بر کسی پوشیده نیست که این کار در سال 1379 توسط رییس جمهور وقت و متأسفانه با سوء استفاده ایشان از قدرت، به نفع شهر و استان خود صورت گرفت. البته رییس جمهور بعدی هم مشکلات را با باز گذاشتن دست استان سر چشمه زاینده رود در استفاده بیش از حد و غیر قانونی از رودخانه پیچیده تر کرد، ولی وقتی آب زاینده رود از خود اصفهان قطع و برای یزد غصب شد، غصب از استان سرچشمه غیر قابل پیش بینی نبود. تمام کسانی هم که در ایجاد (و بدتر شدن) این وضع نقش داشته اند بایستی پاسخگو باشند ولی در اینکه «عامل آغازین و اصلی مشکل، انتقال غیر قانونی تمام آب زاینده رود تا قطره آخر به یزد است» شکی نیست. ضمن این که ادامه کار غیر قانونی هم خلاف قانون است و برای همین من فکر می کنم «وزارت نیرو بایستی به عنوان متهم معرفی شود».
چگونه می توان در این زمینه از وزارت نیرو شکایت کرد؟

با احترام
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  نمونه شکایت حفر چاه Kazemi 0 1,326 ۱۷ مهر ، ۱۳۹۹, ساعت --> ۲۳ : ۱۲
آخرین ارسال: Kazemi
  شکایت تصادف hatampour68 0 1,402 ۱۷ شهريور ، ۱۳۹۹, ساعت --> ۰۲ : ۰۵
آخرین ارسال: hatampour68
  فوری فوری شکایت حقوقی از ۲۸ فرد متوفی وچند نفر سهامدار ومالک حمید حمیدپور 0 1,411 ۲۷ دي ، ۱۳۹۸, ساعت --> ۲۸ : ۰۲
آخرین ارسال: حمید حمیدپور
  مشکلات انتقال سند خودرو hortash 0 2,917 ۸ اسفند ، ۱۳۹۶, ساعت --> ۱۲ : ۱۴
آخرین ارسال: hortash
  شکایت بعد از تصادف پیروز 8 12,009 ۳ بهمن ، ۱۳۹۶, ساعت --> ۲۸ : ۱۹
آخرین ارسال: پیروز

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان