امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
حیاط بدون مجوز از شهرداری
#1
سلام برشما وخسته نباشید و تشکر فراوان از سایت خوبتان.من یه هفته پیش یک حیاطی خریدم به مبلغ 50,000,000تومان و 40,000,000تومان اول دادم وبقیه رو بعد یک ماه موقع تحویل خانه و قولنامه ای هست بدون کد رهگیری و بدون مجوز ساخت شبانه ساختن اطراف تبریز
سوال اول .اگر بخوام سند رسمی کنم چقد جریمه داره
سوال دوم.اگر طرف خونه رو بعد یه ماه تحویل نده چیکار کنم
سوال سوم.کد رهگیری نزد بنگاه دلیلش چی میتونه باشه
باتشکر
پاسخ
#2
با سلام خدمت جنابعالی
درخصوص سوال مطروحه روشن نشده که آیا شما فقط حیاط را خریداری کرده اید یا حیاط به همراه خانه را ، در هرصورت فروشنده موظف است طبق مفاد و شروط قولنامه ملک فروخته شده را به نام شما با حضور در دفترخانه سند بزند . البته با فرض اینکه این ملک در حال حاضر دارای سند رسمی و ثبتی است . از آنجا که خانه یا حیاط بدون مجوز و پروانه ساخت ، ساخته شده صاحب فعلی خانه جریمه می شود . میزان این جریمه و چگونگی تصمیم گیری درخصوص مورد به عهده ی کمیسیون ماده ی 100 شهرداری می باشد . بنابراین این کمیسیون با توجه به متراژ ساخت و برخی موارد دیگر میزان جریمه را تعیین می کنند . نظر به اینکه صاحب فعلی سند و ملک موصوف دست به چنین کاری زده و ایشان برای انتقال این ملک نیازمند به اخذ پایان کار و سند رسمی می باشند به همین جهت باید پس از طی مراحل کمیسیون ماده 100 و پرداخت جریمه و اخذ سند طبق قولنامه با حضور در دفترخانه سند ملک قولنامه ای را به نام شما منتقل نمایند . البته لازم است تا قولنامه مطالعه شود زیرا شروط ضمن آن مهم است . ممکن است در قولنامه شرطی آمده باشد که مالک فعلی درصورت انصراف از عقد بتواند با پرداخت مبلغی جریمه معامله را فسخ نماید .
درخصوص سوال سوم پاسخ روشنی به نظر نمی رسد امیدوارم سایر دوستان بتوانند به این سوال پاسخ دهند .
پاسخ
#3
سلام أقا حامد خیلی ممنون از توضیح کاملتان.منظور از حیاط یک باب خانه خریدم 80 متر میباشد.
در قولنامه نوشته شده که کلیه تعهدات شخصی به عهده فروشنده و تعهدات دولتی به عهده خریدار.منظور این نوشته چیست.
در مورد سوال سوم هم ببخشین ناقص افتاده بود.سوال این بود قولنانه نوشته شده بدون کدرهگیری هست.آیا اشکال داره بدون کدرهگیری
پاسخ
#4
درباره ی اینکه کلیه تعهدات شخصی به عهده فروشنده و تعهدات دولتی به عهده خریدار است ، این شرط مبهم است زیرا مشخص نیست که منظور از تعهدات دولتی چیست . اما درباره ی تعهدات شخصی به نظر می رسد روشن است که تعهدات شخصی فروشنده همان تعهداتی است که در راستای انتقال خانه ی فروخته شده نسبت به خریدار دارد زیرا در غیر اینصورت نمی توان تعهدات شخصی دیگری برای فروشنده درنظر گرفت . بنابراین تعهدات شخصی فروشنده همان کارهایی است که باید جهت انتقال خانه انجام بدهد که اعم از رجوع به شهرداری و اخذ پایان کار و مراحل کمیسیون ماده ی 100 و پرداخت جریمه و در نهایت حضور در دفترخانه و اننتقال سند به نام شما می باشد . اما منظور از تعهدات دولتی روشن نیست .زیرا شهرداری یک نهاد دولتی نیست که کارهای مربوط به آن در زمره ی تعهدات دولتی قرار بگیرد . به همین جهت این شرط مبهم است و لازم است روشن شود که توافقات طرفین و منظور طرفین از تعهدات دولتی چه بوده .
به هرحال حتی اگر منظور طرفین از اینکه تعهدات دولتی بر عهده ی خریدار باشد ، این باشد که کارهای مربوط به شهرداری و جریمه و اخذ سند بر عهده ی خریدار باشد ، با فرض اینکه خانه در حال حاضر دارای سند ثبتی باشد ، بازهم همه ی این تعهدات درواقع بر عهده ی فروشنده است زیرا تازمانیکه سند به نام فروشنده است این فروشنده است که جریمه شده و همه ی کارها و مقدامات لازم را برای انتقال سند به خریدار باید انجام دهد نه خریدار .
درخصوص کد رهگیری هم باید بگوییم از آنجاکه کد رهگیری را بنگاهی بعد از انعقاد قولنامه با رجوع به اتحادیه مشاورین املاک به عنوان یک کد دریافت می کند و این این کد رهگیری را فروشنده هم می تواند دریافت کند بنابراین قولنامه بدون کد رهگیری مشکل چندانی ندارد زیرا کد رهگیری فرع بر اصل قولنامه بوده و قولنامه به عنوان یک تعهد دوطرفه معتبر است . علت عدم کدرهگیری در قولنامه هم احتمالاً این است که بنگاهی این کد را از اتحادیه دریافت نکرده و می توان به اتحادیه رجوع کرده و این کد را دریافت نمود . درهرصورت عدم ذکر کد رهگیری خللی به اصل معامله وارد نمی سازد .
پاسخ
#5
مرسی بابت راهنمایی خوب و قابل فهم.خیلی متشکرم.
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Question معافیت عوارض شهرداری keykavous 0 956 ۴ آذر ، ۱۳۹۸, ساعت --> ۵۴ : ۲۳
آخرین ارسال: keykavous
  ایا حیاط جزو مشاعات اپارتمان تجاری مسکونی محسوب میشود؟ amirt2000@yahoo.com 3 7,378 ۲۶ آبان ، ۱۳۹۵, ساعت --> ۱۶ : ۱۳
آخرین ارسال: amirt2000@yahoo.com
  نوشتن بیع نامه توسط مشاور املاک بدون احراز هویت مال فقط با وکالت و چنگیزوند 2 5,751 ۱۸ مرداد ، ۱۳۹۵, ساعت --> ۳۴ : ۱۵
آخرین ارسال: چنگیزوند
  پلمپ بدون دلیل شهرداری fouladvand 44 79,373 ۲۲ خرداد ، ۱۳۹۴, ساعت --> ۵۱ : ۱۶
آخرین ارسال: حکمت
Music درخواست ابطال صورت مجلس بدون طرف دعوی قراردادن سازمان ثبت اسناد و حکمت 0 4,366 ۲ آبان ، ۱۳۹۲, ساعت --> ۴۱ : ۱۷
آخرین ارسال: حکمت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان