امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سوالات متداول
#1
سلام سال نو مبارك سايت خيلي خوب و فعالي است يك سوال :اگر در وجه چك بدون تاريخ نوشته شود تضمين چه ضمانت اجرايي داردسوال2اگر زوجه اي منزل خود را با توافق با زوج ترك كند و به مدت 3سال جدا زندگي كند و در طي دوران با زوج ارتباط هم داشته باشد شرايط پرداخت نفقه مهريه چه ميشود و زوجه بخواهد مجددا زندگي كند ولي زوج بگويد ادامه زندگي در گرو بخشش مهريه است متشكرمAngel
پاسخ
#2
(۸ فروردين ، ۱۳۹۲, ساعت --> ۵۸ : ۱۴)ريحاني نوشته است: سلام سال نو مبارك سايت خيلي خوب و فعالي است يك سوال : اگر در وجه چك بدون تاريخ نوشته شود تضمين چه ضمانت اجرايي دارد ؟

سلام
دوست گرامی اگر در قسمت وجه چک به جای مبلغ نوشته شود تضمین ! ، چک فوق هیچ گونه ارزشی ندارد . چرا که مبلغی نوشته نشده است . اما اگر منظورتان این است که مبلغ قید شده و در قسمت ( در وجه ) بابت تضمین نوشته شده است ، باید عرض کنم هیچ تاثیری در اصل پرداخت مبلغ چک ندارد . در صورتی که چک بایت تضمین باشد میتوان شکوائیه خیانت در امانت را مطرح نمود .

(۸ فروردين ، ۱۳۹۲, ساعت --> ۵۸ : ۱۴)ريحاني نوشته است: سوال2اگر زوجه اي منزل خود را با توافق با زوج ترك كند و به مدت 3سال جدا زندگي كند و در طي دوران با زوج ارتباط هم داشته باشد شرايط پرداخت نفقه مهريه چه ميشود و زوجه بخواهد مجددا زندگي كند ولي زوج بگويد ادامه زندگي در گرو بخشش مهريه است متشكرمAngel

چون ترک منزل با توافق با زوج بوده است ، در این صورت زوجه ناشزه محسوب نمی شود و نفقه به ایشان تعلق می گیرد . مگر اینکه در خصوص نفقه با همدیگر توافق نموده باشند و بصورت کتبی این موضوع درج شده باشد . پرداخت مهریه هیچ ارتباطی به نفقه ندارد . آغاز زندگی دوباره به شرط بخشش مهریه ، بستگی به میل و اراده زوجه دارد . اما به نظر بنده مهریه به عنوان پشتوانه ای برای زوجه است و بخشش آن اشتباه می باشد .
جهت اخذ مشاوره رایگان با دفتر مؤسسه تماس بگیرید : ۶۶ ۱۷ ۵۷ ۶۶ ۰۲۱ / ۴۳۴۹ ۸۵۷ ۰۹۱۲
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان