امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
خانه قولنامه ای
#1
Star 
سلام
من یک خانه قولنامه ای خریدم و تقریبا سه پنجم پول را پرداخت نموده و در خانه ساکن شدم ..ولی متاسفانه هنگام محضر ،صاحبخانه در محضر حاضر نشد و بعد از مدت دوماه معطلی اکنون اظهار دارد که بنده پول را پرداخت ننموده ام و درخواست کنسلی قرارداد را دارد ...مبلغ دیر کرد برای هر روز پنجاه هزار تومان در نظر گرفته شده است... و بنگاه شهادت می دهد که بنده پول را آماده کرده بوذم و ایشان خودداری نموده است...
لطفا راهنمایی نمایید...با تشکر
پاسخ
#2
با سلام خدمت شما دوست گرامی
درخصوص پرسش شما درصورتی که بخشی از مبلغ بابت خرید خانه را پرداخت نموده اید و قرار بر این بوده که مابقی را در هنگام سند زدن در دفترخانه بپردازید و فروشنده از حضور در دفترخانه امتناع نموده است بنابراین شما می توانید با ارائه ی دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی از طریق مراجع حقوقی اقامه ی دعوی نمایید . با این حال در خصوص سوال شما چند نکته مبهم است : اول اینکه آیا شما در ازای پرداخت سه پنجم پول ، رسیدی مبنی بر این پرداخت دریافت کردید ؟ و یا شاهدی دارید ؟ چون در غیر اینصورت فروشنده نه تنها می تواند قولنامه را فسخ کند ( درصورت لحاظ چنین شرطی در قولنامه ) بلکه در مسترد نمودن پول یا ثمن پرداختی هم با مشکل مواجه خواهید شد . دوم آنکه بعد از آنکه شما به دفترخانه رفتید و فروشنده حاضر نشد باید گواهی عدم حضور از دفترخانه می گرفتید آیا گرفتید ؟ سوم آنکه روشن نشده بنگاه دقیقاً به چه چیزی شهادت می دهد ؟ آیا منظور شما از اینکه پول را آماده کرده بودید و ایشان خودداری نموده همان باقیمانده ی ثمن است یا یا همان سه پنجم مد نظر شماست ؟
با صرف نظر از سوالات فوق معمولاً در چنین مواردی دادخواست الزام به تنظیم سند و پرداخت وجه التزام پیش بینی شده در قولنامه داده می شود .
پاسخ
#3
با تشکر از لطف شما...
جواب سوال 1 - بله در ارتباط با پرداخت سه پنجم پول رسید دریافت نموده ام با شاهد و امضا بنگاه
جواب سوال 2 - بنده به محضر جهت دریافت گواهی عدم حضور مراجعه کردم ولی آنها گفتند که برای خانه های قولنامه ای گواهی صادر نمی شود.
جوال سوال 3 - بنگاه شهادت میدهد که بنده مابقی ثمن معامله را در تاریخ مقرر آماده نموده ام ولی آنها از دریافت پول خودداری نموده اند.
پاسخ
#4
با توجه به اظهارات جنابعالی درصورتی که بابت پرداخت سه پنجم و همچنین آمادگی برای پرداخت مابقی ثمن معامله شهودی دارید و همچنین با ارائه ی رسید پرداختی می توانید دادخواستی به خواسته ی الزام به تنظیم سند رسمی و پرداخت وجه التزام پیش بینی شده در قولنامه داده و حق خود را مطابه نمایید . ضمن اینکه می توانید برخی از شهود را از محضر هم به دادگاه بیاورید . این کار سبب می شود تا برای قاضی محرز گردد که شما در تاریخ مقرر به دفترخانه رفتید و جهت دریافت سند اقدام نمودید .
پاسخ
#5
با تشکر و لطف کردید
پاسخ
#6
سلام
من تقریبا یک سال گذشته یک واحد آپارتمانی نوساز با وام 20 میلیونی خریداری کرده ام. و در همان زمان خرید تمام مبلغ و حتی چند میلیون بیشتر را پرداخت کرده ام.بنگاه ای که معامله هم در آن انجام شد آشنای نزدیک می باشد. اسفند 91 طبق قولنامه وقت دفترخانه داشتیم اما چون فروشنده گفت که سند هنوز کار داره به اون مهلت دادیم ولی هنوز برای ثبت سند به ما اطلاع نداده و هر بار با بهانه ای فرصت می خواهد-ظاهرا علت این کار هم بدهی او به بانک است که قادر به پرداختش نیست و امروز و فردا می کند- حالا من قصد شکایت از فروشنده را دارم:
1- با شکایت مشکلی برای من بوجود نمی آید؟ و من می توانم به سند و مابقی پولم برسم؟
2- اگر زمان مراجعه به بانک طولانی شود امکان دارد که بانک در ازای بدهی دست روی واحد من ببرد؟
پاسخ
#7
با سلام خدمت مخاطب محترم با توجه به عرایض حضرتعالی به نظر بنده شما شکایت نمیتوانید بکنید چون شکایت مربوط به جرم میباشد نه مورد حضرتعالی پس شما میتوانید دادخواست الزام به تنظیم سند و همچنین دادخواست تسویه حساب مالک اصلی با بانک را بدهید و بانک در صورت تسویه حساب گیرنده وام اگر سند ملک در رهن بانک باشد میتواند ملک را توقیف و بفروشد چون ملکی که در رهن بانک میباشد تا زمانی که ملک فک رهن نشده حق فروش ندارد و در صورت فروش هم فروشنده و هم خریدار در مقابل بانک ضامن هستند به این معنی که مراجع قانونی و بانک اصولاً خریدار ملک را مالک نمی شناسد .و در زمانی خریدار مالک است که سند رسماً به نام خریدار شده باشد پس بانک در صورتی که دیونات ملک توسط مالک در زمان مقرر پرداخت نگردد هر لحظه میتواند از طریق ثبت یا دادگاه اقدام و اجرائیه گرفته و نسبت به تخلیه ملک اقدام کند و شما هم هیچ کاری از نظر قانونی نمیتوانید بکنید بجز تسویه کلیه دیونات بانک لذا این سوال را از حضرتعالی دارم شما و بنگاهی مگر در زمان خرید سند ملک را مشاهده نکردید؟ چرا بیشتر از مبلغ ارزش ملم پول دادید؟ چرا مبلغی بابت تسویه دیونات و تنظیم سند نگاه نداشتید؟ چرا در زمان تنظیم سند به دفترخانه مورد توافق نرفته و عدم حضور فروشنده را نگرفته اید؟ آیا اصولاً فروشنده ملک به حضرتعالی باتوجه به سند مالکیتش محرز بوده؟و سوالات بیشتر اگر بنگاهدار آشنای شما میبود چنین مشکلی حتماً برای شما بوجود نمی آمد چون وظیف دلال مطابق قانون مشاورین املاک برسی مورد معامله هم از نظر فیزیکی و هم از نظر احراز مالکیت فروشنده میباشد.پس اگر ایشان آشنا بود با توجه به توضیحات شما چنین کلاهی سرتان نمیرفت بروید هرچه زود تر تکلیف وام بان را مشخص کنید تا مشکلی بوجود نیاید و موارد بسیار دیگر این نظر بنده بوده شاید دوستان نظر بهتر و کاملتری داشته باشند
بالا ترین محکمه وجدان است.و بالاترین پشتوانه مطالعه و تفکر در امور.تلفن دفتر انجمن جناب خدائی فر46 30 92 66 - 021 جهت تماس
پاسخ
#8
ظاهرا سندها آماده شده ولی چون سازنده بدهی خودش را به بانک نداده هنوز به ما برای مراجعه به بانک اطلاع نداده اند؟
به نظر شما در این شرایط برای ما مشکلی پیش خواهد آمد؟
با توجه به اینکه پایان کار ساختمان چند ماهی است که گرفته شده سازنده برای پرداخت بدهی چقدر فرصت دارد که به بانک مراجعه کند؟
الان ما می بایست چکار کنیم؟
پاسخ
#9
البته سوالم رو کمی اصلاح می کنم،قولنامه نه مبایعه نامه قوی نوشتیم و اینکه مالک قصد فرار از بدهی نداره،150 میلیون تومن به بانک بدهکاره که قصد داره با فروش یکی از واحدهای دیگر در حال ساختش بدهی بانک رو بده ولی هنوز موفق به فروش نشده.....البته مالک در اون منطقه واحدهای بسیار زیادی فروخته و در حال ساخت دارد و بانک او را می شناسد. و دیگر اینکه بقیه خریداران واحدها هم وضعیت ما را دارند.
پاسخ
#10
با سلام خدمت مخاطب محترم در اینمورد که الان بیان میکنم نظر شخص بنده بوده و هیچ ارتباطی به حقوق و مسائل حقوقی ندارد هرچند حضرتعالی پاسخ تمام سوالات بنده را نداده اید ولی به نظر بنده اکثر بساز بفروشها با عوام فریبی و با پول مردم اخفال شده بساز بفروش شده زیرا بساز بفروش واقعی آن شخصی است که با پول و سرمایه شخصی خود کلیه امور را انجام داده و پس از تکمیل ساختمان ساخته شده را بفروشد و هیچگونه وام و اعتبار و پیش فروش و یا فروش به وعده نداشته باشد سازنده ای که پول کم دارد و یا سرمایه کم دارد اقدام به دریافت وام و یا پیش فروش میکند و به نظر بنده صاحب ملک شما با ظاهر سازی و عوام فریبی و با سوء استفاده از مسائل قبل مانند ساختن مجتمعها و واحدهای متعدد از حضرتعال و دیگر اشخاص سوء استفاده کرده زیرا بساز بفروش واقعی هیچ گاه به فرض دریافت اعتبار بانکی از تعهداتش در مقابل اشخاص ثالث عدول نمیکند و اعتبارش را به قول عامیانه خراب نمیکند و اگر لازم باشد با توجه به شرایطی که شما تعریف نموده اید یک یا دو یا هرچند واحد از املاکش را به ضرر می فروشد تا اعتبارش را حفظ کند هرچند هیچ بساز بفروشی اگر حتی ملک ساخته شده خود را نصف مبلغ روز هم بفروشد ضرر نمیکند چون اولاً با پول مردم به جایی رسیده و سرمایه کسب نموده ثانیاً ملک ساخته شده تا دوبرابر برای بساز بفروش سود نکند هیچگاه به اینکار دست نمیزند ثالثاً همه چیز به نرخ روز است همانگونه که در افزایش قیمت نرخ ملک سود میکند باید در کاهش قیمت نیز ضرر و خسارت نیز بدهد همیشه معاملات دو سر سود نمیشود گاهی باید زیان هم داد این پاسخ در جواب حضرتعالی بوده به نظر شخص بنده بروید تا کلاهتان برداشته نشده تمدید مهلت انتقال سند نموده و در موعد مقرری که قرار گذاشتید عدم حضور مالک را اگر در زمان تمدید سند را به نامتان نکرد بگیرید و الا شما و دیگر اشخاص آن مجتمع بهای سنگینی خواهید داد همانگونه که در ساخت و ساز اشخاص شریف بسیار وجود دارد اشخاص کلاهبردار هم بیشتر از اشخاص شریف وجود دارد .مواظب حرفهای عوام فریبانه و قولهای واهی باشید لازم به ذکر است اگر ملک در تصرف شما هست کوتاهی نکنید
بالا ترین محکمه وجدان است.و بالاترین پشتوانه مطالعه و تفکر در امور.تلفن دفتر انجمن جناب خدائی فر46 30 92 66 - 021 جهت تماس
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  خانه به نام مادرم هست. آیا میتواند از خانه بیرونم کند؟ محمدمحمدی 0 1,214 ۲۲ دي ، ۱۳۹۸, ساعت --> ۲۲ : ۱۷
آخرین ارسال: محمدمحمدی
  عدم حضور خريدار در دفتر خانه mr794613 1 4,644 ۲۲ آذر ، ۱۳۹۵, ساعت --> ۵۷ : ۲۰
آخرین ارسال: حکمت
Sad خانه قولنامه ای taghy 3 5,453 ۷ آذر ، ۱۳۹۵, ساعت --> ۵۴ : ۱۶
آخرین ارسال: حکمت
  تفکیک سند خانه mohamadrezai 1 4,436 ۱۶ تير ، ۱۳۹۵, ساعت --> ۰۱ : ۱۳
آخرین ارسال: حکمت
  مشکل همسایه خانه مجردی saeid1346 12 15,949 ۱ خرداد ، ۱۳۹۵, ساعت --> ۲۶ : ۰۹
آخرین ارسال: saeid1346

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان