امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
راه حل حقوقی برای سرک کشیدن همسایه
#1
سلام. 

ما در منزلی ویلایی ساکن هستیم و همسایه ای داریم (که ملک آنها هم ویلایی است) و دیوار بین دو ملک چندان بلند نیست، یعنی کافی است یک چهارپایه زیر پا بگذارید که بتوانید داخل ملک دیگر را ببینیند.
چند وقتی هست که متوجه شده ایم همسایه ما که آقایی میانسال هستند (و اگر در خیابان ایشان را ببینید فکر می کنید همین حالا از زیارت عتبات عالیات برگشته اند!) دقیقا همین کار را می کنند و داخل حیاط و منزل ما را نگاه می کنند. ما هم دو دختر نوجوان در خانه داریم و دوست داریم که بچه ها راحت باشند (که اگر این هم نبود، باز هم کار این آقا قابل توجیه نبود). یکی دو بار تذکر دادیم و ایشان از اساس موضوع را انکار کرد. چند روز پیش دخترم از پنجره اتاقش از آقا عکس گرفت که مشغول پاییدن منزل ما بود. باز رفتیم نشان دادیم و کتمان کرد و گفت داشتم تعمیرات می کردم و ... خلاصه حاشا کرد. با پلیس تماس گرفتم، گفتند ما راهی نداریم جز اینکه مامور بفرستیم تذکر بدهد و اگر می خواهید شکایت کنید باید وکیل بگیرید و مستندات داشته باشید. حالا سوال من این است که در این وضع اقتصادی اگر هزینه وکیل بدهیم آیا واقعا می شود کاری کرد که حداقل نتیجه بگیریم؟ شاید به نظر پیش پا افتاده یا حتا خنده دار بیاید، اما اینکه تمام روز و شب فکر کنید یک نفر دارد تمام حرکات شما و خانواده تان را نگاه می کند و در خانه خودتان آرامش ندارید، واقعا سخت است. 
از راهنمایی شما ممنون خواهم بود. آیا برخورد قانونی بازدارنده ای برای چنین مواردی پیش بینی شده؟
سپاسگزارم.
پاسخ
#2
سلام
باتوجه به مشاعی بودن دیوار شما می توانید با استفاده از حصار یا نرده ای که میتواند جلوی دید همسایه شمارا بگیرد نسبت به افزایش ارتفاع دیوار اقدام فرمایید و در این خصوص همسایه شما نمی تواند هیچ نوع شکایتی و یا ایجاد مزاحمتی بنماید.
و با توجه به موضوع اصلی(پاییدن همسایه شما)شما می توانید براساس مواد قانونی قانون مجازات و نسبت به نگاه کردن به حریم خصوصی افراد علیه شخص شکایت کیفری کنید و نسبت به آن شکوایی در شورای حل اختلاف مطرح کنید.
در صورتی که وکیل گرفته باشید و در پرونده موفق شوید و ایشان محکوم شوند شما میتوانید تمام هزینه های دادرسی و حق الوکالی وکیل را در دادخواست خود مطرح کرده و از ایشان اخذ نمایید.
پاسخ
#3
سلام
پیشنهاد بنده به جنابعالی نصب دوربین مدار بسته  در قسمتی از دیواری  که اوسرک میکشد میباشد.
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  قرار تامین خواسته برای شارژ ساختمان sh4hrooz 4 5,928 ۴ خرداد ، ۱۴۰۰, ساعت --> ۴۹ : ۱۶
آخرین ارسال: masoudfn
  فوری فوری شکایت حقوقی از ۲۸ فرد متوفی وچند نفر سهامدار ومالک حمید حمیدپور 0 1,411 ۲۷ دي ، ۱۳۹۸, ساعت --> ۲۸ : ۰۲
آخرین ارسال: حمید حمیدپور
  تقدیم به مدیریت ووکلای محترم موسسه حقوقی هامون حکمت 7 8,616 ۱۸ شهريور ، ۱۳۹۸, ساعت --> ۱۰ : ۲۱
آخرین ارسال: حکمت
  ایجاد مشکل از همسایه ها vahid_nemesis 5 7,345 ۲۴ شهريور ، ۱۳۹۷, ساعت --> ۳۸ : ۰۶
آخرین ارسال: Ebiii
  شکایت از همسایه بعلت ایجاد خسارت به ماشین hamedm 2 8,847 ۱۵ آذر ، ۱۳۹۵, ساعت --> ۵۰ : ۱۲
آخرین ارسال: hamedm

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان