امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
فسخ قرار داد
#1
سلام
من یک زمین دارم این رو 12 روز پیش به مبلغ 108 میلیون معامله کردم رفتم همه کارهارو انجام دادم واسه سند زدن امروز که باید سند زده میشد خریدار زد زیرش که آره شما توی مبایعه نامه نوشتی کوچه دوم پلاک 4 در صورتی که من این زمین زمینی نیست که به من فروختی حالا باید 5 میلیون کم تر بگیری اما من روز قرار داد مدارک رو دادم به مشاور املاک دید که پلاک 27 طرف هم زمین رو دید بود حالا مشاور املاک هم طرف اون رو گرفت دلیل این کارم نمیدونم اصلا اونجا زمینی با پلاک 4 وجود نداره البته شماره سند من با پروانه ساختم درست نوشته شده فقط پلاک اشتباه
حالا من متوجه شدم که قولنامه که دستم هست پر از ایراد
1-مشاور املاک مهر و امضا نکرده 2-شاهد 2 امضا نکرده 3 مشاره املاکی که ما قرارداد نوشته نمیتونه کد رهگیری بیگره از املاک دیگه ای گرفته یعنی مبایعه نام به اسم خودش اما کد ماله کس دیگه ای
حالا توی کد رهگیری توی سایت هم اشتباه شده و مبلغ ما به جای 108 میلیون 180 میلیون ثبت شده (کاش درست بود)
حالا امروز موقع زدن سند ما قبول نکردیم که کوتاه بیایم اونم پول مارو نداد اسناد رسمی هم به هر 2تای ما یک گواهی داد که بریم شکایت کنیم
حالا این شرایط که گفتم برای من خوب یا بد؟
اگر من دیگه نخوام زمینم رو به این آدم بفروشم باید چه کاری انجام بدم؟ برای فسخ قرارداد هم 20میلیون نوشته شده که هرکی فسخ کرد باید پرداخت کنه. حالا با این شرایط میتونم به این شخص ملک رو نفروشم؟ طرف هم 40 میلیون پول دسته من داره.
پاسخ
#2
کسی جواب نمیده؟
پاسخ
#3
سلام
1-در خصوص اشتباه در پلاک با توجه به اینکه شماره پلاک ثبتی صحیح بوده و خانه ای با این پلاک در آن کوچه نیست، خریدار نمی تواند به این موضوع استناد نماید.
2-در صورتی که دو طرف به اعتبار قرارداد ایرادی وارد ننمایند، یعنی اصل امضایشان و وقوع آن، ایرادهای ذکر شده باعث فسخ قرارداد نمی گردد.
3- اگر در روز حضور دو طرف در دفترخانه هرکدام به تعهد خود عمل نکند طرف دیگر می تواند با اخذ گواهی از دفترخانه به دادگاه مراجعه کند. در اینمورد اگر طرف شما چک باقی ثمن را نیاورده باشد و گواهی شما حاوی این مطلب باشد، شما با توجه به قرارداد خود بنا به مورد جهت فسخ یا الزام به انجام تعهد می توانید به دادگاه صالح مراجعه نمایید.
پاسخ
#4
مشاور املاک که این قرارداد رو تنظیم کرده مبایعه نامه رو مهر و امضا نکرده است این چه حکمی دارد؟
جواب کد رهگیری رو اگر میشه بدید مبایعه نامه برای مشاور املاک دیگه ای اما کد رهگیری رو از مشاور املاک دیگه ای گرفتن این چه حکمی داره؟
الان ملک من تو زمین و هواست نه میاد باقی پول رو بده نه فسخ میکنه قرارداد رو من شکایت بکنم؟
پاسخ
#5
(۱۱ بهمن ، ۱۳۹۰, ساعت --> ۱۹ : ۱۹)ehsanvk نوشته است: مشاور املاک که این قرارداد رو تنظیم کرده مبایعه نامه رو مهر و امضا نکرده است این چه حکمی دارد؟

از لحاظ قضائی مرتکب جرمی نشده است . اما میتوانید به دلیل اهمال در کار به اتحادیه مربوطه شکایت نمائید .

(۱۱ بهمن ، ۱۳۹۰, ساعت --> ۱۹ : ۱۹)ehsanvk نوشته است: جواب کد رهگیری رو اگر میشه بدید مبایعه نامه برای مشاور املاک دیگه ای اما کد رهگیری رو از مشاور املاک دیگه ای گرفتن این چه حکمی داره؟

باز هم حکم خاصی نداره و عدم امضاء و مهر نمودن هم شاید به همین دلیل باشه . تفاوتی نمیکنه کد رهگیری متعلق به کدام املاکی باشه . مهم ثبت اون معامله در سیستم هست .

(۱۱ بهمن ، ۱۳۹۰, ساعت --> ۱۹ : ۱۹)ehsanvk نوشته است: الان ملک من تو زمین و هواست نه میاد باقی پول رو بده نه فسخ میکنه قرارداد رو من شکایت بکنم؟

شما باید دادخواست ایفاء به تعهد بدهید . در صورت صدور حکم به نفع شما و امتناع ایشان از اجرای حکم ، هم میتوانید معامله را فسخ نمائید و هم ضرر و زیان مطالبه کنید .
جهت اخذ مشاوره رایگان با دفتر مؤسسه تماس بگیرید : ۶۶ ۱۷ ۵۷ ۶۶ ۰۲۱ / ۴۳۴۹ ۸۵۷ ۰۹۱۲
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  فسخ قرار داد خرید ملک mg_mahyar 3 5,967 ۲۴ دي ، ۱۳۹۵, ساعت --> ۲۲ : ۱۴
آخرین ارسال: baleshto

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان