امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تصادف
#1
با سلام اینجانب چند روز پیش در محلی مجاز ایستاده بودم که یک موتور سوار از پشت به ماشینم برخورد کرد و ماشین دچار خسارت شد. راکب ،گواهینامه نداشت دانشجو هم بود ، دلم به حالش سوخت و با پلیس تماس نگرفتم گفت خسارتشو خودم میدم. مدارک وسیله نقلیه هم همراهش نبود یه کارت دانشجویی و شماره موبایل ازش گرفتم .
بار اول گوشیشو جواب داد، مبلغ خسارت رو که گفتم دیگه جواب نداد. چند تا اس ام اس هم ازش دارم که راجب خسارت صحبت کردیم. شماره شاهد های صحنه ی تصادف رو هم دارم.
الان چیکار میتونم انجام بدم ؟
پاسخ
#2
سلام
دادخواست تامین دلیل تقدیم شورای حل اختلاف نمائیدتاباجلب نظرکارشناس وپرداخت هزینه کارشناسی به مبلغ 150/000تومان خسارت وارده مشخص شود
پس از مشخص شدن خسارات وارده دادخواست مطالبه خسارت تقدیم مرجع صالحه که قطعا باید شوراباشد تقدیم نمائید ومستندات خویش رانظریه کارشناس و گواهی گواهان درج نمائید
آیا مطمئن هستید گواهان در شورا حاضر خواهند شد؟
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ
#3
با سلام خدمت شما سروران گرامی
اینجانب در تاریخ دوم فروردین سال 95 که راننده یک دستگاه پراید به همراه همسرم و فرزندم راهی مسافرت بودیم که با یک پژو که انحراف به چپ کرد تصادف کردیمبه صورت تقریبا شاخ به شاخ ودر همان موقع پراید پشت سر من با کشیدن خط ترمزی به طول 13 متر با عقب من برخورد کرد و بنده و همسرم که جلو ماشین نشسته بودیم به سختی مجروح شدیم و فرزندم که پشت سر من بود با شکستگی دست مواجه شد. اینجانب بنا به اضحارات راننده پراید پشت سر من که از اقوام بودند رضایت دادم و ایشون ماشینش را آزاد کرد که بعدا متوجه شدم که خسارات وارده از ایشون به ماشین بنده طبق گفته های خودش نبوده و خسارت بیشتری وارد کرده و دیگر اینکه من رضایت داده ام.اکنون من و همسرم در حال انجام پزشک قانونی هستیم.ضمنا راننده پژو هزینه پارکینگ و حتی جریمه تعهدات مالی بیمه را نپذیرفت و گفت من ندارم وخودم متقبل شدم که کارم زودتر انجام بگیرد فقط به خاطر مسافت زیاد دو استان .و حتی ایشون یک تماس در این 10 ماه انجام نداده تا حال من را جویا شود.
کروکی تصادف به این شرح بود :علت تامه تصادف را بی احتیاطی از جانب راننده سواری پژو 405 به علت انحراف به چپ نسبت به سواری پراید بنده ونقض ماده 125 آیین نامه راهور که خسارت وارده به پراید من از ناحیه جلوبندی و گلگیر ودرب راننده از ناحیه پژو بوده است و همچنین بی احتیاطی از جانب راننده سواری پراید که پشت سر من بود به علت عدم رعایت فاصله طولی نسبت به خسارت وارده به گلگیر عقب سمت چپ و درب عقب سمت چپ و چراق سواری پراید بنده مقصر میباشد.
جراحات وارده به من که کلا پای چپم از سه ناحیه شکسته و خورد شده که از پلاتین استفاده شده و اینکه کف پام حس نداره و غیره دست همسرم که شکسته و پلاتین شده و غیره
و اما سوالات بنده از این ماجرای تصادف:
1-الان در حال پزشک قانونی هستم اقدامات و مراحل بعدی من به ترتیب بعد از پزشک قانونی؟
2-نظر به کروکی گفته شده دیه من از ناحیه پژو حساب میشود یا اینکه پراید پشت سر من که رضایت دادم دخیل هستند؟
3- اگر پراید پشت سر دخیل باشند چه اقدام مفیدی میتوانم انجام دهم؟
4-اگر از پژو رضایت نداشته باشم ایا پرونده باز هم اجرا میشود و من به دیه خودم میرسم.؟
5- طول درمان تا چه موقعی باید انجام پذیرد و آیا در دیه تاثیر دارد.؟
6- کلا این جریانات چقدر زمان میبرد.؟
7- الان که من 10 ماه است خانه نشین شده ام و بیشتر از این هم طول میکشد چه کسی جوابگوی مخارج من و خانواده ام می باشند.؟
8- ایا با ارایه فاکتور مخارجم دستم به جایی بند هست ؟
9- اگر خودم مایل به ادامه پزشک قانونی نباشم به خاطر روند زودتر پرونده چطور میشود.؟
10- ممنون میشوم این بنده حقیر را راهنمایی کنید چون روزگار سختی را از همه لحاظ دارم میکشم.؟
پاسخ
#4
سلام
پرسش های جنابعالی عینا کپی پاسخ ارائه میگردد.

1-الان در حال پزشک قانونی هستم اقدامات و مراحل بعدی من به ترتیب بعد از پزشک قانونی؟
اعلان پایان درمان از طرف پزشکی قانونی وارسال پرونده از دادسرا به دادگاه جهت تعیین کیفر مرتکبان اعم از خودرو رضایت گرفته و پژو
2-نظر به کروکی گفته شده دیه من از ناحیه پژو حساب میشود یا اینکه پراید پشت سر من که رضایت دادم دخیل هستند؟
رضایت خویش را نسبت به فامیلتان میتوانید به جهت عدم تعادل روحی درموقع تصادف منکرشوید دیه هم بستگی به نظرکارشناس راهوردارد.
3- اگر پراید پشت سر دخیل باشند چه اقدام مفیدی میتوانم انجام دهم؟
طرح شکایت وانکار رضایت
4-اگر از پژو رضایت نداشته باشم ایا پرونده باز هم اجرا میشود و من به دیه خودم میرسم.؟بله
5- طول درمان تا چه موقعی باید انجام پذیرد و آیا در دیه تاثیر دارد.؟طول درمان دردیه تاثیرندارد لیکن بهتر است حوصله نمائید تا پزشکی قانونی خاتمه درمان را اعلام ونماید
6- کلا این جریانات چقدر زمان میبرد.؟مشخص نمیباشد درنهایت یکسال پس از حدوث
7- الان که من 10 ماه است خانه نشین شده ام و بیشتر از این هم طول میکشد چه کسی جوابگوی مخارج من و خانواده ام می باشند.؟خودتان
8- ایا با ارایه فاکتور مخارجم دستم به جایی بند هست ؟خیر
9- اگر خودم مایل به ادامه پزشک قانونی نباشم به خاطر روند زودتر پرونده چطور میشود.؟ختم درمان باتوجه به درخواست خودتا اعلام خواهد شد پیشنهاد بنده عدم اعلام ختم درمان توسط خودتان است.
10- ممنون میشوم این بنده حقیر را راهنمایی کنید چون روزگار سختی را از همه لحاظ دارم میکشم.؟
موفق باشید و آرزوی بهبودی
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ
#5
سلام و عرض خسته نباشید بنده کاربر ho56m هستم که یک سری سوالات پرسیدم و شما زحمت کشیدید و جواب دادید ممنون از لطف و بزرگواری شما.
بنده متن کامل کروکی را برای شما میفرستم که جواب این سوال برایم روشن شود 1-دیه من با پژو حساب میشود یا پراید اقواممان را هم دخیل قرار میدهند؟
2- من آیا میتوانم تا رای کامل دادگاه نسبت به مقصر اصلی من برای پرداخت دیه ام صبر کنم تا مشخص شود که اگر پراید اقواممان نیز مقصر شد بتوانم رضایت خود را پس بگیرم و از بیمه آن نیز استفاده کنم .
متن کامل کروکی راهور:
بسمه تعالی
احتراما عطف به قرار قضایی صادره از مقام محترم قضایی مبنی بر اظهار نظر اینجانبان امضا کنندگان زیر به عنوان کارشناسان منتخب مقام محترم قضایی در خصوص یک فقره تصادف جرحی واقع در محور فلان فی مابین یک دستگاه پژو 405 و دو دستگاه سواری پراید پس از مطالعه پرونده تشکله حضور در محل تصادف استماع اظهارات شفاهی رانندگان وسایل نقلیه و سایر اقدامات معمول کارشناسی به شرح ذیل استنباط و مبادرت به اعمال نظر گردید. الف-معلومات
1- وسیله نقلیه شماره 1:سواری پژو 405 خاکستری رنگ مدعی رانندگی با وسیله نقلیه در لحظه وقوع تصادف بوده ودر حال طی مسیر بوده ونقاط خسارت دیده 405 شامل زیر و بندی .سپرجلو.ستونها.درب جلو سمت چپ.ستونهای جلو وسقف می باشد.
2- وسیله نقلیه شماره 2:سواری پراید بنده بوده و نقاط خسارت دیده شامل جلوبندی.درب جلو سمت چپ.سقف.گلگیر جلو سمت چپ.و گلگیر عقب سمت چپ می باشد.
3- وسیله نقلیه شماره 3:سواری پراید سفید رنگ اقواممان بود که هم جهت من رانندگی میکرد و نقاط خسارت دیده شامل گلگیرهای جلو و کاپوت جلو سمت راست میباشد .
ب- شرح حادثه:
یک دستگاه پژو سواری خاکستری از مسیر اولیه خود منحرف و از ناحیه جلو با جلوی یک دستگاه سواری پراید سفید رنگ بنده برخورد نموده و پس از این برخورد یک دستگاه سواری پراید اقواممان که هم مسیر بنده در حال حرکت بوده نیز به عقب سمت چپ و پهلوی سمت چپ من برخورد نموده و منجر به خسارت گردیده است در نهایت بنا بر اظهارات نظر افسر اولیه تصادف علت تامه تصادف را بی احتیاطی از جانب سواری پژو به علت انحراف به چپ نسبت به سواری بنده و بی احتیاطی از جانب سواری پراید اقواممان به علت عدم رعایت فاصله طولی نسبت به عقب سمت چپ سواری پراید بنده تشخیص و اظهار نموده که این نظریه مورد اعتراض راننده سواری پژو قرار گرفته و از سوی مقام محترم قضایی به هیات سه نفره کارشناس محول گردید.
ج-تجزیه و تحلیل
1-محل وقوع تصادف به صورت آسفالته دو طرفه و خط ممتد و کفی بوده که زمان وقوع تصادف بنابر گزارش افسر اولیه و اظهارات رانندگان به علت ریزش باران قبل از وقوع تصادف لغزنده بوده است.
2- با توجه به کروکی ترسیمی افسر بررسی کننده تصادف آثار خط ترمزی به طول 3 متر مربوط به سواری بنده ودر سمت مجاز خود قبل از برخورد وجود داشته و هیچ گونه آثار انعکاسی از جانب راننده سواری پژو که از رو برو میامد در محل تصادف قبل از برخورد صورت نگرفته و همچنین خط ترمز سواری پراید اقواممان نیز با توجه به کروکی اولیه 13 متر بوده و نقطه برخورد هر دو وسیله نقلیه با توجه به نوع برخورد و نقاط خسارت دیده سواری پژو 405 و سواری بنده که به صورت جلو چپ سواری پژو 405 با قسمت جلو چپ سواری پراید و همچنین خط ترمز قبل از برخورد سواری پراید که به طول 3 متر میباشد دال بر انحراف به چپ از خط وسط سواری پژو 405 داشته و سواری پراید جهت فرار از برخورد با سواری پژو 405 اقدام به عکس العمل نموده لیکن با توجه به لغزنده بودن سطح مسیر به علت ریزش باران قبل از تصادف و عدم وجود اصطکاک خطر برخورد را افزایش داده و در نهایت تصادف صورت گرفته است.
3-سواری پراید اقواممان که هم مسیر ودر پشت سواری من در حال حرکت بوده و فاصله مناسبی با ان نداشته پس از تصادف با سواری پژو 405 با سواری بنده اقدام به عکس العمل نموده که در نهایت از ناحیه جلو راست با قسمت عقب چپ سواری بنده بر خورد نموده و منجر به خسارت عقب آن گردیده که در این خصوص نیز وظایف رانندگان در ماده 173 آیین نامه راهور نسبت به رعایت نمودن فاصله کافی و مناسب حین رانندگی با وسیله نقله جلویی ذکر شده است. د:نتیجه
بنابراین با توجه به موارد مشروحه بالا و دقت نظر در این تصادف هیات کارشناسی ضمن رد اعتراض معترض علت تامه تصادف را بی احتیاطی از جانب راننده سواری پژو به علت انحراف به چپ نسبت به سواری پراید بنده و نقض ماده 125 آیین نامه راهور و همچنین بی احتیاطی از جانب راننده سواری پراید اقواممان به علت عدم رعایت فاصله طولی نسبت به خسارت وارده به گلگیر عقب سمت چپ و درب عقب سمت چپ و چراغ سواری بنده مقصر میباشد (نقض ماده 173 آیین نامه راهور) اظهار نظر می نماید.
پاسخ
#6
سلام
باتوجه به نظریه کارشناسی که درتکمیل ان کارشناسان سه نفره انرا تائید نموده اند علت تامه تصادف منجر به مجروحیت جنابعالی وخانواده محترمتان خودرو پژو405میباشد که قطعا پس از محکومیت دردادگاه باید پرداخت نماید.

اما خسارات وارده به جلو خودر دراثر تصادف با پژو را باید خودرو پژو و قسمت عقب خودر را راننده اقوامتان پرداخت نمایدحال اگر نمیخواهید از بیمه خودرو اقوامتان برای خسارت مالی وارده استفاده کنید بحث دیگری است.

باشرایطی که بیان نمودید چنانچه خودرو پراید پشت سری بیمه نامه معتبرداشته باشد سعی کنیداز بیمه اش برای خسارات مالی وارده استفاده نمائید.
اما راننده پژو 405چنانچه بیمه نامه معتبرداشته باشد قطعآ از آن برای پرداخت خسارات مالی وجانی استفاده خواهد نمود هر چند قلدری نماید وبگوید خودم میپردازم چون قانون کله شقی برنمیدارد.

چنانچه بیمه نامه معتبرهم نداشته باشد با معرفی اموال وی اعم از استعلام بانکی،ثبتی وسایر به حقوق خویش خواهید رسید
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  شکایت تصادف hatampour68 0 1,402 ۱۷ شهريور ، ۱۳۹۹, ساعت --> ۰۲ : ۰۵
آخرین ارسال: hatampour68
  تصادف با عابر مصطفی 2 2,158 ۲۷ مهر ، ۱۳۹۸, ساعت --> ۲۲ : ۰۰
آخرین ارسال: vakil
  تصادف با عابر پیاده mazegar 5 3,733 ۱۱ شهريور ، ۱۳۹۸, ساعت --> ۳۹ : ۰۰
آخرین ارسال: mazegar
  تصادف Mahdiii 1 2,688 ۲ آذر ، ۱۳۹۷, ساعت --> ۱۸ : ۱۳
آخرین ارسال: vakil
  کروکی تصادف Mmh72 1 3,255 ۶ مهر ، ۱۳۹۷, ساعت --> ۵۰ : ۰۵
آخرین ارسال: vakil

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان