امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
وکالت بلاعزل
#1
با سلام
پرونده ای با این موضوع وجود داره:
خواهان جهت فروش ملک به خوانده وکالت بلاعزل میدهد، بدون اینکه هیچگونه مبایعه و یا چیز نوشته شده دیگری غیر از سند محضری وکالت و یا شاهدی در میان باشد.
خواهان از خوانده شکایت میکند که شخصا قصد انجام مورد وکالت را دارد ولیکن اصل سند در تصرف خوانده قرار دارد و قصد باز پس گیری آن را دارد،ضمنا تقاضا نموده تا تعیین تکلیف ملک در بازداشت باشد.
حکم قریب چیست؟
در صورت امکان راهنمایی بفرمایید.
پاسخ
#2
جان مادرتون یکی راهنمایی بکنه.
شنبه صبح میخوام برم دادگاه دادخواست بدم.
وقت نیست با وکیل فیزیکی مشورت کنم.
پاسخ
#3
سلام
مخاطب عزیز آنچه بنده از فحوای بیانات جنابعالی استنبط نمودم اینکه علی به حسن وکالت عرفی و شفاهی بدون ثبت دردفتر اسناد رسمی ارائه نموده است
چنین عقدوکالتی از منظر قانون پذیرفته نیست زیرا وکیل شفاهی هیچگونه سندی در اختیار ندارد تا بر اساس آن بتواند عملیاتی انجام دهد.
برای استردادسند دادخواست تحویل اصل سندمالکیت(غیرمالی)به دادگاه ارائه نمائید
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ
#4
(۱۴ آبان ، ۱۳۹۵, ساعت --> ۱۳ : ۱۴)حکمت نوشته است: سلام
مخاطب عزیز آنچه بنده از فحوای بیانات جنابعالی استنبط نمودم اینکه علی به حسن وکالت عرفی و شفاهی بدون ثبت دردفتر اسناد رسمی ارائه نموده است
چنین عقدوکالتی از منظر قانون پذیرفته نیست زیرا وکیل شفاهی هیچگونه سندی در اختیار ندارد تا بر اساس آن بتواند عملیاتی انجام دهد.
برای استردادسند دادخواست تحویل اصل سندمالکیت(غیرمالی)به دادگاه ارائه نمائید
با تشکر ، ولی مسلم است که منظور اینجانب از دادن وکالت بلاعزل وکالت در دفتر خانه بوده است و قصد من هم با استدلال عدم وجود شرط عقد خارج لازم ،به نوعی انحلال آن میباشد.
پاسخ
#5
اگر حق عزل خودتان را طی عقد خارج لازمی سلب ننموده باشید بامراجعه به دفترخانه ای که عقدوکالت صورت گرفته وکیل را عزل نمائید

ومخالف آن میتوانید از اداره ثبت طی درخواستی سند موضوع وکالت را المثنی اخذ نمائید
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ
#6
تشکر و سپاس
جسارت نباشه ولی سئوال من در مورد پرونده و دادگاه بود نه محضر و ثبت اسناد.
برای المثنی باید اول تعهد بدی که به کسی وکالت ندادی مگرنه مشکل داره
و وکالت بلا عزل من شرط "ضمن عقد خارج لازم" رو داره ولی اشکال من به وکالتنامه از این نظره که "عقد خارجی" وجود نداشته.
باز هم تشکر
پاسخ
#7
سلام

بنده هم متوجه پرسش جنابعالی نشدم
نمونه
وکالت بلا عزل من شرط "ضمن عقد خارج لازم" رو داره
ولی اشکال من به وکالتنامه از این نظره که "عقد خارجی" وجود نداشته

بالاخره عقدخارج لازم داره یاخیر؟
بدرود
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ
#8
با تشکر
در متن وکالت جمله " ضمن عق خارج لازم آمده " ولی اشکال من از این نظر وارده که از نظر فیزیکی " عقد خارج (یعنی عقد سابق استناد شده و خارج از عقد وکالت" مانند مبایعه ویا غیر ، وجود نداشته و یعنی وکالت در مقابل هیچ داده شده است.
پاسخ
#9
با سلام خدمت جناب حکمت و ممنون از پاسخهای ایشان مخاطب محترم بحث عقود بسیار گسترده بوده عقد میتواند مکتوب باشد و یا شفاهی لذا بیان شرط خارج لازم در وکالتهای بلاعزل عرف و رویه بوده چون به نظر بنده در کانون سردفتران متاسفانه بجای آموزش ضمن حرفه عده ای که فکر میکنند عملشان صحیح بوده قرار داشته و ذاتاً به خودشان اجازه تحلیل جملاتی که نگارش میشود را نمیدانند اما در مورد سوال شما حضرتعالی عقد وکالتی منعقد و ضمن عقد خارج و لازم حق عزل را از خود سلب نموده اید به نظر بنده اگر شما چه شفاهی و چه کتبی اگر عقدی منعقد ننموده اید چرا لاشه سند خود را تحویل وکیل داده اید؟ و همچنین هنوز متن و شرایط وکالت را مشخص ننموده اید لذا بیانات و طرح سوال حضرتعالی دارای اشکالاتی بوده لذا به نظر بنده با توجه به بیانات حضرتعالی به نظر بنده شما یا میخواهید سواد و علم مشاورین را محک بزنید که این مورد نظر بنده بوده یا واقعاً قصد آزار و اذیت داشته لذا حکایت یک مشاور و یک حقوق دان به قول یک ضرب المثل که بیان داشته حقوقدانان اشخاصی هستند که بین دو عاقل قرار گرفته و باید استدلال کند و بیابد چه کسی درست میگوید موکل و وکیل از قصد و نیت خودشان مطلع بوده شما چه تصوری دارید خیال می کنید بنده بیکار و علاف هستم که بخواهم به تفکرات و تصورات پوچ شما پاسخ بدهم چون واقعاً از بیانات شما مشهود است که انجمن را به سخره گرفته اید و بنده نیز با توجه به پاسخهای شما در این پست و پستهای دیگر مجبور به حذف شما هستم تا هوس ایجاد مزاحمت نکنید این نظر و عکس العمل بنده بوده
بالا ترین محکمه وجدان است.و بالاترین پشتوانه مطالعه و تفکر در امور.تلفن دفتر انجمن جناب خدائی فر46 30 92 66 - 021 جهت تماس
پاسخ
#10
دوست عزیز ضمن تشکر از راهنمایی و گله مندی از قضاوت زودهنگام و نا روای جنابعای
شما نوشته اید:
" با توجه به بیانات حضرتعالی به نظر بنده شما یا میخواهید سواد و علم مشاورین را محک بزنید که این مورد نظر بنده بوده یا واقعاً قصد آزار و اذیت داشته"
یعنی هیچ امکان دیگه ای متصور نبوده ، جهت اطلاع این یک پرونده واقعی بوده و در همان روز شنبه در دادگاه مطرح شده و با نظر مساعد قاضی حکم بازداشت ملک نیز در حال صدور میباشد.
اینجانب به دلیلی از جمله حریم خصوصی و همچنین اینکه حتی ممکن است وکیل نیز به این صفحه دسترسی داشته باشد، از ارائه جزئیات خودداری کردم ولیکن اصل مورد حقوقی شبه دار رو بیان کردم و از پاسخ شما و دوستان هم تشکر میکنم.
اینجانب کارهایی حقوقی خود را خود انجام میدهم و تا کنون در تمام دعاوی نیز کاملا پیروز بودم .
،همچنین به دلایلی که ذکر شد، سعی کردم که خودم را از این انجمن حذف کنم ولی پیدا نکردم ،لطفا شما این کار را انجام دهید. باز هم از راهنمایی جنابعالی تشکر میکنم باز هم از راهنمایی جنابعالی تشکر میکنم
بدرود.
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  نوع مدرک تحصیلی تاثیری در آزمون وکالت دارد؟ pedram134679 2 1,969 ۱۴ مهر ، ۱۳۹۹, ساعت --> ۰۸ : ۲۰
آخرین ارسال: p30better
  دادخواست ابطال وکالت بلاعزل amir86 18 50,663 ۲۱ فروردين ، ۱۳۹۹, ساعت --> ۲۹ : ۱۰
آخرین ارسال: حکمت
Tongue وکالت بلاعزل سند رسمی Mostafa50 0 1,036 ۱۲ آذر ، ۱۳۹۸, ساعت --> ۲۴ : ۱۲
آخرین ارسال: Mostafa50
  وکالت بلاعزل و غبطه موکل rezarajeei 9 14,801 ۱۴ آبان ، ۱۳۹۵, ساعت --> ۲۷ : ۱۴
آخرین ارسال: حکمت
  وکالت کاری amir86 2 6,007 ۸ شهريور ، ۱۳۹۳, ساعت --> ۳۶ : ۲۱
آخرین ارسال: حکمت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان