امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
۹۰ متر از خانه بسیار قدیمی در طرح و پرونده به ماده ۱۰۰ رفته
#1
سلام

پدر بنده صاحب ۳ دانگ مشاع از شش دانگ یکباب خانه بسیار قدیمی است که در سند دفترخانه‌ای تاریخ اولین ثبت آن در دفتر به سال ۱۳۲۸ انتقالی از بانک ملی است. سند مالکیت دفترچه‌ای می‌باشد. ۹۴ متر از ضلع شمالی در طرح است. اتاقهای قدیمی منزل همگی در امتداد این ضلع هستند.

پدر بنده ۵ سال پیش در ضلع جنوبی ۲۹ متر مرکب از دو اتاق که درب فلزی تاشوی آن به کوچه باز می‌شود ساخته است که شهرداری دست روی آن گذاشته و آن را به عنوان بنای تجاری به کمیسیون ماده صد فرستاد که رای به قلع و قمع ۲۹ متر و همچنین ۹۴ متر داد.

برای بنده ۲۹ متر قابل پذیرش است چون بدون مجوز ساخته شده است ولی ۹۴ متر از همان ابتدا بوده است و اصلا نمی‌توانم درک کنم چه منطقی پشت آن بوده که درباره آن هم در کمیسیون ماده صد پرونده سازی شده است.

ما در دیوان نسبت به رای کمیسیون ماده صد با مشورت یک وکیل اعتراض کردیم ولی عین رای کمیسیون در دیوان عدالت هم تایید شد و بسیار مایه تعجب ما بود. البته بنده کپی برابر با اصل شده سند دفترخانه‌ای که تاریخ ۱۳۲۸ در آن است را ضمیمه مدارک ارسالی به دیوان نکردم.

پیروی اخطار تخریب توسط اجرائیات شهرداری که هفته قبل دریافت کردیم به آنجا مراجعه کردم. در آنجا به من گفتند که ۹۴ متر از ضلع شمالی که در طرح می‌باشد هم بدون مجوز ساخته شده که بنده گفتم آقا آن بنا خیلی قدیمی هست آن زمان که احتیاج به مجوز نداشته. ولی کارمند اجرائیات گفت باید پایان کار ارائه دهید. بنده با جستجو در تبصره های ماده صد دریافتم که بناهایی که قبل از تصویب نقشه جامع شهر ساخته شده باشد تخلف نیست و نباید به کمیسیون ماده صد برود.

لطفا بررسی کنید که منطق بنده تا اینجا درست است؟ چطور می‌توانم مدرک قابل استنادی در دادگاه تهیه کنم که عمر بنای قدیمی خانه بنده را ثابت کند؟

با تشکر از شما
پاسخ }
سپاس شده توسط
#2
سلام
وارد ماهیت دعوی نمیشوم مستقیم میروم سراصل مطلب چون پرونده شما متاسفانه یک پرونده مرده است میخواهیدزنده اش کنید

آیا حکم دیوان قبل از قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب 25/3/1392 صادر گردیده است؟

سریعآ دادخواست تامین دلیل با همکاری وکیل تقدیم شورا نمائید تا با جلب نظرکارشناس قدمت ساختمان تعیین گردد چنانچه نظرکارشناس قدمت ساختمان را قبل از طرح تفصیلی شهری تعیین نمود میتوانید به استناد ماده 98 دادخواست اعاده دادرسی تقدیم دیوان نمود:
با اخذ تامین دلیل میتوان توقف عملیات اجرائی را هم از دیوان تقاضا نمود
شقوق استنادی ماده 98در دیوان
ث- حکم، مستند به اسنادی باشد که پس از صدور، جعلی بودن و یا عدم اعتبار آنها به موجب حکم مراجع صالح قانونی ثابت شده باشد.

ج- پس از صدور حکم، اسناد و دلایلی به دست آید که دلیل حقانیت درخواست ‌کننده اعاده دادرسی باشد و ثابت شود اسناد و دلایل یاد شده در جریان دادرسی در اختیار وی نبوده است.
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ }
سپاس شده توسط
#3
با تشکر از پاسخ، تاریخ در بالای رای دیوان عدالت تاریخ تنظیم خرداد ۱۳۹۳ می‌باشد که چون به ما ابلاغ نشده بود خودم رفتم و آنرا از نمایندگی دیوان در دادگستری دریافت کردم. هنوز مهلت اعتراض دارد.

در مورد دادخواست تامین دلیل به شورا منظور از شورا کدام نهاد می‌باشد؟
پاسخ }
سپاس شده توسط
#4
منظور شورای حل اختلاف دادگستری محل میباشد که پس از تشکیل پرونده موضوع خواسته به کارشناس ارجاع و درمدت یکهفته کارشناس نظر خویش راارائه خواهد نمود.
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ }
سپاس شده توسط


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان