امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مجازات آسیب رساندن به مال شخصی بنده چیست ؟
#1
با سلام بنده در یک مجتمع آپارتمانی زندگی می کنم و حق خودم می دونم که کفش های خودم و اعضای خانوده ام رو جلوی در واحدم تو راهرو بزارم. مدیریت ساختمون و ساکنین واحدهای دیگه چند باری به این موضوع معترض شدن ولی من توجهی نکردم. تا اینکه دیروز دیدم یکی از همسایه های مجتمع نشسته داره کفش و دمپایی که جلوی در واحد بنده بوده رو با قیچی تیکه پاره می کنه.
حالا من چیکار می تونم بکنم ؟ ایشون خودشون معترف هستن که اینکارو انجام دادن و انکار نمی کنن و بنده رو هم تشویق می کنن که از راه قانونی اقدام کنم. حالا من چیکار می تونم بکنم و چه مجازاتی در انتظار ایشون هستش ؟

ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
پاسخ
#2
سلام
به ماده 2 قانون تملک آپاتمانها توجه فرمائید
ماده ۲ - قسمتهای مشترک مذکور در این قانون عبارت از قسمتهایی از ساختمان است که حق استفاده از آن منحصر به یک یا چند آپارتمان یا محل پیشه مخصوص نبوده و به کلیه مالکین به نسبت قسمت اختصاصی آنها تعلق می گیرد به طور کلی قسمتهایی که برای استفاده اختصاصی تشخیص داده نشده است یا در اسناد مالکیت ملک اختصاصی یک یا چند نفر از مالکین تلقی نشده از قسمتها مشترک محسوب می شود مگر آن که تعلق آن به قسمت معینی بر طبق عرف و عادت محل مورد تردید نباشد.
مچر مجتمع فتقد مدیرمیباشد؟
آیا مدیر هم به شما تذکرداده است؟

حال با آنچه درقانون آمده وتذکر مالکان نسبت به عدم گذاشتن اشیایی در قسمتهای مشترک شما توجه ننموده اید بالنتیجه منجر به دخالت همسایه و تخریب اموالی که درراهرو حتی اگر جلو درب آپارتمان خودتان باشد نموده است که دراین موارد شما تخلف وتعدی به قانون نموده و همسایه مرتکب جرم تخریب قابل تعقیب کیفری در دادسرا از باب تعزیر حبس و از باب خسارات وارده محکومیت به پرداخت خسارات خواهدگردید.
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ
#3
با تشکر از پاسختون
بله مدیریت هم تذکر داده بودن ولی من فکر نمی کردم این کار من خلاف باشه. حالا پس جرم من قابل پیگیری نیست ولی جرم ایشون از طریق کیفری قابل پیگیریه درسته ؟
کار به دادگاه و قاضی کشیده میشه و خسارتی که تعیین میشه آیا خسارت تعمیر هست یا خسارت تعویض کفش ها ؟
مثلا میام شکایت می کنم و وارد پروسه قانونی میشم و شاید تو این مسیر متحمل هزینه هایی هم بابت باطل کردن تمبر و وقتی که باید بزارم و از کارم بیفتم در نهایت می ترسم سنگ روی یخ بشم و چیزی دستم و نگیره.
پاسخ
#4
عمل شما عدم رعایت قانون بوده نه ارتکاب جرم البته مشعربراینکه تمامی همسایه ها قانون را رعایت نموده باشنددر غیراینصورت اگر همسایه ها هم رعایت ننموده باشند تخلف هم نیست
اما همسایه ای که خسارت با تخریب خساراتی وارد نموده عمل وی مشول ماده677قانون تعزیرات اسلامی مصوب سال92میباشدکه درخصوص آن 6ماه تا 3سال جبس تعزیری پیش بینی گردیده است.
حتی اگر تمامی همسایه ها کفشهای خویش را بنابرعرف مخالف قانون در جلو خانه شان ردیف نمایند عمل این همسایه میتواند مصداق مزاحمت وممانعت از حق هم باشد.
خساراتی که برای شمادرصورت درخواست تعیین میشو5000تومان هزینه طرح شکایت دادسرا وپرداخت قیمت نه تعمیر کفشهائی که تخریب شده میباشد
در نهایت به حدیث نبوی از پیامبر اکر(ص) اکتفاء مینمایم

حق همسایه آن است که اگر بیماری به وی روی آورد، عیادتش نمایی و اگر مرگش فرا رسید، در تشییع جنازه او شرکت کنی و اگر از تو قرض خواست، از پرداخت آن امتناع نکنی و اگر شادمانی در زندگی اش رخ داد، بر او تبریک گویی و در مصائب و ناگواری ها و در ناراحتی های او شریک باشی و بنای خویش را از کلبه وی فراتر نبرده و او را از نسیم هوا محروم نکنی.
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ
#5
با سلام خدمت دوست بزرگوار جناب حکمت و ممنون از بیانات ایشان به نظر بنده این مخاطب با توجه به تذکرات پیاپی و هشدارهای مکرر ساکنین هیچگونه شکایت و خسارتی نمیتواند بگیرد زیرا ایشان با توجه به تذکرات و اعلان خلاف و خطا به کار خود ادامه داده و ساکنین هم با توجه به اخطار قبلی اقدامات را جهت حفظ حقوق خود انجام داده اند و این اخطارها رافع مسئولیت کیفری و حقوقی بوده زیرا در مقابل شکایت این کاربر بقیه مالکین و متصرفین شکایت ممانعت از حق و جبران خسارات معنوی و مادی میکنند پس به نظر بنده شکایت این کاربر نتنها نتیجه نداشته بلکه دردسر هم برای ایشان دارد یعنی خودش با دست خود اقرار به تجاوز به حقوق دیگران می نماید این نظر شخصی بنده بوده
بالا ترین محکمه وجدان است.و بالاترین پشتوانه مطالعه و تفکر در امور.تلفن دفتر انجمن جناب خدائی فر46 30 92 66 - 021 جهت تماس
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  مجازات داشتن مشروب در ماشین hortash 19 55,359 ۲۴ آذر ، ۱۴۰۰, ساعت --> ۰۹ : ۱۷
آخرین ارسال: پونه تندرو
  عدم استماع چیست و راهکار مقابله با آن misssanaz 7 6,950 ۲۱ بهمن ، ۱۳۹۷, ساعت --> ۰۰ : ۲۳
آخرین ارسال: کامیاب
  در خصوص تبصره ماده 452 قانون مجازات اسلامی tyrant 1 5,504 ۲۰ فروردين ، ۱۳۹۶, ساعت --> ۱۱ : ۱۹
آخرین ارسال: tyrant
  منظور از 3بار اعدام در این گذارش چیست؟ مـــدافـــع عـــدالـــت 2 6,510 ۱۴ فروردين ، ۱۳۹۳, ساعت --> ۱۴ : ۲۲
آخرین ارسال: حکمت
  مجازات صدمات ناشی از حوادث کار saman 2 7,997 ۵ فروردين ، ۱۳۹۳, ساعت --> ۲۸ : ۲۲
آخرین ارسال: حکمت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان