امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مسدود کردن چک
#1
سلام و احترام
در ابتدا تشکر میکنم از سایت خوبی که ایجاد کردید برای کمک به دیگران..
ما برای لوله کشی شوفاژهای یه خانه ای از آقایی که قبلا در خانه ما کار کرده بود و لوله ها را روکار کرده بود خواستیم آنجا نیز مشغول شود. آن خانه متعلق به یک خانم خدابیامرزی بود که وصیت کرده بود اسبابش پس از فروش خرج خیرات برای خودش شود. این آقای لوله کش وقتی آنجا آمد و موضوع رو فهمید، مبلمان و میز ناهار خوری و صندلیها را توافقی به مبلغ 500 هزار تومان برداشت و ما چون قرار بود برایمان کار کند پولی از ایشان نگرفتیم. پس از مدتی کار کردن در آنجا و زمان خرید اقلام لوله و متعلقات گفتند که پولی رو به یه نفر قرض داده اند و دستشان خالی است و برای خرید وسایل که تخمین زده بودن 600 تومان میشود پول احتیاج دارن. که ما با توجه به آشنایی قبلی و بدون در نظر گرفتن 500 تومان، یه چک مدت دار تا آخر این ماه به مبلغ 600 تومان به ایشان دادیم. ایشان هم لوله ها رو خرید کردن و به صورت توکار کار کردن ولی مهمترین قسمت کار که باید اول کار میکردن و وصل کردن انشعاب اصلی واحد به لوله های جدید بود رو گذاشته بودن مرحله آخر. خلاصه پس از اتصال آن قسمت متوجه شدیم اتصال به خوبی انجام نشده و آب چکه میکنه که باعث خسارت به واحد پایین شده بود. وقتی از ایشان خواستم به محل مراجعه کنند و مشکل را حل کنند به بهانه های مختلف این کار را نکردند و پس از 24 ساعت مجددا درخواست پول کردند. ما هم از یه نفر دیگر خواستیم که به آنجا برود ومشکل را حل کند. نفر جدید از کار ایشان کلی انتقاد کردند و گفتند همه کارهایی که کرده غیراصولی بوده و کارهای باقیمانده 500 تومان برای ما هزینه داشت.
حالا لوله کش اول فاکتورهایی رو برای ما ارسال کرده که با کسر مبالغ 500 و 600 تومان باز هم ما رو 1،300 بدهکار کرده.
ببخشید که مطلب اینقدر طولانی بود حالا نوبت سوال اینجانب است که میتوان جلوی چک 600 تومانی رو هم گرفت به غیر از اینکه مبلغ 1،300 هم که ادعا میکنند پرداخت نکرد؟ آیا حتما باید شکایت علیه ایشان تنظیم شود؟ متاسفانه از نظر زمانی خیلی محدودیت دارم و فرصت پیگیری شکایت به اون صورت نیست.
از صبر و حوصله شما به خاطر خواندن مطالب تشکر میکنم و ممنون میشم راهنمایی بفرمایین.
پاسخ
#2
سلام
1- اشتباه لوله کش این بوده که اصلآ قراردادی با شما تنظیم ننموده است حال اگربخواهد مطالبه وجه بابت لوله کشی نماید قطعآ باید قراردادپیوست نمایددرغیراینصورت خواسته ردخواهد گردید
2-اگر چک را مدت ارائه نموده باشید یا درچک برای انجام کاردرج نموده باشید وحسابتان خالی باشد منجربه گواهی عدم موجودی گردد هیچ مسئولیت کیفری ندارد صرفآ میتواند دادخواست حقوقی مطالبه وجه چک به انضمام خسارت دادرسی وتاخیردرتادیه تقدیم شورا نماید اما اگر چک به روز باشد وبابت چه؟؟؟؟ درج نشده باشد مسئولیت کیفری هم دارد
3-اشتباه شما این بوده که کارناقص را به شخص دیگری واگذارنموده اید میتوانستید درشورا تامین دلیل نموده سپس آنرا جهت اصلاح به دیگری واگذارنمائید اگر چه شما هم فاقد قرارداد ومشمول بند1پاسخ میگردیدید مگر به اقرارطرفین دعوی وقبول انجام قراردادعرفی
4-مطالبات لوله کش اولی به نظر بنده منطبق به واقعیت میباشد زیرا دراثر رکود کاری پیمانکاران ما همیشه کمتر حتی کمتر از نیم بها دستمزد میگیرند چنانچه استناد به کارشناسی شود قطعآ همان دستمزد ارائه شده را ملاک محکومیت به پرداخت قرارمیدهند کارشناس هم اتحادیه صنف لوله کش خواهدبود منتهای مراتب قرارداد باید باشند یا اینکه طرفین اقراربه انجام کار بنمایند
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ
#3
سلام و احترام
ممنون از کمک شما..
چک رو بنده مدت دار صادر کردم و بابت خرید اقلام لوله کشی زده بودم اگه اشتباه نکنم.
در مورد اینکه کار رو نصفه کاره به کس دیگری واگذار کردم علتش این بود که، همسایه طبقه پایین تماس گرفته بود و گله داشت بابت آسیب سقفش، من هم همون شب موضوع رو به اون آقای لوله کش گفتم و ایشون هم گفت صبح میره و درستش میکنه ولی ساعت 11 فردا که تماس گرفتم گفت خوابم برده بود همین الان دارم میرم درست کنم. ساعت 13 مجدد همسایه تماس گرفت و دوباره گلگی کرد. به ایشون که زنگ زدم و پیگیر شدم چرا هنوز نرفته، با کمال تعجب با لحن بدی جواب داد و گفت چند بار زنگ میزنی؟ از سقفشون داره آب چکه میکنه طوری که نشده گفتم میرم دیگه و گوشی رو قطع کرد.
من هم متاسفانه به خاطر درگیری کاری فرصت صورتجلسه و شکواییه تنظیم کردن رو نداشتم از طرفی همسایه هم نمیتونستم بیشتر از این منتظر بذارم. اون آقای لوله کش یه کمک هم داشتن که کلیدهای واحد دست همکارشون بود و چون خودم از محل دور بودم به همکارشون پیغام دادم که کلیدها رو ببره تحویل بده تا یک نفر دیگرو من بفرستم برای تعمیر. همکارش هم جواب داد که اول پول بریزین به حساب چون پول ندارم کلیدها رو ببرم!
متاسفانه رفتار جفتشون 180 درجه عوض شده بود و من حدس زدم چون به اندازه کافی پول گرفتن و کار اونجا هم به مشکل خورده و از پسش برنمیان دارن اینجور رفتار میکنن. برای همین تصمیم گرفتم یه نفر دیگه رو ببرم و در نهایت جلوی چکم رو به علت خسارت یا غیره میگیرم.
پاسخ
#4
سلام
فرمایش جنابعالی مقرون به واقعیت است بعضآ پیمانکارانی چنین اعمالی مینماید اما از چه طریق میخواهید مانع وصول چک شوید؟
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ
#5
یه چیزهایی شنیدم ولی به واقع تجربه نداشتم،برای همین از شما درخواست داشتم که راهنمایی بفرمایین.
بزارم چک پاس بشه و برای بقیه ادعاشون وجهی پرداخت نکنم، یا اینکه برای چک هم حسابم رو پر نکنم و بزارم خودشون پیگیری کنند! یا ...
یه موردی هم من اطلاع ندارم، اگه چک بی محل باشه تا چند روز وقت هست برای پر کردنش؟ و اگه بعد از اون مدت پر بشود باز جز مواردی که تو سابقه برگشتی درج میشه؟( موردی که تا 2 یا 3 سال تو سابقه بانک مرکزی میمونه و نمیشود دیگر چک گرفت)
پاسخ
#6
چیز عجیبی نشنیدید شما میخواهید مخالف قانون مانور داده وچک خودرا غیرقابل وصول اعلام نمائید چکی که خودتان به طلبکارارائه نموده اید چک را پاس کنید سپس دادخواست مطالبه غرامات علیه گیرنده چک با جلب نظرکارشناس تقدیم مرجع صالح قضائی نمائید

این پاسخ پرسش جنابعالی بود
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ
#7
ممنون از راهنماییتون..
پاسخ
#8
سلام مجدد
در رابطه با یک موضوع دیگه که به شرح ذیل میباشد و با موضوع این تاپیک بی ارتباط نیست نیز درخواست راهنمایی داشتم.
یک چک مدت دار ما به یه شخصی داده بودیم که ایشان مرحوم شده اند. که چک به نام ایشان صادر شده بود و درج شده بود بابت خرید یک موضوعی بوده است. مطمئن نیستیم ولی طبق گفته خانمی که با ایشان زندگی میکرده چک دست ایشان است.
اون مرحوم سنشان بالا بود و به تازگی(حدود 2 سال) بود که با اون خانم آشنا شده بودند و قبل از فوتشون و قبل از اینکه مریضیشون مشخص بشه به همه عنوان کرده بودن که با اون خانم عقد کرده اند.
پس از مرگ ایشون مشخص شد که اسم اون خانم در شناسنامه مرحوم نیست.
حالا موعد چک رسیده است و اون مرحوم هم یک برادر دارند. به اون خانم گفتیم مدارک ازدواج و یا عقدنامه رو نشون بدن ولی ایشون از این کار تفره میرن و با اظهار این مطلب که چک دست ایشون است، وجه چک رو میخوان.
حالا ما نمیدانیم اگر واقعا چک دست اون خانم باشه و وجه چک رو به ایشون بدیم، ممکن است برادر اون مرحوم که آشنا نیز هستند بیایند و بگویند برای چی گذاشتید اون چک رو اون خانم وصول کنه و حق ایشون یعنی برادر مرحوم بوده است. از طرفی هم اگه اصرار کنیم که مدارک ازدواج ارایه کنند و یا با برادر مرحوم، اول به توافق برسن، ممکن است چون نمیتوانند این کار رو انجام دهند بروند و چک را به اجرا بگذارند.(البته ما حتی نمیدانیم و مطمین نیستیم که اون مرحوم قبل از مرگش پشت چک رو امضا کرده باشند)
برای همین درخواست داشتم که را هنمایی بفرمایین ما باید چه کنیم؟ آیا میتوان نامه ای به بانک زد و جلوی چک رو گرفت تا مشخص بشه این چک شرعا و قانونا به چه کسی تعلق میگیره و ما خودمون قضاوت نکنیم؟
با تشکر
پاسخ
#9
سلام
اینقدر نامه به بانک نزنید مگر شما قاضی هستید که به قضاوت میروید وراضی برمیگردید وسند نکاحیه از به عبارتی زوجه طلبکار میخواهید به مبلغ متن چک پول درحساب داشته باشید باقی قضایارابگذارید عهده بانک که اگر طلبکار فوت نموده باشد وراث وی صرفآ باارائه گواهی حصروراثت وسایر مدارک به قدرالسهم میتوانند مبلغ چک را وصول نمایند ولاغیر
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  گم کردن وصیت نامه توسط دادگاه soooot 2 5,753 ۲۴ آبان ، ۱۳۹۴, ساعت --> ۴۹ : ۱۳
آخرین ارسال: کامیاب
  مسدود کردن چک با نامه دادگاه mehdi_hidden 5 28,171 ۲۶ مهر ، ۱۳۹۴, ساعت --> ۱۰ : ۲۱
آخرین ارسال: حکمت
  پارک کردن اضافی خودرو sjeb2013 3 6,312 ۱۰ شهريور ، ۱۳۹۳, ساعت --> ۳۷ : ۱۸
آخرین ارسال: کامیاب
  حل کردن کسری پارکینگ با پارکینگ مزاحم. میلاد افشارزاده 1 9,743 ۲۰ فروردين ، ۱۳۹۳, ساعت --> ۱۰ : ۲۱
آخرین ارسال: کامیاب
  بنام کردن تلفن bahar 1 6,630 ۱۷ اسفند ، ۱۳۹۰, ساعت --> ۴۹ : ۲۱
آخرین ارسال: vakil

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان