امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
گزارش اصلاحی و اعسار
#1
فردی محکوم به پرداخت مبلغی میشود و پس از قطعیت رای و صدور اجراییه،محکوم علیه دادخواست سازش ارایه میدهد و گزارش اصلاحی صادر میشود که محکوم علیه مبلغی را در تاریخ معین و باقیمانده را به صورت اقساط بپردازد و اگر مبلغ اولیه یا اقساط را نپرداخت کلیه مبلغ حال شده و محکوم علیه بازداشت شود. پس از فرا رسیدن موعد پرداخت مبالغ ،محکوم علیه پرداختی انجام نمیدهد و سپس دادخواست اعسار از پرداخت محکوم به را تقدیم دادگاه میکند .اما دادگاه قرار عدم استماع صادر میکند با این استدلال که گزارش اصلاحی صادره قطعی می باشد .
با توجه به اینکه محکوم علیه به مفاد گزارش اصلاحی عمل نکرده و کل مبلغ محکوم به تبدیل به حال شده، ایا صدور قرار عدم استماع صحیح می باشد ؟ یا باید دادگاه به دعوی اعسار رسیدگی و مبادرت به صدور رای می کرده است؟
پاسخ }
سپاس شده توسط
#2
درحقیقت این بدهکاردادگاه را ملعبه دست وذهن خودش فرض کرده سالها دوندگی صدوررای رسیدن به اجرای حکم درخواست سازش خلاف گزارش اصلاحی عمل کردن وانتظار تکرار پروسه پرونده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تانظردوستانم چه باشد؟
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ }
سپاس شده توسط
#3
با عرض سلام خدمت جناب حکمت و تشکر از بیانات ایشان با عنایت به بیانات مخاطب محترم نظر بنده در مورد یاد شده به این شرح بوده
با توجه به اینکه محکوم علیه به مفاد گزارش اصلاحی عمل نکرده و کل مبلغ محکوم به تبدیل به حال شده،
بله
ایا صدور قرار عدم استماع صحیح می باشد ؟
بله
یا باید دادگاه به دعوی اعسار رسیدگی و مبادرت به صدور رای می کرده است؟
خیر دعوی اعسار مسموع نمی باشد
در مورد سوالات شما این توضیح کوتاه را به عرض میرسانم گزارش اصلاحی تنظیمی با عنایت به صراحت قانون و قطعیت داشته و عملاً گزارش اصلاحی بر اساس توافق طرفین زیر نظر مرجع رسیدگی کننده صورت پذیرفته و الزام قطعی داشته لذا طرفیت باید به توافقات خود پایبند بوده و مورد حمایت قانونگذار میباشد لذا هرگونه تخطی و یا سوء استفاده آتی از گزارش اصلاحی گرفته شده همانگونه که دوست بزرگوار جناب حکمت بیان فرمودند محکمه و محکوم له مسخره و بازیچه محکوم علیه نبوده و نیستند اینگونه تفکرات و تفاسیر که بخواهد تفاسیر نا صواب از توافق ایجاد نماید را قانون مسدود نموده یعنی هر تفسیری غیر از توافق به هیچ عنوان مسموع نبوده زیرا بعصی از محکوم علیه ها و یا وکلای آنها و یا حتی خود قاضی رسیدگی کننده هم نمیتواند خلاف توافقات گزارش اصلاحی تفسیر داشته باشد که در صورت تفسیر مخالف موجبات تخلف انتظامی قاضی بوده و از جانب محکوم علیه و یا وکیل وی حیله و تقلب محسوب شده و اینگونه تفاسیر جایگاهی در نظام حقوقی و قضایی ایران ندارد این استنباط و برداشت بنده از ماهیت گزارش اصلاحی در محاکم میباشد
بالا ترین محکمه وجدان است.و بالاترین پشتوانه مطالعه و تفکر در امور.
پاسخ }
سپاس شده توسط


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  اجراییه در گزارش اصلاحی saman 1 6,028 ۹ شهريور ، ۱۳۹۴, ساعت --> ۵۰ : ۱۳
آخرین ارسال: کامیاب
  زمان تقدیم درخواست اعسار در آیین دادرسی ایران مـــدافـــع عـــدالـــت 0 5,674 ۲۸ فروردين ، ۱۳۹۳, ساعت --> ۴۳ : ۱۴
آخرین ارسال: مـــدافـــع عـــدالـــت
  حوه ادای شهادت درباره درخواست اعسار حکمت 1 5,247 ۲۷ اسفند ، ۱۳۹۲, ساعت --> ۰۵ : ۱۴
آخرین ارسال: مـــدافـــع عـــدالـــت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان