امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
انحصار وراثت
#1
با عرض سلام و خسته نباشيد
ملكي كه براي پدربزرگ بنده بوده از ان مادر بنده ارث ميرسد كه در سال 71 به بعد، بعد از فوت ايشان انحصار وراثت صورت گرفته و از ان زمان به بعد اقدامي براي تقسيم ارثيه صورت نگرفته تا سال 90 كه مادربزرگ بنده فوت كردند و بعد از ايشان هم دايي بنده فوت كردند كه هر دو از ارثيه سهم داشتند ، بعد از فوت اين دونفر انحصار وراثت دوباره انجام ندادند،الان مشكلي كه وجود داره اين هست كه دايي بزرگ بنده كليه مدارك را پيش خودش نگه داشته و ما مدركي نداريم جز كپي سه صفحه اول سند ملك ،ميخواستم كه لطف كنيد راهنماييم كنيد كه اگر براي انحصار وراثت بروم كپي اولين برگه انحصار وراثت را به ما ميدهند يا نه و باقي مراحل چه كاري بايد انجام بدهيم.
پاسخ
#2
با توجه به آنچه گفتید به نظر میرسد ورثه منحصر به دو فرزند ذکور ( دایی ها ) و یک فرزند اناث ( مادر شما ) و مادر بزرگ می باشد که جمعاً تعداد ورثه 4 نفر می باشد .
همانطور که گفتید بعد از فوت پدر بزرگ شما اقدام به اخذ گواهی انحصار وراثت نموده اید اما بعد از آن مادر بزرگ و دایی دیگر شما فوت می شوند . ورثه ی فعلی منحصر به یک دایی و مادر شما می شود . به نظر می رسد باید دوباره برای اخذ گواهی انحصار وراثت دادخواست ارائه کنید چه آنکه حصر وراثت قبلی براساس 4 ورثه بوده حال آنکه در حال حاضر تنها دو وارث وجود دارد . بعد از آنکه مقدار سهام هر یک از ورثه معلوم شد برآن اساس درخواست تقسیم حصه شود . دراینجا چون ماترک یک ملک غیرمنقول است در هرصورت این ملک به صورت مشاعی به مادر و دایی شما می رسد که بعداً باید درخواست افراز کنید .
پاسخ
#3
با سلام مخاطب محترم اگر وراث قبلاً انحصار وراثت نموده باشند و ماترک متوفی مشخص باشد باید وراث هر یک از اشخاصی بعداً فوت نموده مجدداً انحصار وراثت نمایند و ترکه بعد از کسر دیونات به نسبت سهم الارث تقسیم شده و وراث متوفیان ثانوی نیز مجدداً پس از کسر دیونات سهم الارث خود را مطابق قانون ارث تقسیم کنند
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  انحصار وراثت بیتا 3 5,751 ۱۵ فروردين ، ۱۳۹۴, ساعت --> ۱۳ : ۲۱
آخرین ارسال: حکمت
Question انحصار وراثت Mohammad1364 10 31,010 ۲۳ مهر ، ۱۳۹۲, ساعت --> ۱۸ : ۱۶
آخرین ارسال: springinpeace
  سوال در مورد انحصار وراثت tomcat 5 10,865 ۱۵ شهريور ، ۱۳۹۱, ساعت --> ۴۱ : ۱۰
آخرین ارسال: tomcat
  انحصار وراثت ( فوری) akimomon 3 7,061 ۲۵ مرداد ، ۱۳۹۱, ساعت --> ۵۸ : ۱۸
آخرین ارسال: tomcat
Rainbow انحصار وراثت shirzad 5 12,983 ۱۵ تير ، ۱۳۹۱, ساعت --> ۱۴ : ۰۹
آخرین ارسال: shirzad

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان