امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
soal
#1
سلام،اگر بعداز گرفتن اعسار رأي صادره ازدادگاه كه پرداخت 20سكه از62سكه يك جا ومابقي 2ماهي يك سكه ومبلغ1450هزارتومان بابت نحله باشه اونوقت زوج بره دوباره اعتراض به راي دادگاه كنه در صورتي كه خودش دادخواست طلاق كرده به نظرشما راي تغييرميكنه وبه نفع اون ميشه درصورتي كه وكيل منم به اين راي دوباره اعتراض كرده كه 2ماهي يك سكه كمه،به نظرشما دادگاه چه طوري راي ميده احتمال داره از20تا سكه درقسط اول كمتر بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ در ضمن هنوزم عروسي نكرديم وعقدهستيم
ممنونم از كمكهاي خيلي خوبتون
پاسخ
#2
با سلام خدمت شما دوست گرامی
به نظر می رسد شرح مساله از این قرار باشد که :
1- زوج دادخواست طلاق بطرفیت زوجه به دادگاه می دهد .
2- به تعاقب آن زوجه هم مهریه و نفقه ی خود را مطالبه می کند .
3- دادگاه حکم به طلاق به نفع زوج و پرداخت مهریه و نفقه به نفع زوجه می دهد .
4- زوج دادخواست اعسار از پرداخت مهریه و درخواست تقسیط آن را می دهد .
5- دادگاه حکم به تقسیط مهریه و همچنین پرداخت نفقه می دهد .
باید گفت اگر مراتب طبق آنچه که در فوق گفتیم باشد زوج نمی تواند دوباره به حکم اعسار خود اعترا کند چون حکم اعسار به نفع او صادر شده و خواهان نمی تواند به رایی که خواسته ی او بوده دوباره اعتراض کند . پس اگر زوج دادخواست اعسار و تقسیط مهریه داده باشد و حکم اعسار و تقسیط مهریه به این نحو باشد که : 20 سکه از 62 سکه را یکجا و مابقی را 2 ماه یک سکه و مبلغ 1450 هزار تومان به عنوان نفقه پرداخت نماید ، در اینجا زوج نمی تواند به این حکم اعتراض کند زیرا حکم با توجه به وضعیت مالی و معیشتی زوج صادر شده بنابراین قابل اعتراض نیست.
دادگاه حکم به پرداخت مهریه بصورت یکجا می دهد نه به صورت تقسیط و ماهیانه ، بنابراین تنها درصورتی پرداخت مهریه به صورت تقسیط و ماهیانه خواهد بود که زوج دادخواست اعسار و تقسیط مهریه بدهد که دراینصورت ممکن است حکم به تقسیط داده شود . اما بعد از اینکه چنین حکمی صادر شد زوج نمی تواند بار دیگر به این حکم اعتراض کند این اعتراض بلاوجه است زیرا این حکم ( حکم به پرداخت مهریه به صورت ماهیانه ) با توجه به تمام شرایط زوج صادر شده پس دادگاه حتماً احراز کرده که زوج می تواند چنین مبلغی را ماهیانه بپردازد و بعد حکم صادر کرده و اگر زوج می خواسته که مبلغ کمتری را به عنوان مهریه بپردازد باید در جلسات دادرسی قاضی را متقاعد می کرد که واقعاً نمی تواند مبلغ زیادی بپردازد و مثلاً نمی تواند 20 سکه را یکجا بپردازد و مابقی را دو ماه یک سکه . در نهایت تنها زوجه می تواند به حکم اعسار و تقسیط مهریه اعتراض کند نه زوج .
درباره ی اینکه هنوز عروسی نکرده اید هم باید گفت : درصورتی که طلاق قبل از نزدیکی باشد طبق ماده 1092 قانون مدنی زوج باید نصف مهریه را بپردازد نه تمام آنرا. و همچنین درباره ی اینکه وکیل شما به حکم تقسیط دادگاه اعتراض نموده که 2 ماه یک سکه کم است باید گفت بله به این حکم می توان اعتراض کرد و درصورت ملائت و توانایی زوج ، دادگاه او را به پرداخت ماهیانه مبلغ یا سکه ی بیشتری محکوم خواهد کرد .
پاسخ
#3
با سلام مخاطب محترم با سلام طرفین دعوی تحت شرایط خاص حق اعتراض به احکام صادره را دارند لذا با توجه به شرایط نابسامان اقتصادی و تغیرات فاحش قیمت سکه و دیگر موارد امکان اعتراض و تعدیل تعداد سکه ها از نظر بنده و جود دارد و اعتراض حق قانونی و طبیعی طرفین دعوی می باشد و صدور حکم وحی منزل از جانب قاضی رسیدگی کننده نبوده متاسفانه اکثر راهنمائی ها در این سایت بدون خواندن احکام و بدون برسی کلیه جوانب پرونده بوده که باعث سر در گمی و در صورت انجام و عدم رسیدن به نتیجه گیری عنوان شده باعث بوجود آمدن تشویش ذهنی و کدورت نسبت به راهنمائی ها می شود لذا باید از پیش داوری اجتناب نمود زیرا تنها داور در امور مخلوقات خدا بوده و در امور پرونده شما قضات رسیدگی کننده و بیانات دیگران نظیر بنده جنبه آگاهی رساندن داشته و نه ایجاد حق برای جنابعالی
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Bug soal nazita 1 5,905 ۲۰ شهريور ، ۱۳۹۱, ساعت --> ۱۱ : ۱۸
آخرین ارسال: Hamed-babaei
  soal hugo_deepred2 4 9,559 ۳۰ تير ، ۱۳۹۱, ساعت --> ۴۱ : ۰۲
آخرین ارسال: vakil

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان