امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
زمین قولنامه ای خریداری شده که پروانه ساخت نمیدهند
#1
با سلام زمین قولنامه ای خریداری شده است که بعد ازانجام معامله برای گرفتن پروانه ساخت به شهرداری مراجعه کردیم اما شهرداری پروانه ساخت نمیدهد چون ان زمین هارا جدیدا به عنوان فضای سبز اعلام کرده است.این موضوع را به بنگاه وفروشنده اعلام کردیم فروشنده اظهار داشته که پول شمارا خرج کرده ام(120میلیون)و فقط میتوانم نصف مبلغ را به همراه یک تیکه زمین در روستاهای دور که امکان فروشش هم صفراست بدهم.حالا ما چکار میتوانیم بکنیم؟میشود با خیار غبن معامله را فسخ کرد به این دلیل که احتمالا فروشنده باعلم به فضای سبز بودن زمین به ما فروخته و مارا مغبون کرده؟یا اصلا اگر زمین فضای سبز اعلام شده است شهرداری به رایگان زمین را صاحب شده و میتواند انجا را فضای سبز بکند؟یا باید بابت این به مالک هزینه پرداخت کند یعنی زمین را به شهرداری بفوروشیم؟ایا فروشنده بعداز عقدقرار داد خودش باید دنبال سند زمین میرفت؟درضمن این زمین و ساختمان های اطراف که همگی مسکونی هستندشهرداری فضای سبز اعلام کرده دقیقاهر سه طرف این زمین را خانه سازی کرده اند فقط این تیکه پروانه نمیدهند!
این مسئله خیلی حیاتی است بابت این معامله خانه مسکونی خود را فروخته ایم تا زمین رابگیریم و خانه بسازیم.
پاسخ
#2
(۱۲ بهمن ، ۱۳۹۰, ساعت --> ۰۶ : ۱۳)ahmadzade نوشته است: با سلام زمین قولنامه ای خریداری شده است که بعد ازانجام معامله برای گرفتن پروانه ساخت به شهرداری مراجعه کردیم اما شهرداری پروانه ساخت نمیدهد چون ان زمین هارا جدیدا به عنوان فضای سبز اعلام کرده است.این موضوع را به بنگاه وفروشنده اعلام کردیم فروشنده اظهار داشته که پول شمارا خرج کرده ام(120میلیون)و فقط میتوانم نصف مبلغ را به همراه یک تیکه زمین در روستاهای دور که امکان فروشش هم صفراست بدهم.
حالا ما چکار میتوانیم بکنیم؟میشود با خیار غبن معامله را فسخ کرد به این دلیل که احتمالا فروشنده باعلم به فضای سبز بودن زمین به ما فروخته و مارا مغبون کرده؟

فروشنده ضامن درک است . شما میتوانید دادخواست فسخ معامله را بدهید . اطلاع یا عدم اطلاع فروشنده تاثیری در اصل موضوع ندارد .

(۱۲ بهمن ، ۱۳۹۰, ساعت --> ۰۶ : ۱۳)ahmadzade نوشته است: یا اصلا اگر زمین فضای سبز اعلام شده است شهرداری به رایگان زمین را صاحب شده و میتواند انجا را فضای سبز بکند؟ یا باید بابت این به مالک هزینه پرداخت کند یعنی زمین را به شهرداری بفوروشیم؟

شهرداری نمیتواند به رایگان زمین را تصاحب نماید ، بلکه باید با مالک توافق و قیمت آن را بپردازد .

(۱۲ بهمن ، ۱۳۹۰, ساعت --> ۰۶ : ۱۳)ahmadzade نوشته است: ایا فروشنده بعداز عقدقرار داد خودش باید دنبال سند زمین میرفت؟

اگر بعد از فروش سند به نام شما زده شده است یا وکالت بلاعزلی در این خصوص اخذ شده است که خریدار باید پیگیر امور باشد ولی اگر سند بنام فروشنده باقی مانده است و شما تنها یک قولنامه دارید ، عملاً نمیتوانید پیگیر امور باشید .

(۱۲ بهمن ، ۱۳۹۰, ساعت --> ۰۶ : ۱۳)ahmadzade نوشته است: درضمن این زمین و ساختمان های اطراف که همگی مسکونی هستندشهرداری فضای سبز اعلام کرده دقیقاهر سه طرف این زمین را خانه سازی کرده اند فقط این تیکه پروانه نمیدهند!
این مسئله خیلی حیاتی است بابت این معامله خانه مسکونی خود را فروخته ایم تا زمین رابگیریم و خانه بسازیم.
در هر حال بهتر است شما دادخواست فسخ معامله را ارائه داده و ثمن پرداختی را مطالبه نمائید . چرا که توافق با شهرداری و گرفتن زمین معوض که حتما در دونقوز آباد خواهد بود یا گرفتن پول ، عمر نوح ، پارتی قوی و صبر ایوب می خواهد .
جهت اخذ مشاوره رایگان با دفتر مؤسسه تماس بگیرید : ۶۶ ۱۷ ۵۷ ۶۶ ۰۲۱ / ۴۳۴۹ ۸۵۷ ۰۹۱۲
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  خريد قراردادزمين سهم مالكانه ازطريق قولنامه عادي saeed5472 0 1,068 ۲۹ شهريور ، ۱۳۹۸, ساعت --> ۱۱ : ۱۹
آخرین ارسال: saeed5472
  خرید قولنامه با سند عادی محمد رضایی 6 6,396 ۷ آبان ، ۱۳۹۷, ساعت --> ۵۹ : ۱۵
آخرین ارسال: محمد رضایی
  زمین تصاحب شده davi12 0 3,849 ۴ دي ، ۱۳۹۲, ساعت --> ۲۳ : ۱۳
آخرین ارسال: davi12
  فروش ملک بصورت قولنامه ای lili.li70@yahoo 2 33,429 ۷ آبان ، ۱۳۹۱, ساعت --> ۰۴ : ۰۴
آخرین ارسال: کامیاب
  زمینی که قولنامه ای خریدیم در دفتر اظهار نامه ثبتی به نام شخص دیگر Shahram 2 31,990 ۳۰ تير ، ۱۳۹۱, ساعت --> ۵۱ : ۱۵
آخرین ارسال: vakil

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان