امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تعیین تکلیف خانه بعد از ظلاق
#4
(۲۸ مرداد ، ۱۳۹۴, ساعت --> ۰۳ : ۱۴)بیتا996 نوشته است: ممنون از پاسختون.دختر 14 سال هستند.چه مدرک یا وکالتی میتوان گرفت که تا رسیدن به سن قانونی خانه را پدرش نفروشد؟
مخاطب گرامی پاسخ پرسش اولتان را جناب حکمت فرموده که نافذاست اما اگر دختر درسن 14 سالگی باشد نیاز به انتقال سندرسمی میباشد . اگر این مورد انجام نشود از طرف مالک طی وکالت نامه قطعی بلاعزل که حق فسخ از موکل سلب وساقط باشد و وکیل وکالت که (دختر 14 ساله ) میباشد دارای اختیارات تام ونامحدود بنحویکه نیازی به مجوز واذن واجازه ثانوی موکل نباشدو مختاربه انجام هرگونه معامله باشد
حضانت از ریشه حضن و به معنای زیر بال گرفتن، در برگرفتن؛ در دامن خود پروردن و پروراندن؛ دایگی و پرستاری كودك است.(1) معنای اصطلاحی آن عبارت است از: نگهداری و مراقبت فرزند توسط افرادی كه قانون تعیین كرده است. و در درجه نخست پدر و مادر حضانت فرزند را به عهده دارند.

درحضانت هم از جنبه مادی مطرح است و هم از جهت معنوی؛ به این معنا كه نگهداری طفل شامل پرورش جسمی وی و فراهم آوردن امكانات لازم برای رشد اوست؛ از جمله تهیه خوراك ، پوشاك و مسكن و در صورت بیماری بهره مندی از پزشك و دارو و درمان، و به طور كلی هر آن چه برای دوام و بقای طفل لازم است. نگهداری محسوب می شود و در كنار پرورش و رشد و نمو جسمی، رشد معنوی طفل نیز ضروری است. شناخت محیط و آداب و رسوم و آشنایی با فرهنگ جامعه ای كه خانواده در آن زندگی می كند و آشنایی با افتخارات فرهنگی این جامعه و امكان تحصیل كه مهم ترین وسیله ی پرورش روحی و روانی طفل است به عنوان تربیت مطرح می شود.
فرزند پسر تا ۲ سالگی و فرزند دختر تا ۷ سالگی نزد مادر می‌ماند و پس از آن پدر می‌توانست فرزند را از مادر تحویل بگیرد. البته دختر در صورت رسیدن به سن 15سالگی و پسر در صورت رسیدن به سن ۱۵ سالگی از حضانت خارج شده .و شخصاً تصمیم می‌گیرند که در نزد کدامیک از والدین خود یا حتی شخص ثالثی از بستگان خود زندگی نمایند گرفتاری مادران در گرفتن حضانت فرزند در صورت جدایی بیشتر در مورد فرزند پسر اتفاق می‌افتاد که در سن طفولیت و پس از دوره شیرخوارگی باید مادر حضانت وی را به پدر می‌سپرد
پاسخ }
سپاس شده توسط


پیام‌های داخل این موضوع
تعیین تکلیف خانه بعد از ظلاق - توسط بیتا996 - ۲۸ مرداد ، ۱۳۹۴, ساعت --> ۵۹ : ۰۰

موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  خانه به نام مادرم هست. میگه از خونه من باید بری بیرون. محمدمحمدی 1 1,150 ۲۹ بهمن ، ۱۳۹۸, ساعت --> ۱۸ : ۲۰
آخرین ارسال: حکمت
  من در خانه امنیت روانی و جسمانی ندارم تنهایی من 4 6,790 ۲۳ خرداد ، ۱۳۹۵, ساعت --> ۳۵ : ۱۸
آخرین ارسال: hamid79
  راهنمایی در تعیین مهریه sahar 4 8,261 ۹ تير ، ۱۳۹۱, ساعت --> ۰۱ : ۲۱
آخرین ارسال: vakil

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان