امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
این موضوع حقوقی هست یا کیفری ؟
#5
با سلام مجدد خدمت همه دوستان به ویژه استاد تیموری و جناب حکمت و دادخواه عزیز ...

نقل‌قول: 2-اینکه مالک اصلی ادعا میکند قبوض را خودش پرداخت کرده پس دست بساز بفروش چه میکند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دوست عزیز مالک و سازنده از روز اول که با هم مشکل نداشتند ... بعضی مواقع با هم به ادارات مربوطه مراجعه میکردند و اون شخص هم از سادگی این پیره مرد سوء استفاده میکنه ... آدم نادرست هم چون میدونه داره کار نادرست انجام میده در هر مرحله ای از کار به فکر جمع کردن مدارک یا به ظن خود برگ برنده است ! ... با توجه به شرحی که عرض کردم فکر نمیکردم که این مورد آنقدر عجیب باشه که نیاز به اون همه علامت سوال داشته باشه Blush .

بنده سوالات خودم رو ذیل فرمایشات دوستان عزیز عرض کردم و ممنون میشم مثل همیشه ما رو از رهنمود های ارزشمندتون بهره مند سازید :
نقل‌قول: شکایت کیفری با موضوع خیانت در امانت مطرح شده؟ اگر جواب مثبت است که موضوع شکایت ایراد دارد چرا که یکی از شرایط تحقق جرم خیانت در امانت سپرده شدن مال به امین است که در اینجا ایا یکی از بستگان شما سند را به شخص بساز بفروش سپرده بوده؟؟پس جرم خیانت در امانت متصور نیست....سوال بنده این است که سند به نام هر دو بوده یا خیر؟
بله ... شکایت کیفری با موضوع خیانت در امانت مطرح شده ... سازنده به موجب وکالت نامه ای که از مالک گرفته بوده ( در واقع وکیل مالک بوده ) ، اسناد رو از اداره ثبت دریافت کرده ( به عنوان وکیل مالک ) ... و بر طبق نص صریح همان وکالت نامه مذکور وکیل پس از دریافت اسناد از اداره ثبت باید آنها را به مالک تحویل و از ایشان رسید کتبی دریافت کند ... حال وکیل از تحویل اسناد امتناع می ورزد ...
1 - آیا به نظر دوستان این مورد خیانت در امانت هست یا خیر ؟ ( اگر هست به کدام ماده قانونی میتون استناد کرد ؟ )

نقل‌قول: به نظر بنده جهت حل مشکل مالک اگر قبوض را پرداخت نموده باید ابتدا تقاضای تامین دلیل داده چون در قبوض پرداختی نام پرداخت کننده در بانک مشخص بوده و وجود قبض نزد دارنده با سوء نیت را به اثبات رسانده و دارنده قبض دلیل مالکیت و یا پرداخت نیست و همچنین شخص پرداخت کننده نیز که قبض را واریز نموده مشخص بوده لذا براساس تشخیص خط نگارنده و مشخص شدن نام شخص واریز کننده با کشف دلیل جدید میتوان اعاده دادرسی در دادگاه تجدید نظر نمود و یا اعمال تبصره ماده 18
قبوض پرداختی به صورت تماما چاپی هستند یعنی نام شخصی که قبض را را باید پرداخت میکرد به صورت چاپی در قبض ذکر شده ... وحتی بنده خودم شخصا به همراه مالک به شهرداری مراجعه کردیم و در سیستم شهرداری هم آمده که مالک پرداخت کننده قبوض بوده !

2 - مگر بر طبق قانون این وظیفه مدعی نیست که ادعا خود را اثبات کند ؟ ( حالا این سازنده اومده فیش هایی رو که به نام مالک است رو مدعی شده من پرداخت کردم و متاسفانه هم دادگاه حقوقی و هم بازپرسی محترم به آن استناد کردند ... آیا این وظیفه سازنده نیست که ادعای خود را اثبات کند ؟ ... ممنون میشم اگر ماده قانونی در این رابطه هست بفرمایید تا ما در لایحه اعتراض خود به آن استناد کنیم ؟ ) .

3 - آیا در پرونده کیفری که الان در جریان هست و در این مرحله است میتوان تقاضا تامین دلیل نمود ؟ ( یا کار از کار گذشته باید جدا از روال این پرونده تقاضا تامین دلیل داد ؟ )

4 - منظور شریف از اعاده دادرسی در دادگاه تجدید نظر و یا اعمال تبصره ماده 18 چیست ؟ ( آیا منظور دادگاه تجدید نظر برای همین شکایت جاری کیفری است یا دادگاه تجدید نظر حقوقی که قبلا یک بار دادخواست حقوقی استرداد اسناد به آن ارجاع شده ؟ ... اگر ما به قرار صادره اعتراض کنیم تازه پرونده به دادگاه ارجاع میشه یا به دادگاه تجدید نظر کیفری ؟ ) .

5 - آیا لایحه اعتراض خود را حتما باید در همان روز اعتراض به قرار ضمیمه اعتراض کنیم یا میتوانیم بعدا به دادگاهی که پرونده به آن ارجاع شده هم تحویل بدیم ؟

عذر خواهم کمی طولانی شد ... واقعا خدا خیرتون بده Shy @
پاسخ }
سپاس شده توسط


پیام‌های داخل این موضوع
این موضوع حقوقی هست یا کیفری ؟ - توسط h_dev - ۱۶ دي ، ۱۳۹۳, ساعت --> ۴۴ : ۲۳

موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  انچه در مورد داوری حقوقی باید بدانیم arazco 0 105 ۱ شهريور ، ۱۴۰۰, ساعت --> ۳۱ : ۱۶
آخرین ارسال: arazco
  نیازمند نظریات حقوقی دوستان در مورد اجرای احکام کامیاب 1 3,758 ۱۴ تير ، ۱۳۹۴, ساعت --> ۲۶ : ۱۳
آخرین ارسال: کیومرث بتیانه
  دوستان خواهشمندم هرگونه نظر حقوقی داشته در اینمورد بیان بفرمائی کامیاب 4 8,994 ۱۹ بهمن ، ۱۳۹۳, ساعت --> ۱۳ : ۰۲
آخرین ارسال: کیومرث بتیانه
  آیا این موضوع طلب خسارت بر خسارت است ؟ h_dev 20 25,278 ۱۳ بهمن ، ۱۳۹۲, ساعت --> ۳۱ : ۰۹
آخرین ارسال: h_dev

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان