امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
این موضوع حقوقی هست یا کیفری ؟
#1
سلام به همه دوستان .
یه مسئله ساده و پیش پا افتاده ای هست که چندین بار هم با دوستان عزیز مطرح اش کردم اما متاسفانه الان داره به مسئله ای اعصاب خورد کن و پیچیده ای تبدیل میشه ...
موضوع از این قراره که یکی از بستگان ما با یه بساز بفروشی خونش رو به صورت مشارکتی ساخت ... این بساز بفروشه کلی تخلف کرد و در دادگاه هم به پرداخت جریمه سنگین محکوم شد ... بعد این بساز بفروشه برای اینکه به ظن خودش تلافی کنه ، با توجه به وکالتی که از این بنده خدا داشت رفت و اسناد مالکیت ایشان را از اداره ثبت گرفت و پیش خودش مثلا به عنوان گرو نگه داشت ( بیش از دو ساله ) .
خلاصه این بنده خدا حدود یکسال پیش رفت یه دادخواست حقوقی با عنوان " استرداد اسناد " داد ... در دادگاه بدوی بساز بفروشه محکوم به استرداد اسناد شد اما در دادگاه تجدید نظر این بساز بفروشه اومد یه سری فیش گذاشت و گفت اینها رو من پرداخت کردم و دادگاه تجدید نظر هم در رای اش گفت چون " مالک نسبت به انجام تعهدات خود از جمله هزینه ثبت اقدام نموده باشد دلایل و مدارکی ارائه و ابراز نشده است " رای به عدم استماع دعوی نخستین داد ... ( این در حالیست که همین فیش ها رو هم این بنده خدا پرداخت کرده بود و این امر قابل استعلام است و اما متاسفانه دادگاه تجدید نظر به صرف ادعا این شخص بسنده کرده بود ... ( البته این بنده خدا هم زیاد تجربه حقوقی نداشت و میتونست بهتر عمل کنه ) .
در ادامه این بنده خدا به اداره ثبت برای گرفتن اسناد المثنی مراجعه میکنه که در اونجا متوجه میشه که بساز بفروشه اومده رای هایی رو که در بالا خدمتتون عرض کردم لای پرونده گذاشته و درخواست جلوگیری از صدور سند مالکیت المثنی کرده ... بعد از کلی برو بیا و بحث در اداره ثبت ، بهش گفتند چون مشخص است اسناد موجوده و دست بساز بفروشه است ما نمیتونیم سند المثنی صادر کنیم ... برید اقدام قضایی بکنید !
در آخر که این بنده خدا از این طرف مونده از اون طرف رونده شده بود چند روز پیش پس از مشورت با چند مشاور تصمیم به ارائه شکایت کیفری میکنه ... خلاصه شکایت رو انجام میده و اون بساز بفروشه همون ادعاهای قبلی اش رو مطرح میکنه و با ارائه اون دو رایی که خدمت تون عرض کردم در کمال وقاحت میگه که من کلی هزینه کردم و باید هزینه های من پرداخت بشه ... حتی میگه من از آقا شکایت دارم ، چرا از من این همه بی دلیل شکایت میکنه ! ... خلاصه این بنده خدا هم اظهار میداره که ادعاهای این شخص واهی هست و تمام فیش ها قابل استعلام هستند و ...
خلاصه حدود یک هفته پیش یه ابلاغیه با موضوع صدور قرار منع تعقیب به دست این بنده خدا میرسه ... امروز به همراه ایشان به بازپرسی مراجعه کردیم و کپی قرار صادره رو دریافت کردیم ... در قرار صادره آمده بود که " با توجه به اظهارات شاکی و متهم و اختلافات مالی ، در خصوص خیانت در امانت اسناد مالکیت ، عدم احراز وقوع بزه ! " .
وقتی با بازپرس صحبت کردم بهم گفت که به نظر او این موضوع حقوقی هست و نه کیفری ، و گفت اگه اعتراض هم کنید و لایحه هم بدید زیاد بهش توجهی نمیشه !!

حالا پس از این توضیحات نسبتا طولانی سوالات بنده از دوستان عزیز حقوقدان اینه که :

1 - آیا قرار صادره بر مبنای قانون است ؟ ( این موضوع حقوقی هست یا کیفری ؟ ) .

2 - چگونه به قرار صادره اعتراض کنیم ؟ ( تمام حرف ما اینه که بحث مالی ای موجود نیست و این صرفا توهمات واهی یک شخص است و قابل استعلام است ... چگونه این موارد رو به صورت حقوقی مکتوب و مطرح کنیم ؟ )

3 - مراحل اعتراض به قرار صادره به چه صورت است ؟ ( باید به قرار صادره در همون شعبه بازپرسی اعتراض کنیم و اظهارات خود را در قالب لایحه ضمیمه اعتراض کنیم یا روند به صورت دیگریست ؟ )

4 - با توجه به شرایطی که عرض کردم پیشنهادات دوستان برای حل سریعتر این مسئله چیست ؟


ممنون از همتون ...Shy @
پاسخ


پیام‌های داخل این موضوع
این موضوع حقوقی هست یا کیفری ؟ - توسط h_dev - ۱۶ دي ، ۱۳۹۳, ساعت --> ۴۴ : ۲۳

موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  انچه در مورد داوری حقوقی باید بدانیم arazco 0 105 ۱ شهريور ، ۱۴۰۰, ساعت --> ۳۱ : ۱۶
آخرین ارسال: arazco
  نیازمند نظریات حقوقی دوستان در مورد اجرای احکام کامیاب 1 3,758 ۱۴ تير ، ۱۳۹۴, ساعت --> ۲۶ : ۱۳
آخرین ارسال: کیومرث بتیانه
  دوستان خواهشمندم هرگونه نظر حقوقی داشته در اینمورد بیان بفرمائی کامیاب 4 8,994 ۱۹ بهمن ، ۱۳۹۳, ساعت --> ۱۳ : ۰۲
آخرین ارسال: کیومرث بتیانه
  آیا این موضوع طلب خسارت بر خسارت است ؟ h_dev 20 25,278 ۱۳ بهمن ، ۱۳۹۲, ساعت --> ۳۱ : ۰۹
آخرین ارسال: h_dev

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان