امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
روند ثبت محکومیت های متوالی زندان در تعدد جرم
#5
سلام حضوردوست ارجمند جناب کامیاب
رای باز درعالم حقوق وقوانین حقوقی معنی ندارد اما درزندان ها مرسوم است دراین خصوص استناد به مطلبی ازاداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی البرز مینمایم،
محرومیت محکومین جرایم سنگین از امتیاز رأی باز



سید ابوالقاسم علوی در گفتگو با خبرنگار حمایت افزود : محکومان با جرایم سنگین که دارای سابقه های متعددی هستند ، ضروری است در فعالیت های فرهنگی ، تربیتی ، مراسم عبادی و مذهبی شرکت کرده تا پس از کسب امتیازات لازم ، رأفت اسلامی نیز شامل حال آنان شود .

وی ادامه داد : یکی از این تمهیدات ویژه برای زندانیان مالی و جرایم غیرعمد ، اعطای رأی باز به معنای کار خارج از محیط داخلی زندان و مراکز اشتغال و حرفه آموزی است . این مقام مسئول در ادامه بیان کرد : رأی باز و استفاده از مرخصی های پایان محکومیت جزو تمهیدات ویژه به زندانیان بوده که بر اساس دستورالعمل های سازمانی جرایمی که مخل آسایش عمومی هستند و امکان تخلف در خارج از زندان را دارند از این قاعده مستثنی هستند .

مدیر کل زندانهای البرز توجه و اهتمام ویژه در اجرای برنامه های آموزشی و تربیتی بویژه در حوزه های مذهبی و معنوی را در پیشبرد اهداف اصلاحی و تربیتی مؤثر دانست و تصریح کرد : باید مدت حبس و دوران مجازات مددجویان را با افزایش برنامه های آموزشی و حرفه آموزی ، به صورت مفید و مؤثر پر کرد و با ایجاد محیطی تربیتی و آموزشی برای مددجویان ، در راستای اجرای برنامه های کاهش آسیب رفتارهای پرخطر اقدام کرد وی همچنین با بیان اقدامات پیشگیرانه سازمان زندانها در عدم بازگشت مجدد به جرم توسط مجرمان اظهار داشت : تمامی اقدامات از طریق بخشهایی همچون فرهنگی و تربیتی ، روانشناسی ومددکاری ، اشتغال و حرفه آموزی ، رشد و توسعه مفایم قرآنی در سطح ندامتگاه ها با بکارگیری روحانیون مذهبی و مربیان قرآنی در حال انجام است که خوشبختانه شاهد نتایج خوبی در این زمینه بوده ایم .



وی گفت : باید این گونه اقدامات قبل از ورود فرد به زندان انجام شود چه بسا زندان برای همه ما امری ناخوشایند اما انکارناپذیر است و ما به ناچار و صرفاً برحسب وظیفه و جهت تهذیب رفتار و تغییر نگرش و بازگشت سعادتمندانه آن ها به جامعه اقدام می کنیم .

علوی با اشاره به اولویت های اصلی سازمان زندانهای کشور و لزوم رعایت حقوق شهروندی مددجویان و نیز تلاش در جهت کاهش انواع آسیب های درون زندان ، حضور مستمر و مؤثر مسئولان و رسیدگی به مسایل و مشکلات مددجویان را از مصادیق عملی حقوق شهروندی و از عوامل مؤثر در کاهش تنش و آسیب رفتارهای پرخطر در زندانها برشمرد .

وی همچنین بیان کرد : هرچه محیط زندانها از امنیت و نظم و آرامش بیشتری برخوردار باشد به همان میزان تأثیر اجرای برنامه های آموزشی ، اصلاحی و تربیتی بیشترو بهتر خواهد بود .
ما بیشتر،
از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها...............
پاسخ }
سپاس شده توسط


پیام‌های داخل این موضوع
روند ثبت محکومیت های متوالی زندان در تعدد جرم - توسط Parirokh - ۸ آذر ، ۱۳۹۳, ساعت --> ۱۹ : ۱۳

موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  آزادي از زندان و كميسيون اصل 90 ya30n 1 3,279 ۱۳ آبان ، ۱۳۹۶, ساعت --> ۴۲ : ۱۶
آخرین ارسال: حکمت
  محکومیت مالی Amir yashar 1 4,428 ۲۳ ارديبهشت ، ۱۳۹۶, ساعت --> ۱۴ : ۱۶
آخرین ارسال: حکمت
  روند شکایت از همسایه هایی که شارژ ساختمان را نمی دهند KDMaster 1 5,226 ۲۶ بهمن ، ۱۳۹۴, ساعت --> ۲۴ : ۱۹
آخرین ارسال: کامیاب
  قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی مصوب1394 حکمت 4 10,517 ۱۲ مهر ، ۱۳۹۴, ساعت --> ۴۰ : ۱۴
آخرین ارسال: حکمت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان