امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سوال مهم
#27
سلام.با کسب اجازه از دوستان دادخواست خود را مقوم به مبلغ 50،000،010کنید تا به شورای حل اختلاف نرود....،راجع به حساب همسرتون شماره حساب همسر را اعلام کنید...پس از تنظیم دادخواست و ارائه آن به دادگاه، رسیدگی به پرونده مهریه و صدور حکم مستلزم پرداخت هزینه است. زن در این مرحله باید به میزان یک بیستم کل مبلغ مهریه، پولی را بابت نیم‌عشر دولتی به حساب دادگستری واریز کند، مثلا اگر مهریه زنی ۱۰۰۰‌سکه طلا باشد و قیمت سکه در روزی که او مهریه را به اجرا می‌گذارد ۲۰۰ هزار تومان باشد، مبلغی که او باید به حساب دولت واریز کند تا پرونده وارد مرحله رسیدگی شود، ۱۰ میلیون تومان است
این مبلغی است که پس از صدور حکم نهایی مهریه و قطعی شدن آن، از داماد اخذ و به زن داده خواهد شد، اما به هرحال تهیه این مبلغ ابتدای دادگاه نیز کار سختی است. دادگاه این امکان را فراهم کرده تا زنان با معرفی ۲ شاهد به دادگاه، این مبلغ را به حساب دولت واریز نکنند و پس از قطعی شدن حکم و دریافت مهریه از مرد، دادگاه خود این مبلغ را از مرد دریافت خواهد کرد و در آن مرحله، نیم عشر براساس قیمت روز سکه محاسبه می‌شود.
مثلا ممکن است در این فاصله قیمت سکه از ۲۰۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان برسد و به همین دلیل در این مرحله نیم عشری که مرد باید بپردازد به ۱۱ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.
اما شهودی که زنان به دادگاه معرفی می‌کنند، در همان جلسه اول و پیش از صدور حکم قطعی باید به این مساله شهادت بدهند که زن فاقد توانایی مالی برای تهیه این مبلغ است و امکان پرداخت آن را ندارد.
تصمیم گیری درباره پذیرش یا رد اعسار نیز از سوی دادگاه‌‌های مختلف متفاوت است. برخی محاکم درباره مهریه‌‌ های بالا، اعسار زن را نمی‌پذیرند و با فرض این‌که «زنی که قرار است ۲۰۰میلیون تومان دریافت کند پس می‌تواند ۱۰ میلیون تومان هزینه کند»، اعسار را رد می‌کنند و زن برای صدور حکم مهریه باید این مبلغ را به حساب دولت واریز کند.
تنها چیزی که در دنیا می توانی تغییرش دهی،

خودت هستی

و با این کار دنیا را متحول می کنی .
پاسخ }
سپاس شده توسط


پیام‌های داخل این موضوع
سوال مهم - توسط sahel - ۱۶ مهر ، ۱۳۹۳, ساعت --> ۲۲ : ۱۳

موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  سوال مهم و فوری hugo_deepred2 5 8,249 ۱۶ مهر ، ۱۳۹۳, ساعت --> ۲۵ : ۱۵
آخرین ارسال: dadkhah
  سوال در مورد ترک انفاق مینا1992 10 16,368 ۳۱ تير ، ۱۳۹۳, ساعت --> ۳۳ : ۰۷
آخرین ارسال: حکمت
  سوال ، فیلم ستایش... مـــدافـــع عـــدالـــت 3 6,654 ۲۴ خرداد ، ۱۳۹۳, ساعت --> ۵۹ : ۱۸
آخرین ارسال: مـــدافـــع عـــدالـــت
Brick سوال در خصوص طلاق amirniazi89 4 9,786 ۹ ارديبهشت ، ۱۳۹۲, ساعت --> ۳۰ : ۱۴
آخرین ارسال: navid1000
  سوال nah 2 7,167 ۸ آبان ، ۱۳۹۱, ساعت --> ۵۷ : ۰۲
آخرین ارسال: کامیاب

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان