امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تو این شرایط چه کاری انجام بدم بهتره ؟
#1
سلام به همه حقوقدانان محترم .
دوستان ما چند وقت پیش خونمون رو با یه بساز بفروشی ساختیم ( حالا بماند که تخلفات زیادی در ساخت و ساز کرد و در دادگاه محکوم شد Blush ) ... این بساز بفروشه با توجه به وکالت کاری که داشته چندین ماه پیش رفته اسناد آپارتمانهای ما رو از اداره ثبت دریافت کرده و بر اساس همون وکالت نامه باید اسناد رو تحویل و از ما رسید کتبی بگیرد ، که متاسفانه به علت اینکه ما اون رو توی دادگاه محکوم کرده بودیم از دادن اسناد امتناع ورزید .
خلاصه حدودا 5-6 ماه قبل ما برای استرداد اسناد شکایتی رو در دادگاه مطرح کردیم که دادگاه بدوی حکم به نفع ما و به استرداد اسناد داد و این بساز بفروشه در اعتراض اش به دادگاه تجدید نظر یه سری از فیش های پرداختی ما رو ضمیمه کرد و ادعا کرد که این فیش ها رو من پرداخت کردم ( فیش ها به صورت چاپی بود و تماما مشخصات ما رو هم ذکر کرده بود ) ... از اونجایی که ادعا این بساز بفروشه برای ما خنده دار بود و به علت نداشتن تجربه حقوقی کافی ، ما توضیحات کافی در این زمینه به دادگاه تجدید نظر ارائه ندادیم و دادگاه تجدید نظر هم متاسفانه بدون بررسی دقیق حکم به عدم استماع داد .
از اونجا که ما از بلاتکلیفی و رفت و آمد در دادگاه خسته شده بودیم به توصیه چند مشاور و وکیل جهت گرفتن سند المثنی اقدام کردیم و به توصیه چند تا از کارکنان اداره ثبت و جهت سهولت دریافت المثنی ، علت درخواست سند المثنی را گم شدن سند در اسباب کشی عنوان کردیم Smile ... تا اینکه چند روز پیش که برای پیگیری به اداره ثبت مراجعه کردیم متوجه شدیم که این بساز بفروشه اومده یه نامه به همراه رای های دادگاه رو در پرونده ما قرار داده و گفته اسناد پیش من به عنوان امانت هست و من طلبکارم و .... و درخواست کرده از صدور اسناد المثنی جلوگیری بشه و ... ( حالا چه طور فهمیده ما برای سند المثنی اقدام کردیم رو خودتون حدس بزنید ! ) .
قراره چند روز دیگه برای گرفتن جواب نهایی به اداره ثبت مراجعه کنیم .

حالا سوالاتم از شما دوستان حقوقدان اینه که :
1- آیا حکم عدم استماع وجاهت قانونی داره که بشه بهش استناد کرد ؟
2 - این بساز بفروشه اصلا میتونه چنین تقاضایی رو از اداره ثبت کنه ؟ در حیطه وظایف اداره ثبت هست که این درخواستها رو دریافت کنه و بررسی کنه ؟
3 - آیا اینکه ما ذکر کردیم که اسناد در اسباب کشی گم شده میتونه برای ما دردسر ساز باشه ؟ ( اگه میتونه الان باید چیکار کنیم ؟ )
4 - با توجه به شرایطی که عرض کردم و تجربه دوستان ، الان بهترین راه برای گرفتن اسنادمون چیست ؟ ( بخدا خسته شدیم که برای دسترسی به سند خودمون باید این همه ماجرا داشته باشیم Dodgy ) .

عذرخواهم کمی طولانی شد .
ممنون از همتون Shy @



پاسخ }
سپاس شده توسط


پیام‌های داخل این موضوع
تو این شرایط چه کاری انجام بدم بهتره ؟ - توسط h_dev - ۱۵ خرداد ، ۱۳۹۳, ساعت --> ۵۵ : ۰۲

موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  وکالت کاری amir86 2 6,007 ۸ شهريور ، ۱۳۹۳, ساعت --> ۳۶ : ۲۱
آخرین ارسال: حکمت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان