امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نشر اکاذیب
#1
سلام ، و خسته نباشید به اساتید گرامی
این موضوع برای یه بنده خدایی پیش اومده و میخوام بدونم بهترین کاری که میتونه بکنه چیه .
ماجرا از این قراره
ایشون برای یک دوره آموزشی به یک آموزشگاه مراجعه نمودند و پس از طی دوره احساس کردند که موارد زیادی آنطور که باید اجرا میشد اجرا نشد (مثلا مدت ساعات آموزش که کمتر برگزار شد و ...)
ایشون هم که عصبانی بودند ، و چون از طریق اینترنت با آموزشگاه مورد نظر آشنا شده بودند ، به این نیت که دیگران با شناخت بهتری وارد این آموزشگاه شوند صفحه وبلاگی را ساخته و مطلبی بر علیه این آموزشگاه در آن درج میکنند ، و وبلاگ را رها میکنند
پس از 2 ماه متوجه میشوند که یکی از مسئولین آموزشگاه (مالک آموزشگاه) در آن وبلاگ نظری گذاشته اند مبنی بر این که اگر مشکلی هست با خودم مطرح کنید و خواستند که مطلب از وبلاگ حذف شود ، و مسئله شکایت به پلیس فتا رو مطرح کردند
نویسنده وبلاگ همان زمان مطلب را حذف کرد و مسائل از طریق ایمیل برای مالک ارسال کرند و ایشان گفتند که پیگیری خواهد شد
پس از گذشت 5 و نیم ماه نویسنده وبلاگ به پلیس فتا احضار شد ، به دلیل شکایت مدیر آموزشگاه مبنی بر نشر اکاذیب که تقریبا همزمان با حذف مطالب از وبلاگ مطرح شده بود

در این بین 2 نکته وجود داشت که 1- نویسنده وبلاگ در زمان نوشتن مطالب با اعتقاد بر صحیح بودن مطالب آنها را نوشت و 2- هیچ سوء نیتی مبنی بر ایجاد خسارت و یا سودجویی از آموزشگاه را نداشت (از آنجایی که به سرعت مطالب را پس از تذکر حذف کرد)

به نظر شخصی بنده بهترین کار اینه که بتونه رضایت شاکی رو جلب کنه ، ولی در هر صورت برای موارد احتمالی از اساتید راهنمایی میخوام
و چند سوال هم برام پیش اومده
1- آیا امکان رضایت مشروط شاکی وجود دارد ؟ ( مثلا رضایت به شرط اینکه در وبلاگ مطالب دیگری نوشته شود و یا فعالیتی به نفع آموزشگاه انجام شود)
- آیا میتوان رضایت مشروط را قبل از انتقال پرونده از پلیس فتا به دادسرا گرفت؟
- آیا بلافاصله پس از انتقال پرونده از پلیس فتا به دادسرا ، سوء سابقه ای در پرونده متهم (حتی با وجود مصالحه) درج میشود؟ و آیا جنبه عمومی پرونده ادامه پیدا میکند؟

ممنون میشم راهنمایی بفرمایید که در دادسرا متهم بهتره چطور از خودش دفاع کنه ! آیا مطالب رو بپذیره و یا بر حقیقت بودن ادعا هایش تاکید کند؟
ضمنا میزان خسارت چگونه است ، در متن قانون در مورد نشر اکاذیب از 500 هزار تا 2 میلیون خسارت در نظر گرفته شده است ، آیا مبلغی بیش از این هم برای جبران خسارت هم میتوان اضافه کرد؟

با تشکر از شما اساتید
پاسخ


پیام‌های داخل این موضوع
نشر اکاذیب - توسط bingo - ۲۹ ارديبهشت ، ۱۳۹۳, ساعت --> ۰۵ : ۲۱

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان