امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تقاضای قلع و قمع بنا؟
#4
(۲۰ اسفند ، ۱۳۹۲, ساعت --> ۱۳ : ۱۹)Kamyab.Teymouri نوشته است: مخاطب محترم با عنایت به بیانات شما به نظر بنده هیچیک از شرکاء حق چنین کاری را نداشته و در صورت انجام چنین عملی شما قبل از ساخت باید جلوی چنین کاری را میگرفتید شاید بعد از ساخت شریک شما توسط اداره ثبت نسبت به حق خود در آن ملک تقاضای تفکیک و یا افراز نموده و پس از طی مراحل ثبتی اقدام به دریافت سند نموده و آنرا به جهاد واگذار نموده و مسائل بسیار دیگر لذا با عنایت به بیانات دوست عزیزم جناب حکمت بیانات شما نا مفهوم بوده لذا با توجه به توضیح اندک بنده بروید تحقیق کنید و بیانات خود را کامل بیان کنید اگر بیانات بنده صحیح باشد نه حضرتعالی و نه دیگر شرکاء هیچکاری در اینمورد نمیتوانید بکنید چون ملک ساخته شده و سازنده و طرف شما دولت بوده نه شخص این نظر شخصی بنده بوده

با سلام خدمت اساتید محترم. در خصوص مورد بالا سوال خودم را به این شرح تصحیح میکنم.
در سال 1357 300 متر زمین توسط فروشنامه عادی از صاحب نسق خریداری میشود.چون در آن زمان روستا فاقد حمام بوده صاحب زمین(خریدار) به جهاد کشاورزی پیشنهاد میدهد که در زمین ایشان حمام بسازند. این کار انجام شد.در سال 86 با بلا استفاده شدن حمام و تقریبا مخروبه شدن ان جهاد کشاورزی اقدام به فروش حمام مینماید.متن مبایعه نامه :در اجرای دستور العمل مورخه 15/12/85 با ترک تشریفات مزایده و با صدور مجوز لازم مبنی بر فروش املاک پراکنده از جمله ساختمان های قدیمی و حمام در قالب ماده 17 مبنی بر واگذاری اعیانی یکدستگاه حمام منتقل میگردد.
مورد معامله:ششدانگ اعیانی یکدستگاه ساختمان حمام با متعلقات مربوطه به مساحت اعیانی 192 متر . جهاد کشاورزی در رابطه با عرصه ملک هیچگونه مسئولیتی ندارد و خریدار اعیانی پاسخگو خواهد بود.
با مبایعه نامه بشرح فوق جهاد حمام را به شخص ثالثی میفروشد. اکنون صاحب زمین چه کاری میتواند انجام دهد که زمین خود یا پولش را بگیرد؟
آیا میتواند تقاضای قلع و قمع بنا را داد؟
ایا صاحب عرصه مقدم برای خرید اعیان احداثی در زمینش نبوده؟
آیا جهاد اصلا اجازه فروش داشته؟
برای طرح دعوی نیاز به اثبات مالکیت میباشد چون مبایعه نامه عادی است؟
پاسخ }
سپاس شده توسط


پیام‌های داخل این موضوع
تقاضای قلع و قمع بنا؟ - توسط sanda - ۲۰ اسفند ، ۱۳۹۲, ساعت --> ۵۹ : ۱۰

موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  آیا صاحب عرصه میتواند علیه مالک اعیان تقاضای خلع ید بدهد؟ sanda 2 10,259 ۲ مرداد ، ۱۳۹۳, ساعت --> ۰۷ : ۱۸
آخرین ارسال: کامیاب

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان