امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
خارج از بافت شهری
#5
جناب کامیاب من از مطالب شما ناراحت نشدم و نمیدونم از کجا فهمیدید من ناراحت شدم؟! چرا که دلیلی برای ناراحتی نیست ولی تعجب کردم چون پستهای قبلیتون حساب شده و واقع بینانه تر بود.
دوست عزیز در اینکه تخریب باغات و منابع طیبعی یکی از بزرگترین خیانتهای دولتها و افراد سودجو به عموم مردم و نسلهای آینده هست کاملا با شما موافقم (احتمالا باور نمیکنید چون نوشته هاتون اینجوری نشون میده) و حتی حاضرم در جهت جلو گیری از اون هم قدما و قلما کاری ازم بر بیاد انجام بدم. اختلاف نظر من وشما در اینه که شما این امر کلی صحیح رو به جایی تعمیم میدید که در اون صدق نمیکنه. اما چرا صدق نمیکنه

گفتید که چرا اکنون قابلیت کشاورزی ندارد و گیاه نمیروید اما بعد از ساخت ویلا اینگونه نیست؟
مقصود از اینکه قابلیت کشاورزی ندارد این نیست که گیاه نمیروید بلکه به دلیل نوع خاک آنجا(نظر کارشناس) و اینکه با سابقه ای که عرض کردم به قطعات کوچک تقسیم شده و دلایل دیگر به هیچ عنوان صرفه اقتصادی برای کشاورز ندارد.
اینکه تفکیک در آن زمان کار درستی نبوده من با شما هم عقیدم ولی کوبیدن بر این طبل که ان زمان نباید این کار صورت میگرفته علیرغم اینکه سخن صحیحیست و میتواند راهنمایی برای تصمیماتی باشد که اکنون گرفته میشود ولی مشکلی از مالکین این قطعات کوچک(که بعضا مالکین دست دهم به بالا هم هستند) که میخواهند از ملک خود که استفاده کنند حل نمیکند.

اما چرا بعد از ساخت ویلا گیاه میروید؟
دوست عزیز در هیچ کجا مالکی که اجازه ندارد برای زمین شخصی خود که سند منگوله دار دارد حتی دیوار بکشد، برای نگهداری درختانش(اگر درختی وجود داشته باشد که عموما این طور نیست) هزینه هایی متحمل می شود که همانطوری که عرض کردم صرفه اقتصادی و کشاورزی ندارد چه برسد که از صفر بخواهد درختکاری کند.
شاید استثناهایی باشند که زمینی را بدون هر گونه مجو ساخت بخرند و به منظور ابادی و افزایش فضای سبز درختکاری کنند و انرا نگهداری هم بکنند ولی خودتان هم میدانید که انگشت شمارند و اگر شما نمونه ای با این اوصاف سراغ دارید معرفی کنید تا ازشون تقدیر و تشکر کنم.

هدف من از بیان ساخت 2 اتاق پنهان کردن ویلا سازی نبود چرا که اول هم گفتم بنا، بلکه بیان واقعیت بود.
سر حرف اولم بر میگردم چرا ساخت یک ویلا(من که حداقل و کوچکترینشو ساختم) در زمینی که سند شخصی قدیمی دارد و قابلیت کشاورزی هم ندارد که بتواند انگیزه ای برای احیای فضای سبز هم باشد نباید قانونی باشد؟
من همچنان فکر میکنم هر شخص با تجربه ای مثل شما اگر منطقه را ببیند و حالت آنرا لمس کند با من هم عقیده میشود ولی به هر حال شما نظرتون رو سریعا و قاطع گفتید، شاید هم اگر اینطور نمیشد این بحثها پیش نمیامد و باز هم شاید این بحثها کلا او بعضا برای برخی مفید باشد.
انگیزه اصلی من مشورت حقوقی با دوستان بود ولی از سر خوش سعادتی با یک دوستدار واقعی محیط زیست چندی هم کلام شدم.
متشکرم.
پاسخ }
سپاس شده توسط


پیام‌های داخل این موضوع
خارج از بافت شهری - توسط پیروز - ۹ اسفند ، ۱۳۹۲, ساعت --> ۲۴ : ۲۲

موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  تسهیلات بافت های فرسوده zzzfffhhh 0 1,102 ۲۰ خرداد ، ۱۳۹۸, ساعت --> ۱۰ : ۱۸
آخرین ارسال: zzzfffhhh
  تفاوت سند زمین شهری با منگوله دار چیه؟ mg_mahyar 4 9,502 ۱۷ ارديبهشت ، ۱۳۹۵, ساعت --> ۴۲ : ۲۲
آخرین ارسال: کامیاب

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان