امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آیا این موضوع طلب خسارت بر خسارت است ؟
#1
سلام به همه دوستان عزیز .
بنده چند وقت پیش تاپیکی با موضوع طلب خسارت تاخیر تادیه در سایت مطرح کردم که این سوالی هم که الان از خدمت شما بزرگواران میخوام بپرسم در راستای همون موضوع هست ( لینک تاپیک ) .
دوستان یکی از بستگان ما با دو تا بساز بفروش خونه اش رو به صورت مشارکتی ساخت . خونه این بنده خدا دوکله بود ... یه طرف اش مغازه و طرف دیگه اش خونه ... و بر اساس قرداد مشارکت دو واحد آپارتمان و مغازه برای ما و فقط دو واحد آپارتمان برای اون بساز بفروشها بود .
این بساز بفروشها از روی طمع زیادی و برخلاف قرارداد رفته بودند یک پارکینگ اضافی برای یکی از آپارتمان هاشون گرفته بودند که این کارشون منجر به کاهش حدودا 8 متری مساحت مغازه این بنده خدا شده بود .
بعد این طرف بر علیه اون بساز بفروشها دادخواست مالی داد و مطالبه خسارت های وارد شده به خود از طرف اون بساز بفروشها رو خواستار شد . دادگاه موضوع رو به هیئت ها کارشناسی ارجاع میده و اونها هم خسارت وارد شده به این بنده خدا رو حدود 45 میلیون تومان برآورد میکنند ( که 15 میلیونش بابت تاخیر در تحویل آپارتمانها و مغازه بود ) و قاضی هم اونها رو محکوم به پرداخت همین مبلغ میکنه ( و در دادگاه تجدید نظر هم حکم قطعی میشه ) .
بعد از گذشت 2 سال از این ماجرا یکی از بساز بفروشها متواریه و طرف دیگر هم بعد از گذشت دو سال از تاریخ ارائه دادخواست سهم خودشو که حدود 20 میلیون تومان بوده رو پرداخت میکنه .
حالا با در نظر گرفتن اینکه ارزش پول ملی ما به شدت در طی این دو سال کاهش یافته و با توجه به راهنمایی دوستان در تاپیک ذکر شده ، ما به نتیجه رسیدیم که بریم تقاضا خسارت تاخیر تادیه کنیم .( چون واقعا با این شرایط اون بنده خدا خیلی متضرر شده ) .

خلاصه چند روز پیش ما برای ثبت دادخواست به دادسرا رفتیم و اون کسی که مسئول ثبت دادخواست بود به ما گفت که این کار رو نکنیم ، فایده نداره ... این موضوع خسارت بر خسارت هستش و دادخواستتون رد میشه و الکی پول تمبر ندید و ... ( خلاصه حسابی ته دل این بنده خدا رو خالی کرد )

حالا سوالات اصلی من با توجه به توضیحاتی که عرض کردم اینه که :
آیا موضوع ما با این شرایط طلب خسارت از خسارت هست ؟ ( اون موردیه که مسئول ثبت دادخواست مد نظرش بود ؟ )
کلا با این شرایط چه طور میتونیم حق ضایع شدمون رو زنده کنیم ؟


خدا خیرتون بده تو این روزهای عزیز Shy @
پاسخ }
سپاس شده توسط


پیام‌های داخل این موضوع
آیا این موضوع طلب خسارت بر خسارت است ؟ - توسط h_dev - ۲۱ آبان ، ۱۳۹۲, ساعت --> ۳۹ : ۱۶

موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  تصادف و ادعا خسارت پس از ۱ ماه hesam_al 8 11,522 ۲۹ بهمن ، ۱۳۹۴, ساعت --> ۳۵ : ۲۰
آخرین ارسال: حکمت
  این موضوع حقوقی هست یا کیفری ؟ h_dev 28 37,653 ۱۰ اسفند ، ۱۳۹۳, ساعت --> ۱۵ : ۲۰
آخرین ارسال: کامیاب
  آیا میشه برای متوقف کردن بی جهت کار ساخت وساز مسکن ادعا خسارت کرد ؟ h_dev 4 7,661 ۲۷ بهمن ، ۱۳۹۲, ساعت --> ۲۶ : ۰۰
آخرین ارسال: h_dev

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان