امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چه جوری باید تقاضا خسارت دیرکرد محکوم به را بکنیم ؟
#16
خیلی ممنون جناب تیموری .
( من چند روزی دنبال مدارک بودم تا بتونم اطلاعات دقیق تری خدمتتون عرض کنم )

در این رابطه بازم چند تا سوال از خدمتتون داشتم که ممنون میشم مثل همیشه لطف کنید و نظرتون رو بفرمایید ( علم حقوق هم برای خودش دنیایی داره واقعا Rolleyes )

نقل‌قول: باتوجه به اینکه زمان پرداخت و تسویه حساب مطابق حکم هنوز قطعی و مشخص نبوده شما خواسته خود را علی الحساب با کمترین مبلغ تقویم میکنید که مطابق قانون یک میلیون تومان اول 1/5 درصد و مازاد 2 درصد بوده و مبلغی هم تحت عنوان ورود دادخواست بوده و پس از قبول دادخواست در صورت هرگونه افزایش و یا کاهش مدیر دفتر دادگاه مبلغ هزینه دادرسی را محاسبه و به شما اعلان و در صورت کم بودن باید اختلاف هزینه را پرداخت نمائید اما در مورد خسارت تاخیر شما با توجه به اینکه هنوز زمان دریافت محکوم به نا مشخص و هر روزه در حال افزایش می باشد پس مشخص کردن هزینه دادرسی فی الحال بسیار مشکل بوده و به قولی نا ممکن بوده پس مبلغ هزینه در زمان وصول محاسبه و از محکوم علیه دریافت خواهد شد لذا به این دلیل علی الحساب مقوم میشود

1 - برای خسارت تاخیر تادیه یه پرونده و رای مجزا صادر خواهد شد ؟ آیا ما میتونیم یه دادخواست بدیم که همزمان هم اون مبلغ 22 میلیون اصلی و هم خسارت تاخیر تادیه تا زمان تکمیل دین ( اجرا حکم ) رو یکجا درخواست کنیم ؟ یعنی یه حکم واحد برای هر دو این موضوع صادر بشه ؟ ( اگه امکانش هست چه جوری باید دادخواست رو برای رسیدن به این هدفمون تنظیم کنیم ... در قسمت خواسته چی بنویسم ؟ )


نقل‌قول: علیه نفر دوم که در زمان مشخص محکوم به را پرداخت نموده بازهم میتوان دادخواست خسارت داد ولی با این توصیف که باید میزان خسارت را قطعی مشخص نمود و ارائه دادخواست نمود .

2 - آیا میتونیم تو دادخواستمون تقاضا تاخیر تادیه برای خسارت تاخیر تادیه بدیم ؟ مثلا طرف ما محکوم شده 10 میلیون خسارت تاخیر تادیه به ما بده اما اون شخص مثلا 6 ماه بعد از ارئه داداخواست میاد اون خسارت رو پرداخت میکنه . آیا ما میتونیم دادخواست رو طوری تنظیم کنیم که خود دادگاه خسارت دیرکرد اون 6 ماه رو محاسبه کنه و از اون شخص بگیره و دیگر نیازی به دادن دادخواست مجدد توسط ما برای گرفتن خسارت اون 6 ماه نباشه ؟ ( اگه امکانش هست خیلی ممنون میشم لطف کنید بفرمایید ما چه طوری باید این خواستمون رو در قسمت خواسته دادخواست مطرح کنیم ؟ )

نقل‌قول: اگر دادنامه شما پرداخت خسارت به صورت مشارکت بوده و به صورت منفرداً متفقاً باشد با پرداخت مبلغ محکوم به توسط هر یک از محکومین از گردن شخص دوم ساقط شده و فقط میتوانید دادخواست خسارت را طی مقطع زمانی ارائه دادخواست و پرداخت مشخص علیه هر دو محکوم علیه ارائه نمائید.

در رای ، دادگاه خواندگان را به پرداخت مبلغ 43 میلیون به عنوان اصل خواسته و 1 میلیون به عنوان خسارت دادرسی محکوم کرده که وقتی ما یکی از محکومین رو جلب کردیم و به دادگاه بردیم قاضی گفت نصف خسارت رو باید این شخص بده و برای بقیه اش یه حکم جلب برای مبلغ 22 میلیون برای اون محکوم دیگه صادر کرد .
در رای دادگاه عبارت "به صورت منفرداً متفقاً باشد " استفاده نشده است .

  • کلا چه مواردی رو باید در قسمت شرح دادخواست بنویسیم ( به چه مواردی باید اشاره کنیم و خواسته مون رو با چه عباراتی از قاضی پرونده بخواهیم ؟ )


واقعا خدا خیرتون بده ( من برای کاری به دادسرا رفته بودم و اونجا با چند تا از مشاوران درباره این مسئله صحبت کردم ، بعضی از اونها نظرات دیگه ای رو میدادن اما وقتی مطالبی رو که شما فرموده بودید رو بهشون میگفتم با کمی فکر کردن میگفتن راه درست تر اینه Smile ... خیلی ممنون میشم اینبار هم ما رو از نظراتتون راهگشا تون بهره مند سازید Shy )@
پاسخ }
سپاس شده توسط


پیام‌های داخل این موضوع
چه جوری باید تقاضا خسارت دیرکرد محکوم به را بکنیم ؟ - توسط h_dev - ۳۱ مرداد ، ۱۳۹۲, ساعت --> ۳۲ : ۱۸

موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  خسارت مالی در تصادف جرحی هومن ش 6 3,952 ۱ آبان ، ۱۳۹۸, ساعت --> ۳۴ : ۲۲
آخرین ارسال: هومن ش
  خسارت فیلم عروسی hedieh 4 10,011 ۲۲ فروردين ، ۱۳۹۴, ساعت --> ۳۵ : ۰۰
آخرین ارسال: کیومرث بتیانه
Sad چه جوری سند هامو از این طرف بگیرم ؟ h_dev 2 5,723 ۲۴ تير ، ۱۳۹۲, ساعت --> ۳۲ : ۲۱
آخرین ارسال: حکمت
  آیا در قباله هزینه‌های اجرایی می‌توان محکوم علیه را بازداشت نمود AvA 1 7,354 ۳۰ تير ، ۱۳۹۰, ساعت --> ۵۵ : ۱۱
آخرین ارسال: vakil

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان