امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
فسخ قرارداد پیش خرید مواد صنعتی
#1
سلام

بنده حدود چهار ماه پیش یک قرارداد بابت پیش خرید مقادیری مواد صنعتی به مبلغ 40 میلیون تومان با یک شرکت خصوصی (سهامی خاص) امضا کرده ام. تاریخ تحویل مواد اول اسفند بوده است ولی تاکنون به دلایل مختلف شرکت از تحویل مواد خودداری کرده است. البته در قرارداد قید شده که در صورت عدم تحویل مواد در موعد مقرر حق فسخ با خریدار بوده و مبلغ 3 میلیون تومان نیز به عنوان خسارت در نظر گرفته شده است.
بنده تقاضای فسخ قرارداد را از شرکت نمودم اما هنوز مبلغی به بنده پرداخت نشده است. فقط یک برگ چک 37 میلیون تومانی به تاریخ 5 اردیبهشت دریافت کرده‌ام که صاحب چک را بنده نمیشناسم و چک در وجه مدیر شرکت است و مدیر شرکت پشت آن را امضا کرده است. ولی تاکنون از پرداخت مابقی 6 میلیون تومان مبلغ فسخ قرارداد خودداری کرده است. البته طبق اطلاعاتی که بنده بدست آوردم این چک به احتمال زیاد پاس نخواهد شد.

ضمنا قرارداد فقط در یک نسخه تنظیم شده که نزد اینجانب است.

در خصوص فسخ این قرارداد قبلا مشاوره ای با یک وکیل داشته ام اما هنوز ابهاماتی برایم وجود دارد که مزاحم شما شدم.

1- جای مبلغ خسارت فسخ قرارداد در زمان امضا خالی بوده و حدود 10 روز بعد از امضای قرارداد تکمیل شده است. آیا این مورد در صورت درخواست کارشناسی از طرف شرکت قابل اثبات است؟ و در صورت اثبات آیا بنده نمیتوانم ادعایی در خصوص دریافت خسارت از فسخ قرارداد داشته باشم؟
2- در قرارداد قید شده که شرکت یک برگ چک بدون تاریخ به مبلغ کل قرارداد به عنوان ضمانت به امانت نزد خریدار میگذارد ولی در زمان عقد قرارداد بنده این چک را دریافت نکردم و بعدا هم شرکت از دادن چک به دلایل مختلف امتناع کرد. چگونه میتوانم ثابت کنم که چکی دریافت نکردم؟
3- بابت دریافت چک 37 میلیونی رسید نداده ام و وکیلی که با ایشان مشورت کردم توصیه کردند این چک را از طریق یک شخص ثالث معتمد برگشت زده و جدا از قرارداد پیگیری کنم. این کار چه مزیتی دارد و چه معایبی؟
4- در صورت برگشت خوردن چک آیا میتوانم قبل از ارائه دادخواست، درخواست صدور قرار تامین خواسته از ظهر نویس چک داشته باشم.
5- در مورد خود قرارداد چطور؟ آیا میتوانم بعد از ارسال اظهارنامه فسخ، قبل از ارائه دادخواست، درخواست صدور قرار تامین خواسته از شرکت داشته باشم.
6- آیا از هم اکنون نسبت به ارائه اظهارنامه و فسخ قرارداد اقدام کنم یا تا سر رسید تاریخ چک صبر کنم؟ به عبارتی آیا ارائه اظهارنامه این فرصت را به شرکت نمیدهد که قبل از رسیدن تاریخ چک نسبت به نقل و انتقال اموال و دارایی های شخصی و شرکتی اقدام کند؟

متشکرم
پاسخ }
سپاس شده توسط


پیام‌های داخل این موضوع
فسخ قرارداد پیش خرید مواد صنعتی - توسط farhadi - ۴ فروردين ، ۱۳۹۲, ساعت --> ۵۶ : ۰۱

موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  جرم خرید ، فروش و استفاده از saeid1346 5 7,140 ۹ شهريور ، ۱۳۹۵, ساعت --> ۴۰ : ۱۸
آخرین ارسال: saeid1346
  فسخ قرارداد مجید بابایی 3 5,950 ۷ تير ، ۱۳۹۵, ساعت --> ۴۳ : ۱۲
آخرین ارسال: حکمت
  آیا میتوانم قرارداد رهن را فسخ کنم؟ ctrlz 3 7,886 ۱۹ خرداد ، ۱۳۹۵, ساعت --> ۳۴ : ۱۶
آخرین ارسال: حکمت
  خرید پارکینگ مزاحم mahdi111 2 9,227 ۹ بهمن ، ۱۳۹۴, ساعت --> ۲۲ : ۲۰
آخرین ارسال: کامیاب
  شکایت از همسایه در منطقه صنعتی shakery_mehran 1 5,083 ۱۷ آذر ، ۱۳۹۴, ساعت --> ۴۸ : ۱۳
آخرین ارسال: حکمت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان