امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
رضایت نامه
#1
Question 
با سلام
اول از همه تشکر میکنم از مدیران این انجمن که واقعا یکی از مفیدترین انجمن هایی است که اکثر مردم با آن سر و کار خواهند داشت و جای خالی آن احساس میشد.
من یک خودرو به صورت پیش فروش قطعی از ایران خودرو خریداری کرده بودم که قرار بود فروردین تحویل گردد. اما چند ماه از فروردین گذشت و خودرو را تحویل ندادند. من هم ابتدا به 124 شکایت کردم.پرونده شکایت به تهران فرستاده شد و پس از بازرسی از انبارهای ایران خودرو مشخص شده بود که خودرو را دارند و تحویل نمیدهند. لذا پرونده به تعزیرات فرستاده شد که ایران خودرو را متهم کرده بود به امتناع از تحویل خودرو.تعزیرات هم احضاریه برای ایران خودرو فرستاده.
حالا چند روز پیش از ایران خودرو تماس گرفتند و گفتند خودرو فاکتور شده و آماده تحویل است.پس از بررسی که کردم شماره موتور و شاسی نیز به آن تعلق گرفته است و کارت خودرو نیز امروز صبح از پست آمد. با توجه به این موارد خودرو آماده تحویل است .حالا از ایران خودرو تماس گرفته اند و می گویند اول رضایت نامه محضری بدهم تا خودرو را بفرستند. من در اصفهانم و به من گفتند خودرو آماده و در پارکینگ تهران است. من به آنها گفتم خودرو بیاید و بعد رضایت بدهم اما به من میگویند به آنها اعتماد کنم و رضایت نامه محضری بدهم و تحویل دفتر منطقه ای ایران خودرو در اصفهان بدهم.
حالا از این نظر که خودرو آماده است تقریبا شکی نیست به خاطر اینکه شماره موتور و شاسی به آن تعلق گرفته و کارت ماشین نیز با مشخص شدن شماره پلاک برایم پست شده است. اما خودرو را هنوز نفرستادند. طی تماس تلفنی هم که با تعزیرات داشتم گفتند برای اینکه حکمی که صادر میشود علاوه بر الزام ایران خودرو برای تحویل خودرو جریمه هایی نیز به نفع من و به نفع دولت برای ایران خودرو بریده میشود لذا دنبال رضایت نامه من هستند. اما من مطمئن نیستم که بعد از رضایت اذیت نکنند و خودرو را بفرستند یا نفرستند.
حالا میخواستم کمک کنید و راهنمایی کنید آیا میتوانم رضایت نامه مشروط دهم یا اگر رضایت نامه ای خواستم بدهم چه متنی در آن ذکر شود که ایران خودرو نتواند عهد شکنی کند؟ و مواردی مثل هزینه محضر را معمولا اینگونه مواقع چگونه توافق می کنند؟
و اساسا اگر رضایت دادم و ایران خودرو به قول خودش مبنی بر ارسال خودرو تا سه روز بعد از رضایت عمل نکرد میتوان همان پرونده را دوباره به جریان انداخت ؟
لطفا راهنمایی کامل فرمایید. با تشکر فراوان
پاسخ
#2
سلام
اصولآ چنین شرکت هائی با خلف وعده نسبت به ایفای تعهدات خود بالطائف الحیل اقدام به اخذ چنین وکالت نامه هائی باعقدخارج لازمی مینمایند بعد هرطور بنا برمیل خودشان رفتار میکنند به چنین تعهدی شما تمام حقوق خودراساقط میکنید
پیشنهاد اگرمحل عقدقرارداد شما دراصفهان بوده،1-طرح دعوی الزام به ایفای تعهدات قراردادی2-مطالبه خسارات عدم ایفای تعهدازتاریخ موعدارائه خودرو لغایت تحویل باجلب نظرکارشناس3-مطالبه خسارات دارسی درشورا بااستناد به پرونده تعزیرات بنمائید قطعآ موفق خواهیدشد
ضمن اینکه فرمودید مدارک خودرو تخصیص یافته به شما باپست به نشانی تان ارسال گردیده ضمن دادخواست متن 4آن تامیین خواسته نیز ارائه نموده تاخودتان بروید باالزام قانونی خودررا بیاورید
پذیرای نظرات دوستان درکسب تجربه هستم
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  اخذ سند در صورت رضایت ندادن به مشاعات elyas 4 6,044 ۶ اسفند ، ۱۳۹۸, ساعت --> ۱۲ : ۰۲
آخرین ارسال: amir373
  تحویل پارکینگ مزاحم به جای پارکینگ قید شده در مبایعه نامه Khalili 3 3,786 ۳۰ آذر ، ۱۳۹۸, ساعت --> ۴۹ : ۱۲
آخرین ارسال: rasta
  گم کردن وصیت نامه توسط دادگاه soooot 2 5,753 ۲۴ آبان ، ۱۳۹۴, ساعت --> ۴۹ : ۱۳
آخرین ارسال: کامیاب
  مسدود کردن چک با نامه دادگاه mehdi_hidden 5 28,171 ۲۶ مهر ، ۱۳۹۴, ساعت --> ۱۰ : ۲۱
آخرین ارسال: حکمت
  تنظیم صلح نامه یا ؟؟؟؟ hadim 5 7,836 ۲۳ ارديبهشت ، ۱۳۹۴, ساعت --> ۴۶ : ۰۰
آخرین ارسال: مـــدافـــع عـــدالـــت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان