امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
توقیف اموال
#1
آیا می‌توان اموال شرکت با مسئولیت محدود را در قبال بدهی احدی از سهامداران آن‌شرکت توقیف نمود یا نه‌ ؟

پاسخ
#2
(۱۸ تير ، ۱۳۹۰, ساعت --> ۴۷ : ۲۲)Google نوشته است: آیا می‌توان اموال شرکت با مسئولیت محدود را در قبال بدهی احدی از سهامداران آن‌شرکت توقیف نمود یا نه‌ ؟

به موجب دلالت مواد 583 و 588 قانون تجارت‌ ، شرکتهای تجاری دارای شخصیت‌حقوقی مستقل از شخصیت شرکا بوده و دارایی آنها نیز جدا و مستقل از دارایی شرکا است‌ .
چنانکه این امر از امور متمایز کننده شرکت مدنی و شرکت تجاری بوده و از آثار شخصیت‌حقوقی است و مواد بسیاری از قانون تجارت و مقررات مربوط به ثبت شرکتها از جمله ماده 215 ( بطور کلی مقررات تصفیه امور شرکتها ، مواد 202 به بعد) قانون تجارت و مواد 208 ، 213 و 217 و 223 و 224 و 225 قانون اصلاح قسمتی از قانون تجارت موید این امر است و شرکت با مسئولیت محدود نیز جز گروه شرکت سهامی است که شخصیت شرکا در آن‌ نقشی ندارد بنابراین توقیف اموال شرکت با مسئولیت محدود در قبال بدهی مدیرعامل و شرکا شرکت فاقد مجوز قانونی است‌ .
مقررات ماده 129 قانون تجارت هم با آنکه به اعتبار وضع‌ شرکت تضامنی که به شخصیت شرکا نظر دارد و دارای جنبه استثنایی است معذلک در همین‌ مورد استثنایی نیز به طلبکاران شخصی شرکا حق نداده است که طلب خود را مادام که شرکت‌ مربوط منحل نشده است از دارایی شرکت تامین یا وصول کنند و این امر هم خود موید نظر بالا است‌.
جهت اخذ مشاوره رایگان با دفتر مؤسسه تماس بگیرید : ۶۶ ۱۷ ۵۷ ۶۶ ۰۲۱ / ۴۳۴۹ ۸۵۷ ۰۹۱۲
پاسخ
#3
دوست عزیز وکیل به نظر حضرت عالی نمی شود به نسبت سهم الشرکه شخص مدیون با توجه به قانون تجارت اموال همان شخص را از طریق مراجع قضائی در آن شرکت توقیف نمود یعنی اینکه اموال شرکت را توقیف نمیکنیم سهم الشرکه اشخاص را به موجب قانون در آن شرکت توقیف میکنیم؟
پاسخ
#4
(۷ آبان ، ۱۳۹۱, ساعت --> ۵۳ : ۰۳)kamyab.teymouri نوشته است: دوست عزیز وکیل به نظر حضرت عالی نمی شود به نسبت سهم الشرکه شخص مدیون با توجه به قانون تجارت اموال همان شخص را از طریق مراجع قضائی در آن شرکت توقیف نمود یعنی اینکه اموال شرکت را توقیف نمیکنیم سهم الشرکه اشخاص را به موجب قانون در آن شرکت توقیف میکنیم؟

سلام
جناب آقای تیموری در سوالی که مطرح شده توقیف اموال شرکت در قبال بدهی شخصی احدی از شرکا مد نظر است که به نظر بنده نمیتوان این کار را انجام داد . یعنی در قبال بدهی احدی از شرکا نمیتوان اموال شرکت را توقیف نمود . اما سهم الشرکه شخص را میتوان از طریق مراجع قضائی توقیف کرد .
جهت اخذ مشاوره رایگان با دفتر مؤسسه تماس بگیرید : ۶۶ ۱۷ ۵۷ ۶۶ ۰۲۱ / ۴۳۴۹ ۸۵۷ ۰۹۱۲
پاسخ
#5
دوست عزیز وکیل ابتدا نمیدانم حضرت عالی آقا هستید و یا خانم ممنون میشوم که این موضوع را بیان کنید که انشااله از این به بعد بتوانم راحت تر حضرتعالی را خطاب کنم و در مورد عرایض شما معروض میدارم با توجه به سوال مخاطب توقیف اموال شرکت در مورد بدهی احدی از سهامداران می باشد .همانگونه که مستحضرید جملات ارائه شده را باید چندین بار با دقت خوانده شود و این موضوع را استاد عزیزم جناب آقای دکتر کاتوزیان کراراً در کلاس برای ما عنوان نموده تا بتوانیم هم استنباط بهتری داشته باشیم و هم دقت بیشتر تا بتوانیم بهتر استدلال کنیم پس نظر بنده و برداشت من از سوال طراح سوال همان برداشت خط آخر حضرتعالی می باشد که قبلاً هم آن را به عرض حضرتعالی رساندم خوهشمند است مجدداً جمله طراح سوال را مطالعه بفرمایید که بیان نموده توقیف اموال شرکت در مقابل بدهی احدی از اعضاء که بنده بیان نمودم اموال شرکت قابل توقیف نمی باشد اما سهم الشرکه مدیون قابل توقیف می باشد و این نظر بنده می باشد زیرا اموال شرکت جدا از اموال سهامداران میباشد اما سهم الشرکه خیر ممنون از زحمات و حسن دقت حضرتعالی
پاسخ
#6
(۷ آبان ، ۱۳۹۱, ساعت --> ۵۲ : ۱۴)kamyab.teymouri نوشته است: دوست عزیز وکیل ابتدا نمیدانم حضرت عالی آقا هستید و یا خانم ممنون میشوم که این موضوع را بیان کنید که انشااله از این به بعد بتوانم راحت تر حضرتعالی را خطاب کنم و در مورد عرایض شما معروض میدارم با توجه به سوال مخاطب توقیف اموال شرکت در مورد بدهی احدی از سهامداران می باشد .همانگونه که مستحضرید جملات ارائه شده را باید چندین بار با دقت خوانده شود و این موضوع را استاد عزیزم جناب آقای دکتر کاتوزیان کراراً در کلاس برای ما عنوان نموده تا بتوانیم هم استنباط بهتری داشته باشیم و هم دقت بیشتر تا بتوانیم بهتر استدلال کنیم پس نظر بنده و برداشت من از سوال طراح سوال همان برداشت خط آخر حضرتعالی می باشد که قبلاً هم آن را به عرض حضرتعالی رساندم خوهشمند است مجدداً جمله طراح سوال را مطالعه بفرمایید که بیان نموده توقیف اموال شرکت در مقابل بدهی احدی از اعضاء که بنده بیان نمودم اموال شرکت قابل توقیف نمی باشد اما سهم الشرکه مدیون قابل توقیف می باشد و این نظر بنده می باشد زیرا اموال شرکت جدا از اموال سهامداران میباشد اما سهم الشرکه خیر ممنون از زحمات و حسن دقت حضرتعالی

سلام
ممنون از این همه پشتکار و فعالیتی که در سایت خودتان دارید . در خصوص مشخصات اگر پروفایل بنده رو مطالعه بفرمائید اطلاعات مکفی وجود دارد . بنده فرید خدائی فر از همکاران حقوقی شما هستم . از حضور شما در سایت نیز صمیمانه تشکر و از زحماتتان تقدیر می نمایم . موفق باشید .
جهت اخذ مشاوره رایگان با دفتر مؤسسه تماس بگیرید : ۶۶ ۱۷ ۵۷ ۶۶ ۰۲۱ / ۴۳۴۹ ۸۵۷ ۰۹۱۲
پاسخ
#7
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دوست عزیزم جناب آقای خدائی ممنون از آشنایی با حضرتعالی امیداورم همیشه در کلیه مراحل زندگی خداوند به شما و خانواده محترمتان توفیق خدمت به خلق خدا و زندگی راحت را عنایت فرماید
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان